Dag,
Ik loop aardig vast hier. Ik heb een ESP8266 met een ultrasonic sensor ( https://nl.aliexpress.com/item/4000302883856.html ).
Om dit aan de praat te krijgen heb ik verschillende tuts gevolgd online. Maar eigenlijk allemaal hebben betrekking op de 'gewone' ultrasonic die je online ziet (met 2 van die busjes naast elkaar).
Het gekke is, dat ik wat ik ook doe, zelfs zonder aangesloten sensor, afstanden terug krijg ongv 220cm.
Dit is bijv. de code die ik op dit moment geflashed heb:
Ik heb twee van die sensoren, en beide geven dezelfde problemen.
Momenteel heb ik het zo aangesloten:
5V -> vin
RX -> D4
TX -> D3
GND -> GND
Ik wil dit gebruiken om het waterniveau in een speciekuip onder de grond te meten.
Doe ik iets fout?
----------
Opgelost! zie -> NeFoRcE in "ESP8266 geeft zelfs zonder aangesloten u..."
Ik loop aardig vast hier. Ik heb een ESP8266 met een ultrasonic sensor ( https://nl.aliexpress.com/item/4000302883856.html ).
Om dit aan de praat te krijgen heb ik verschillende tuts gevolgd online. Maar eigenlijk allemaal hebben betrekking op de 'gewone' ultrasonic die je online ziet (met 2 van die busjes naast elkaar).
Het gekke is, dat ik wat ik ook doe, zelfs zonder aangesloten sensor, afstanden terug krijg ongv 220cm.
Dit is bijv. de code die ik op dit moment geflashed heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| // defines pins numbers const int trigPin = 2; //D4 const int echoPin = 0; //D3 // defines variables long duration; int distance; void setup() { pinMode(trigPin, OUTPUT); // Sets the trigPin as an Output pinMode(echoPin, INPUT); // Sets the echoPin as an Input Serial.begin(9600); // Starts the serial communication } void loop() { // Clears the trigPin digitalWrite(trigPin, LOW); delayMicroseconds(2); // Sets the trigPin on HIGH state for 10 micro seconds digitalWrite(trigPin, HIGH); delayMicroseconds(10); digitalWrite(trigPin, LOW); // Reads the echoPin, returns the sound wave travel time in microseconds duration = pulseIn(echoPin, HIGH); // Calculating the distance distance= duration*0.034/2; // Prints the distance on the Serial Monitor Serial.print("Distance: "); Serial.println(distance); delay(2000); } |
Ik heb twee van die sensoren, en beide geven dezelfde problemen.
Momenteel heb ik het zo aangesloten:
5V -> vin
RX -> D4
TX -> D3
GND -> GND
Ik wil dit gebruiken om het waterniveau in een speciekuip onder de grond te meten.
Doe ik iets fout?
----------
Opgelost! zie -> NeFoRcE in "ESP8266 geeft zelfs zonder aangesloten u..."
[ Voor 3% gewijzigd door NeFoRcE op 23-08-2021 07:29 ]
Professioneel Heftruck Syndroom