Ik zit met het volgende, ik heb een 4-tal powerplugs met Tasmota erop. Deze laat ik data sturen naar MQTT die vervolgens zich weer laat uitlezen door Homeassistant. Ik krijg alle waarden goed door echter lijkt de powertoggle niet te werken. Ik krijg wel de status door maar een on/off toggle wilt hij niet maken.
/f/image/T25KoTVt7XHH5QSTLKconaim.png?f=fotoalbum_large)
Als in de blauwe switch omzet gaat die weer terug naar de originele positie en gaat hij niet aan of uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yuviRu6ZPfbu976qCpY6R89K.png?f=user_large)
Nu kwam ik een stukje op een forum tegen die aangaf dat je een losse switch moest maken.
Echter krijg ik op deze switch de status unavailible. Ik vermoed dat het ergens in een topic verwijzing zit maar zie niet waar.
/f/image/T25KoTVt7XHH5QSTLKconaim.png?f=fotoalbum_large)
Als in de blauwe switch omzet gaat die weer terug naar de originele positie en gaat hij niet aan of uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yuviRu6ZPfbu976qCpY6R89K.png?f=user_large)
Nu kwam ik een stukje op een forum tegen die aangaf dat je een losse switch moest maken.
Echter krijg ik op deze switch de status unavailible. Ik vermoed dat het ergens in een topic verwijzing zit maar zie niet waar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - name: Audiovideo platform: mqtt state_topic: stat/powerplugs/Audiovideo/POWER TOGGLE command_topic: cmnd/powerplugs/Audiovideo/POWER TOGGLE availability_topic: tele/powerplugs/Audiovideo/LWT qos: 1 payload_on: 'ON' payload_off: 'OFF' payload_available: Online payload_not_available: Offline retain: false |
[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 17-08-2021 12:46 ]