Welke tv beugel hoort/past er op deze bouten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:13
Goedendag,

Graag vraag ik jullie om advies! De vorige bewoner, die helaas niet meer weet welke tv beugel hij had, had aan deze muur met behulp van twee bouten en twee moeren een tv opgehangen. Ik kan helaas geen beugel vinden die hierop past. Ik heb al de Vögel 3125 geprobeerd, maar de afstand tussen beide bouten is net te groot. Hebben jullie advies?

De afstand tussen beide bouten is 18,5 cm en de diameter is ongeveer 1,2 cm (M12). Zou echt super tof zijn als jullie zouden kunnen helpen!

Achter deze muur zit de spiegel van de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l58BEfrBODIBCZKGaQ-s7hmqFJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDIqzCdtQf2gYahQXTRKSS85.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de volgende al geprobeerd:

- Vögel’s WALL 3125
- Neomounts by Newstar NM-W225
- Hama Fullmotion 19” t/m 48”
- Hama Fullmotion 32” t/m 65”

[ Voor 16% gewijzigd door turkeyhakan op 18-08-2021 21:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 19:18
Ik denk dat je eerst moet bepalen wat voor TV je wil gaan ophangen.
Grootte en gewicht. Dat bepaald wat voor beugels je nodig hebt en hoe stevig die moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
een bestaande beugel aanpassen om de gaten op de goede plek in de beugel te krijgen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
D-dark schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:18:
Ik denk dat je eerst moet bepalen wat voor TV je wil gaan ophangen.
Grootte en gewicht. Dat bepaald wat voor beugels je nodig hebt en hoe stevig die moeten zijn.
Ik heb een 32” TV, die is dus niet zo groot of zwaar. Ik koop niet zo maar een beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jack zomer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:56:
een bestaande beugel aanpassen om de gaten op de goede plek in de beugel te krijgen?
Als laatste optie inderdaad.. maar ben nu dus op zoek naar een TV beugel met de “juiste” afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Heb een foto ontvangen van de beugel die de oude bewoners gebruikten. Zegt dit jullie wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_TbxTUbQsiEp_9CkXJ6mhQNAk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZZCNI6TosOmbklEpHZLo5ry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zlgdIdLAVN95iRrkEwVEfMANxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEXFHQ0PlB1yjfQHR5NK4zwA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 19:18
Zou mogelijk deze kunnen zijn.
Zoveel verschillende merken tv beugels worden er niet verkocht in Nederland.
Komt qua ontwerp gedeeltelijk overeen.

https://www.gamma.nl/asso...baar-10-32-inch/p/B140220

[ Voor 32% gewijzigd door D-dark op 17-08-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
D-dark schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:06:

Je hebt gelijk, het lijkt er op, maar nog net niet! Het lijkt ook op deze: https://www.bol.com/nl/nl...BB8w_0_45.47.ProductTitle

[ Voor 26% gewijzigd door turkeyhakan op 18-08-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
D-dark schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:06:

Helaas, ook deze past niet. Super vervelend.

Ik heb de volgende al geprobeerd:

- Vögel’s WALL 3125
- Neomounts by Newstar NM-W225
- Hama Fullmotion 19” t/m 48”
- Hama Fullmotion 32” t/m 65”

Niemand die mij verder zou kunnen helpen? Zou echt super zijn!!

• turkeyhakan
Hopelijk is er iemand die het weet, die krijgt bij het juiste antwoord eventueel een kleine vergoeding!

[ Voor 60% gewijzigd door turkeyhakan op 19-08-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Je wilt dus per se deze bouten hergebruiken?

Waarom niet een stuk hardhout (3 stukken in I-vorm) erop monteren en daarop een nieuwe beugel?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:49:
Je wilt dus per se deze bouten hergebruiken?

Waarom niet een stuk hardhout (3 stukken in I-vorm) erop monteren en daarop een nieuwe beugel?
Nee, ik hoef ze niet per se te gebruiken. Wat bedoel je met hardhout 3 stukken in I-vorm? Hoe moet ik deze op de bouten bevestigen?

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 19-08-2021 14:50 ]

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 18:42
Al eens op Amazon gekeken? Staan akeling veel beugels op die er op lijken.

