Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 07:32
Mijn vraag
Ik ben tevreden met mijn HTC 10. Doet nog prima dienst, en door goed batterij beheer zit dat ookn og op zo'n 90% van de capaciteit. Maar de laatste tijd heb ik in apps af en toe een leeg scherm. Dan klik ik naar een nieuw scherm, en dan zie ik even de data die er staan, maar daarna heb ik alleen een wit scherm over. Als ik dan op (voor mij bekende) posities het scherm druk, blijkt de functie wel gewoon aanwezig te zijn. Dus menuknoppen zie ik niet, maar werken wel. Het is niet in alle schermen en zeker niet in alle apps. Kan dit interferentie zijn van andere apps?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 8, HTC10. Problemen heb ik nu met de app van Collin Crowdfund (zeer incidenteel) en DeGIRO (sommige schermen altijd, andere schermen afwisselend)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw starten, alle apps uitschakelen en 1 voor 1 weer inschakelen.

Nu is het nog werkbaar, maar wel erg irritant. Als dit fenomeen zich uitbreidt naar andere apps wordt het onwerkbaar en EOL. Maar voordat ik dat accepteer, probeer ik hier even of iemand nog een zoekrichting heeft voor een oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DaKo2019 is echt je hele scherm wit? Of alleen de interface onderdelen van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
DaKo2019 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:37:
Mijn vraag
Ik ben tevreden met mijn HTC 10. Doet nog prima dienst, en door goed batterij beheer zit dat ookn og op zo'n 90% van de capaciteit. Maar de laatste tijd heb ik in apps af en toe een leeg scherm. Dan klik ik naar een nieuw scherm, en dan zie ik even de data die er staan, maar daarna heb ik alleen een wit scherm over. Als ik dan op (voor mij bekende) posities het scherm druk, blijkt de functie wel gewoon aanwezig te zijn. Dus menuknoppen zie ik niet, maar werken wel. Het is niet in alle schermen en zeker niet in alle apps. Kan dit interferentie zijn van andere apps?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 8, HTC10. Problemen heb ik nu met de app van Collin Crowdfund (zeer incidenteel) en DeGIRO (sommige schermen altijd, andere schermen afwisselend)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw starten, alle apps uitschakelen en 1 voor 1 weer inschakelen.

Nu is het nog werkbaar, maar wel erg irritant. Als dit fenomeen zich uitbreidt naar andere apps wordt het onwerkbaar en EOL. Maar voordat ik dat accepteer, probeer ik hier even of iemand nog een zoekrichting heeft voor een oplossing.
Kan een Android webview probleem zijn.
Kijk eens of er Android systeem componenten geüpdate kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
In sommige apps zijn het alleen de bedieningsonderdelen die leeg zijn (knoppen onderin bijvoorbeeld) en In sommpige apps zijn hele schermen leeg.

Ik heb geen updates te gaan (webview is 'bij'). Het is ook niet consequent. SOms doet een app moeilijk, en een volgende keer zonder probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zou eens een factory reset overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
Thx, ik heb het niet zo op factory resets. Allemaal ellende met apps opnieuw installeren, instellingen weer doen. Is voor mij een uiterste middel. Op dit moment is de ergenis nog niet groot genoeg daarvoor :)

Ik ben van plan om tweede helft 2022 een nieuw toestel te kopen, vind ik al weer ellendig genoeg met het overzetten van alles. uUs ik leef er nog wel een half jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
DaKo2019 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:49:
Thx, ik heb het niet zo op factory resets. Allemaal ellende met apps opnieuw installeren, instellingen weer doen. Is voor mij een uiterste middel. Op dit moment is de ergenis nog niet groot genoeg daarvoor :)

Ik ben van plan om tweede helft 2022 een nieuw toestel te kopen, vind ik al weer ellendig genoeg met het overzetten van alles. uUs ik leef er nog wel een half jaartje mee.
Anders maak je toch een backup? en restore je hem (bijvoorbeeld van al je apps maar niet bepaalde instellingen).
Pagina: 1