Twee schermen op laptop en pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:36
Ik heb een laptop met 1 HDMI aansluiting voor het werk, de pricewatch: HP EliteBook 840 G6 (6YP50AW)

Qua pc heb ik een RTX2070: pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
Deze pc: inventaris: PC WvK 2019

Deze heeft 3x DisplayPort, HDMI, USB type-C.

Hoe sluit ik nu deze twee schermen het beste aan?

Schermen: pricewatch: LG 27GN880 Zwart
en pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Is dit dan overkill?: https://www.bol.com/nl/nl...xFRg.2_17.23.ProductTitle

Of: https://www.bol.com/be/nl...BJPA_0_34.35.ProductImage

Of: pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

Of gewoon een usb-c naar HDMI kabel/adapter op de laptop aansluiten (zit thunderbolt 3 op) en de andere HDMI poort gewoon (blijven) gebruiken?

Voor de pc heb ik een RTX2070: pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Deze zou het moeten oplossen toch?

https://www.bol.com/nl/nl...CJO2g.2_9.10.ProductTitle

Choetech USBc to HDMI.

Een keer HDMI in de beide HDMI poorten van de twee schermen, 1 direct vanaf laptop HDMI port, de andere via de USB-c naar HDMI kabel hierboven. Hiermee kan ik 1440p op 60Hz, het maximale wat de Intel 620 interne GPU van de laptop kan.

Voor de PC twee maal displayport, per scherm 1 aangezien de RTX 2070 drie DP poorten heeft lijkt me dit de goedkoopste oplossing. Hiermee kan ik 2K @ 144Hz, wat de RTX 2070 ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 20-08-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Iemand? Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 12:31
Heeft je werkgever geen dockingstation geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
NLMaca schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:44:
Heeft je werkgever geen dockingstation geregeld?
Nee. Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 12:31
Dan zou ik eerlijk gezegd zelf geen 150+ euro uitgeven voor een docking. Met een HDMI kabel ben je er dan ook uit je laptop naar je scherm. Je PC scherm gebruik je dan als hoofdscherm en je laptop scherm als 2e scherm.
Als je persé je 2 PC beeldschermen wil gebruiken kom je vaak al op een dockingstation uit. Of degene die je gelinkeds hebt geschikt is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb hem vandaag aangesloten en heb twee beeldschermen in gebruik. Laptop beeld kan ook nog aan, maar is niet perse nodig dus die heb ik uitgeschakeld in display properties (Intel).

Op HDMI haal ik 2560*1440 op 60Hz en op de USB-c to HDMI cable haal ik 2560*1440 op 100Hz :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jvQfnjP2_3ZGN_lO5RZiSHJtHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eh67S6Nsc5hQoL5i4JlghEKO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog even netjes maken :-)

[ Voor 68% gewijzigd door wvkreg op 31-08-2021 18:07 ]

• I3ob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:46
Zou je wat meer toelichting kunnen geven ajb. Welke heb je nu uiteindelijk aangeschaft? Hoe heb je deze aangesloten? Wat moet je doen om te wisselen tussen PC-beeld en Laptop-beeld?

Ik zou ook graag mijn werklaptop op de twee monitoren, die ik al heb, willen aansluiten (en als het kan makkelijk kunnen wisselen tussen laptop en PC beeld).

[ Voor 10% gewijzigd door I3ob op 29-09-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb een USB-C naar HDMI kabel gekocht en zo de laptop aangesloten. Alles HDMI dus voor de werk laptop en alles DisplayPort voor de game PC.

Deze om precies te zijn: https://www.bol.com/nl/nl...8m-grijs/9200000097499160

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 29-09-2021 13:22 ]

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 21:29
I3ob schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:20:
Zou je wat meer toelichting kunnen geven ajb. Welke heb je nu uiteindelijk aangeschaft? Hoe heb je deze aangesloten? Wat moet je doen om te wisselen tussen PC-beeld en Laptop-beeld?

Ik zou ook graag mijn werklaptop op de twee monitoren, die ik al heb, willen aansluiten (en als het kan makkelijk kunnen wisselen tussen laptop en PC beeld).
Ik heb thuis wel een docking station (van de zaak) die met USB-C met mijn laptop verbonden is.