• turkeyhakan
kever678 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:55:
Al eens op Amazon gekeken? Staan akeling veel beugels op die er op lijken.
Nee, nog niet. Maar de vraag is, welke zou het zijn? Ze lijken allemaal op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Nee, ik hoef ze niet per se te gebruiken. Wat bedoel je met hardhout 3 stukken in I-vorm? Hoe moet ik deze op de bouten bevestigen?
1 verticaal stuk hardhout op beide bouten, dit wordt het nieuwe montagevlak.
Dan 2 stukken horizontaal gemonteerd op de verticale ; deze worden je montagevlakken voor de nieuwe beugel. Het geheel steekt dan iets meer uit.

Montage doe je omgekeerd: tv beugel op 2 vlakken (met bout en moer), dan het geheel aan de muur met moeren, dan de tv op de beugel monteren.

Je kunt natuurlijk ook je nieuwe beugel aan dw muur monteren in nieuwe muurgaten, vandaar mijn aanname.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 18:42
turkeyhakan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Nee, nog niet. Maar de vraag is, welke zou het zijn? Ze lijken allemaal op elkaar.
Even de vragen nalopen bij de meeste verkochte muurbeugels, word bij vrijwel elk product wel gevraagd:

https://www.amazon.com/gp...ef=pd_zg_hrsr_electronics

Maakt eigenlijk niet zoveel uit of ze wel of niet overeen komen, zolang de plaat groot genoeg is kan je er altijd 2 gaten in boren.

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

1 verticaal stuk hardhout op beide bouten, dit wordt het nieuwe montagevlak.
Dan 2 stukken horizontaal gemonteerd op de verticale ; deze worden je montagevlakken voor de nieuwe beugel. Het geheel steekt dan iets meer uit.

Montage doe je omgekeerd: tv beugel op 2 vlakken (met bout en moer), dan het geheel aan de muur met moeren, dan de tv op de beugel monteren.

Je kunt natuurlijk ook je nieuwe beugel aan dw muur monteren in nieuwe muurgaten, vandaar mijn aanname.
Zo gaat het inderdaad nogal een stuk uitsteken.. ikzelf had gedacht aan een stuk hout met montagekit op de muur bevestigen en daarop de tv beugel monteren. Maar liever heb ik dit natuurlijk niet. En anders moet ik de bouten uit de muur draaien en kijken of ik de gaten in de muren nog kan gebruiken.
kever678 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Even de vragen nalopen bij de meeste verkochte muurbeugels, word bij vrijwel elk product wel gevraagd:

https://www.amazon.com/gp...ef=pd_zg_hrsr_electronics

Maakt eigenlijk niet zoveel uit of ze wel of niet overeen komen, zolang de plaat groot genoeg is kan je er altijd 2 gaten in boren.
Ik heb zelf de Vögel 3125 weer besteld en deze paste bijna op de twee bouten. Wellicht maak ik het gat dan inderdaad iets groter op deze plaat. Hoe kan ik dit het beste doen zonder dat de beugel "knapt"?

• Boeryepes
  • Niet online
De kracht zit op de bovenste bout. Als je gaat tweaken dan zou ik dat aan de onderkant doen.

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:54:
De kracht zit op de bovenste bout. Als je gaat tweaken dan zou ik dat aan de onderkant doen.
En dan met een ring werken zou denk ik moeten lukken!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 22:27
Heeft veel weg van een VLM muurbeugel. Die gebruiken in mijn ervaring een soortgelijke montage. Maar welke en of dat exact uitkomt.. dat is wel heel specifiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik zal gek zijn, maar waarom niet die 2 bouten weghalen/eraf slijpen en gewoon een andere beugel gebruiken?

https://wren.co/join/Devian

• turkeyhakan
Montaner schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:01:
Heeft veel weg van een VLM muurbeugel. Die gebruiken in mijn ervaring een soortgelijke montage. Maar welke en of dat exact uitkomt.. dat is wel heel specifiek.
Ik ga ook eens op dit merk zoeken, dank!
Devian schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:14:
Ik zal gek zijn, maar waarom niet die 2 bouten weghalen/eraf slijpen en gewoon een andere beugel gebruiken?
Omdat achter de muur een spiegel (met verwarming) zit. Ik durf het niet aan om te gaan boren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 00:36
Waarom niet gewoon 2 gaten in de nieuwe muurbeugel boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
WEBGAMING schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:38:
Waarom niet gewoon 2 gaten in de nieuwe muurbeugel boren?
De bovenste kan ik gebruiken! De onderste echter niet. Deze moet ik van onderen zagen. Is dat een probleem? Verlies je dan de stabiliteit niet, want het onderste gat komt dan vrij zonder in een “ronding” te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zie foto, als ik het onderste gedeelte wegzaag, zou ik het dan nog normaal kunnen bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HleEtoPhp3ulQK1Z7ZBVYguK8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNml85LuTSSofBnogGPZXxGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, maar dan zou ik wel een ring gebruiken om de kracht te spreiden over het metaal dat er nog wel zit :)

