winamp hapert, wat kan ik er aan doen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Epsilon

Topicstarter
zie topic title
zie sig voor specs

ik draai win98

Mijn vraag:
Als ik winamp heb draaien, en ik open een programma blijft ie heel de tijd ff hangen. En als dat een groot programma is wat nogal vraag zou ik zeggen, ok je happert maar een keer. Maar dat hij dat al doet als ik icq opstart, of msn (ja dat heb ik ook, omdat iedereen van school daarop zit), wat nou niet erg zwaar is, dan hapert ie ook al!

Wat is het probleem? en wat kan ik daar aan doen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het wel handig als je ff roept welke geluidskaart je hebt (stond niet in de sig)

edit:

als het een sb128 is dan kan het weleens aan de drivers liggen. dat was hiero wel het geval iig. de nieuwe werkte voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 11:58 schreef epsilon het volgende:
zie topic title
zie sig voor specs

ik draai win98

Mijn vraag:
Als ik winamp heb draaien, en ik open een programma blijft ie heel de tijd ff hangen. En als dat een groot programma is wat nogal vraag zou ik zeggen, ok je happert maar een keer. Maar dat hij dat al doet als ik icq opstart, of msn (ja dat heb ik ook, omdat iedereen van school daarop zit), wat nou niet erg zwaar is, dan hapert ie ook al!

Alvast bedankt
offtopic:
Je neemt MSN omdat iedereen van school erop zit.
Dat is juist toch een extra reden om MSN NIET te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
ik heb een sb128
jaja, ik ben niet zo'n audiofiel (een terratec komt er in oktober in :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 12:02 schreef BananeKoning het volgende:
misschien is het wel handig als je ff roept welke geluidskaart je hebt (stond niet in de sig)

edit:

als het een sb128 is dan kan het weleens aan de drivers liggen. dat was hiero wel het geval iig. de nieuwe werkte voor geen meter.
nieuwe werkte voor geen meter??
heb jij dan misschien de oude staan? (ik gebruik de drivers die op de cd staan die erbij geleverd word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

haperend geluid is ook meestal problemen met de toewijzing van DMA adressen. Kijk daar ook eens na.. En natuurlijk probeer eens een andere IRQ.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traveler
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-12-2020
de buffer in winamp groter maken, dan hapert die ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op zondag 19 augustus 2001 20:24 schreef Traveler het volgende:
de buffer in winamp groter maken, dan hapert die ook niet meer
precies, dit moet zeker werken. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vooral als ik meerdere (zware) programma's open had staan. Buffer heb ik nu op 5000ms staan geloof ik.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

heb je de nieuwste winamp? ik had het probleem eerst ook altijd met en toen maar effe de nieuwste versie gedownload.. probleem was bij mij toen direct opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjuro
  • Laatst online: 25-08 21:11
Wat je probleem zeker oplost is een upgrade naar Windows 2000. Maar dat was zeker niet het antwoord wat je wilde hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 20:41

scorpionv

This space for rent

Je Winamp-priority op realtime zetten en je buffer heel groot maken zou moeten werken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zondag 19 augustus 2001 23:07 schreef Sanjuro het volgende:
Wat je probleem zeker oplost is een upgrade naar Windows 2000. Maar dat was zeker niet het antwoord wat je wilde hebben...
LOL... winamp hapert => win2000 ;)

Helpt ook niet helemaal trouwens.. bij mij hapert winamp (in win2000) altijd als ik op "My Computer" klik.. dan gaat ie namelijk de cd-rom opspinnen en blijft winamp even haken... eigenlijk behoorlijk irritant.. ik ga ook maar eens met die buffer rommelen :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 11:58 schreef epsilon het volgende:
zie topic title
zie sig voor specs

ik draai win98

Mijn vraag:

Alvast bedankt
hey dat probleem heb ik ook..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HariZ
  • Laatst online: 21-02 15:22
Eergisteren (na een schone W98 installatie), had ik hetzelfde probleem. In W2K (draait ook op die pc) deed alles et perfect, in W98 na de nieuwe install nie meer. Ik heb toen de drivers van het moederbord (gewoon alles van die cd van MSI of welk merk je ook maar hebt) opnieuw geinstalleerd (had ik ook al gedaan vlak na de nieuwe installatie) en toen was alles goed. Ik denk inderdaad iets met DMA ofzo, maar dat weet ik niet precies. Ik weet dus wel dat het na het installeren van die drivers over was... Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zondag 19 augustus 2001 23:07 schreef Sanjuro het volgende:
Dat hielp bij mij niet.. Ik had Windows 2000 en bij ieder programma dat ik opende haperde Winamp even..

Bij mij lag het aan de 4in1 drivers van VIA, ik heb ze gedeinstalleerd en nieuwere geinstalleerd, toen was alles okee.. Dus ^$%&^ Busmaster drivers, da's het enige waar ik compleet de schijt van krijg sinds de aanschaf van m'n AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je moet iets in opties lager zetten, weet alleen zo niet meer wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp haperen? Kan meerdere oorzaken hebben:
Voornaamste oorzaak is, zoals genoemd, de buffer :P

1. Buffer grotere maken
2. (Heeft geen zin onder Win2K) Output op WAVE_OUT zetten (heeft naar mijn idee betere buffering)
3. Main buffer verhogen... naar 2 seconden of meer (= stap 1 :P)
En je kunt wat gaan spelen met die opties...
Maar wat voornamelijk belangrijk is: VEEL GEHEUGEN IN JE PC! :P
Want dan hoeft windows niet zo veel te swappen... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:31
Ik had hetzelfde probleem. Alles geprobeerd wat ik hier gelezen heb, nieuwe drivers van mijn geluidskaart geinstalleerd en toen van ellende maar winamp eraf gegooid.

En toen had ik met media player geen problemen meer :)
Pagina: 1