Ik heb mijn pc geupgrade met een USB-C kaart en kan door het wisselen van de USB-C stekken wisselen tussen de laptop en mijn desktop.

Misschien niet de meest ideale oplossing, maar het werkt en met minimale investering van mijn kant.

• I3ob
wvkreg schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:22:
Ik heb een USB-C naar HDMI kabel gekocht en zo de laptop aangesloten. Alles HDMI dus voor de werk laptop en alles DisplayPort voor de game PC.

Deze om precies te zijn: https://www.bol.com/nl/nl...8m-grijs/9200000097499160
Dankjewel, één kabel aanschaffen ipv een heel dockingstation scheelt een hoop geld. Ik begrijp uit bovenstaand dat je laptop en pc zelfs tegelijkertijd kunt aansluiten op de twee monitoren, omdat ze verschillende aansluitingen gebruiken. PC = 2x displayport en Laptop = 1x usb-c/hdmi + 1x hdmi-hdmi.

Heb ik het zo goed begrepen?

En hoe wissel je tussen laptop- en pc-beeld?

• I3ob
pickboy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:25:
[...]
Ik heb thuis wel een docking station (van de zaak) die met USB-C met mijn laptop verbonden is.
Van mijn werk kan ik ook een docking station voor mijn HP probook krijgen. Om de laptop daarop aan te sluiten hoeft er ook maar 1 USB-C stekker de laptop in. Monitor, muis, toetsenbord en lader komen via die kabel binnen bij de laptop.
pickboy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:25:
[...]
Ik heb mijn pc geupgrade met een USB-C kaart en kan door het wisselen van de USB-C stekken wisselen tussen de laptop en mijn desktop.
Bedoel je dat je de usb-c stekker, die normaal tussen laptop en docking station loopt, je dan uit je laptop haalt en dan in je pc stopt? En weet je of het ook zou werken met een simpele USB-C-USB 3 adapter, ik heb niet zoveel ruimte voor een interne kaart meer namelijk, maar heb nog wel USB 3.0 ingangen over.

[ Voor 6% gewijzigd door I3ob op 29-09-2021 13:54 ]

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 14:58
wvkreg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:02:
Laptop beeld kan ook nog aan, maar is niet perse nodig dus die heb ik uitgeschakeld in display properties (Intel).
Niet zo handig, als je je laptop loskoppeld, heb je geen beeld. Makkelijker misschien om Windows+P te gebruiken en alleen tweede scherm te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
admiralawesome schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:01:
[...]

Niet zo handig, als je je laptop loskoppeld, heb je geen beeld. Makkelijker misschien om Windows+P te gebruiken en alleen tweede scherm te kiezen.
Dat valt mee, ik heb dat ook en windows ziet het als een soort profiel.

Zodra ik mijn dockingstation loskoppel wisselt ie terug naar het profiel met alleen zijn eigen scherm en gaat dat scherm weer aan.

Zo hoef ik verder nooit meer instellingen aan te passen of ik nou onderweg, op de zaak (2 losse schermen) of thuis (3 losse schermen).
I3ob schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:50:
[...]

Van mijn werk kan ik ook een docking station voor mijn HP probook krijgen. Om de laptop daarop aan te sluiten hoeft er ook maar 1 USB-C stekker de laptop in. Monitor, muis, toetsenbord en lader komen via die kabel binnen bij de laptop.

[...]

Bedoel je dat je de usb-c stekker, die normaal tussen laptop en docking station loopt, je dan uit je laptop haalt en dan in je pc stopt? En weet je of het ook zou werken met een simpele USB-C-USB 3 adapter, ik heb niet zoveel ruimte voor een interne kaart meer namelijk, maar heb nog wel USB 3.0 ingangen over.
Ik weet niet meer alle details betreffen usb standaarden, maar de USB poort moet in ieder geval alle info incl beeld over die verbinding moeten kunnen sturen. Ik heb een USB-C (USB 3.2 gen 1) expansie kaart gekocht. Die kan dat.