Maar... als je weet hoe dik de muur is weet je toch ook tot hoever je kan boren (minus een centimeter marge)? Of boor je altijd zo diep tot de boor niet verder wil?

[ Voor 44% gewijzigd door spone op 20-08-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 16:15
turkeyhakan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Ik ga ook eens op dit merk zoeken, dank!

[...]

Omdat achter de muur een spiegel (met verwarming) zit. Ik durf het niet aan om te gaan boren.
En hoe komen die bouten dan in de muur? De vorige bewoner heeft dan toch ook gewoon gaten geboord? Of zijn de bouten soms door en door? Dus dat ze aan de andere kant van de muur uitsteken? Of hangt zelfs de spiegel aan de andere kant van de muur aan deze bouten ?
Je kunt natuurlijk gaan tweaken aan een beugel. De tv die je wil gaan ophangen is niet zo groot dus zal het wel meevallen met het gewicht. En als je dan een beetje goed gaat tweaken komt dat wel goed. Maar je geeft aan dat je de bouten niet perse wil / moet hergebruiken, maar je bent wel heel veel moeite aan het doen om een passende beugel te vinden. Wellicht was het wel een of ander chinees ding met een afwijkende maat waardoor een fatsoenlijke beugel net niet past op deze 2 bestaande bouten.
Dus als eerste eens voor jezelf beslissen of je deze 2 bouten wil hergebruiken en dus blijft zoeken naar een beugel. Of is het wellicht ook goed om de bovenste bout te gebruiken en de onderste te verwijderen. Als je dan een fatsoenlijke beugel hebt hoef je maar één gat te boren.

Een tv ophangen op een stuk hout dat kan. Maar ik persoonlijk zou dat hout dan niet vastzetten met montagekit maar gewoon op de bestaande bouten.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 13:38
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:28:
Zie foto, als ik het onderste gedeelte wegzaag, zou ik het dan nog normaal kunnen bevestigen?

[Afbeelding]
Je kan altijd een ringetje gebruiken of niet?

Zolang je contact met het metaal maakt van de beugel zal het, lijkt mij, prima blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
spone schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:35:
Ja, maar dan zou ik wel een ring gebruiken om de kracht te spreiden over het metaal dat er nog wel zit :)

Maar... als je weet hoe dik de muur is weet je toch ook tot hoever je kan boren (minus een centimeter marge)? Of boor je altijd zo diep tot de boor niet verder wil?
Boren is een optie, maar als ik die bout eruit draai, heb ik een heel groot gat. Dan heb ik weer een ander probleem..
Sparkiee schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

En hoe komen die bouten dan in de muur? De vorige bewoner heeft dan toch ook gewoon gaten geboord? Of zijn de bouten soms door en door? Dus dat ze aan de andere kant van de muur uitsteken? Of hangt zelfs de spiegel aan de andere kant van de muur aan deze bouten ?
Je kunt natuurlijk gaan tweaken aan een beugel. De tv die je wil gaan ophangen is niet zo groot dus zal het wel meevallen met het gewicht. En als je dan een beetje goed gaat tweaken komt dat wel goed. Maar je geeft aan dat je de bouten niet perse wil / moet hergebruiken, maar je bent wel heel veel moeite aan het doen om een passende beugel te vinden. Wellicht was het wel een of ander chinees ding met een afwijkende maat waardoor een fatsoenlijke beugel net niet past op deze 2 bestaande bouten.
Dus als eerste eens voor jezelf beslissen of je deze 2 bouten wil hergebruiken en dus blijft zoeken naar een beugel. Of is het wellicht ook goed om de bovenste bout te gebruiken en de onderste te verwijderen. Als je dan een fatsoenlijke beugel hebt hoef je maar één gat te boren.

Een tv ophangen op een stuk hout dat kan. Maar ik persoonlijk zou dat hout dan niet vastzetten met montagekit maar gewoon op de bestaande bouten.
Zie opmerking hierboven.. de vorige bewoners hebben de beugel bij de Mediamarkt gekocht. Maar hoe ver ik ook heb gezocht, ik kan dezelfde niet vinden. Men weet ook niet welk merk het was.
Pieler schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:37:
[...]

Je kan altijd een ringetje gebruiken of niet?

Zolang je contact met het metaal maakt van de beugel zal het, lijkt mij, prima blijven hangen.
Ik neig inderdaad naar deze mogelijkheid. Zit echter met het feit dat het wel goed moet gaan, anders is het zonde van de Vögel beugel. Lijkt mij ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik zou echt niet zo moeilijk doen.

Haal die originele bouten eruit. Boor een paar nieuwe gaten en zet die beugel er gewoon aan.
Je boort echt niet zomaar recht door de muur heen. En eventuele gaten heb je zo dichtgemaakt.
Je kunt voor de zekerheid met een stukje tape om de boor heen de diepte afmeten.

We zitten in dit hele topic veeeeels te moeilijk te doen...dit is een klusje van nog geen 15minuutjes..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

FreakNL

Well do ya punk?

Nieuwe gaten kan of gewoon een stuk hardhout op de bestaande moeren en dan je nieuwe beugel volgens specs aan het nieuwe stuk hardhout…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 08:29

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou gewoon een willekeurige nieuwe beugel nemen en nieuwe gaatjes boren. Je neemt de plug/schroef en houdt die tegen je boor, en je plakt met een stukje papiertape af hoe diep je moet boren. Wanneer je diep genoeg bent stop je. Op die manier ga je echt niet zo diep boren dat je er aan de andere kant door komt, dan moet je echt al heel diep gaan (beeld je even een baksteen in, zo lang is je schroef niet).

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt voor de tips. Even kijken wat ik ga doen. Er zit ook glasvezelbehang op de muur, dus ik weet niet of ik het weer netjes recht krijg waar de bouten hebben gezeten.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 20-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Als je twijfelt aan jezelf (been there) dan is de houtoptie omkeerbaar en dus de veiligste.

Tweaken vd nieuwe beugel met een carrosseriering ertussen is m.i. het minste werk in relatie tot je risico van schade aan wand/spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:49:
Als je twijfelt aan jezelf (been there) dan is de houtoptie omkeerbaar en dus de veiligste.

Tweaken vd nieuwe beugel met een carrosseriering ertussen is m.i. het minste werk in relatie tot je risico van schade aan wand/spiegel.
Dank! Ik heb sinds kort een multitool, dus kan de beugel dan langzamerhand bijsnijden tot de bout er doorheen kan. Met een ring ertussen moet het goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
👍 succes.

En bij vast draaien aan de bouten, vast is vast! Evt. na een tijdje nog een keer checken.

Waarom? Omdat je niet weet hoe die bouten en vorige beugel zijn vastgezet door de vorige bewoner...

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 20-08-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:54:
👍 succes.

En bij vast draaien aan de bouten, vast is vast! Evt. na een tijdje nog een keer checken.

Waarom? Omdat je niet weet hoe die bouten en vorige beugel zijn vastgezet door de vorige bewoner...
Wat kan er mis gaan dan? Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Boeryepes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:54:
👍 succes.

Het is gelukt hoor, ik heb de beugel afgesneden zoals hierboven.

De bout draaide trouwens mee en is toch best een stuk nog in de muur gegaan. Kwam ik later achter. Gelukkig is de spiegel nog heel en werkt de verwarming van de spiegel ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 16:25
Deze? https://www.bol.com/nl/nl...pAGQ.4_47.52.ProductTitle

Edit: Helaas te laat

[ Voor 6% gewijzigd door mcsluis op 20-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Die had ik al geprobeerd, toch bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Het is gelukt hoor, ik heb de beugel afgesneden zoals hierboven.

De bout draaide trouwens mee en is toch best een stuk nog in de muur gegaan. Kwam ik later achter. Gelukkig is de spiegel nog heel en werkt de verwarming van de spiegel ook nog.
👍💪

Pagina: 1