Een USB type A poort kan dat per definitie niet was mijn conclusie. Dus zo'n omvormer als jij linkt gaat dan niet werken.

[ Voor 47% gewijzigd door pickboy op 29-09-2021 14:49 ]

• wvkreg
I3ob schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:41:
[...]

Dankjewel, één kabel aanschaffen ipv een heel dockingstation scheelt een hoop geld. Ik begrijp uit bovenstaand dat je laptop en pc zelfs tegelijkertijd kunt aansluiten op de twee monitoren, omdat ze verschillende aansluitingen gebruiken. PC = 2x displayport en Laptop = 1x usb-c/hdmi + 1x hdmi-hdmi.

Heb ik het zo goed begrepen?

En hoe wissel je tussen laptop- en pc-beeld?
Klopt. Wisselen gaat deels automatisch. Ik heb de LG27GL850 en bij nieuwe input kies ik via menu de input en soms gaat het automatisch.

• I3ob
Nu ik een overzicht gemaakt heb met wat ik eigenlijk wil aansluiten, is een dockinstation in mijn geval wellicht toch handiger. Zie op dit plaatje de mogelijke aansluitingen van mijn twee monitoren en de mogelijke output-kanalen per apparaat. De blauwe strepen geven de huidige verbindingen aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6luwEtH7AYTGVBcjNC08usGyp3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6MessQHc36o4Qift9iqYaAau.png?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door I3ob op 30-09-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I3ob
pickboy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:43:

Ik weet niet meer alle details betreffen usb standaarden, maar de USB poort moet in ieder geval alle info incl beeld over die verbinding moeten kunnen sturen. Ik heb een USB-C (USB 3.2 gen 1) expansie kaart gekocht. Die kan dat.

Een USB type A poort kan dat per definitie niet was mijn conclusie. Dus zo'n omvormer als jij linkt gaat dan niet werken.
Welke had je precies gekocht? Hierboven heb je het ook over 'minimale investering' maar als ik een USB-C 3.2 kaart opzoek kom ik boven de 50 euro uit.

Ik ben er inmiddels ook uit dat een dockingstation voor mij zo ongeveer de enige (werkbare) oplossing is. Het enige nog op te lossen probleem is de USB-C aansluiting tussen PC en dockingstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loAytFYBuj72me0ifbms6wPSUQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jCRcMji48IEJygjs0h8D7m07.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
I3ob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Welke had je precies gekocht? Hierboven heb je het ook over 'minimale investering' maar als ik een USB-C 3.2 kaart opzoek kom ik boven de 50 euro uit.

Ik ben er inmiddels ook uit dat een dockingstation voor mij zo ongeveer de enige (werkbare) oplossing is. Het enige nog op te lossen probleem is de USB-C aansluiting tussen PC en dockingstation.

[Afbeelding]
Ik heb de volgende kaart aangeschaft:
pricewatch: Delock PCI Express x1 Card to 2 x external SuperSpeed USB (USB 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I3ob
@pickboy Heb je nog een videokaart in je computer? Zo ja, hoe combineer je dat met de pci usb-c kaart? Welke videokaart? Gebruik je de uitgangen van de videokaart?

Ik ging ervan uit dat het automatisch goed zou gaan als ik pci kaart onder m'n 1080ti zou plaatsen, en de uitvoer via usb c naar docking station te laten gaan. (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
I3ob schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:46:
@pickboy Heb je nog een videokaart in je computer? Zo ja, hoe combineer je dat met de pci usb-c kaart? Welke videokaart? Gebruik je de uitgangen van de videokaart?

Ik ging ervan uit dat het automatisch goed zou gaan als ik pci kaart onder m'n 1080ti zou plaatsen, en de uitvoer via usb c naar docking station te laten gaan. (:
In principe is dat idd precies hoe het zou moeten werken. Bij mij wel tenminste.
De drivers voor de nieuwe kaart werden na de eerste keer opstarten automatisch geinstalleerd.

Ik hoef geen monitor aan te sluiten op de videokaart, deze zijn aangesloten op het dockingstation.
Ik sluit enkel het dockingstation aan met de usb-c poort op de pc danwel laptop.
Pagina: 1