Belsignaal iPhone harder en volume van filmpjes zachter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 11:47

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik weet vrijwel zeker dat het niet kan... maar kan mij aan de andere kant ook niet voorstellen dát het niet kan! :)

Ik ben namelijk waarschijnlijk niet de enige die met deze wens loopt, maar ook zoeken in dit forum of op Google kwam ik niet uit (of ik typ verkeerde zoekwoorden in).

Mijn wens:

Als ik een filmpje op mijn iPhone kijk (iOS 14) dan wil ik soms het geluid zacht. Helaas vindt de iPhone dat dit volume dan ook wenselijk is voor de rest van de geluiden als dus ook het volume van filmpjes.

Het gevolg is dan dat ik het volume dan zacht zet voor het bekijken van een filmpje, deze vergeet weer harder te zetten en ik vervolgens het belsignaal niet meer hoor als ik gebeld wordt.

Hier lopen vast meer mensen tegenaan! Is er een oplossing?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 15:05

Releases

Ja maar!

Dat kan.
Ga naar instellingen, dan Ringer and Alerts, en dan Change with Buttons uitzetten.
Dan blijft de volume van je inkomende belletje staan zoals hoe die daar staat.
En dan kan je met de volume omhoog omlaag knoppen je video volume bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Releases schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:41:
Dat kan.
Ga naar instellingen, dan Ringer and Alerts, en dan Change with Buttons uitzetten.
Dan blijft de volume van je inkomende belletje staan zoals hoe die daar staat.
En dan kan je met de volume omhoog omlaag knoppen je video volume bepalen.
Dank. Dat las ik inderdaad ook op https://support.apple.com...e/iphone/iphb71f9b54d/ios.

Maar dan kan je het volume van het belsignaal niet eenvoudig wijzigen. En dat wil ik soms ook: als ik bv. in gezelschap ben, dan hoeft mijn telefoon niet hard te piepen: een bescheiden zacht piepje is dan fijner. En handig als dat dan ook snel kan en niet via het 'instellingen-menu'.

Maar dit is inderdaad wel een 'oplossing'. Nog niet de beste oplossing, maar werkbaar :)

(eigenlijk zou het zo moeten zijn dat als je een filmpje kijkt en aan de hard/zacht-knoppen zit, dat alleen het filmpjes-volume zachter/harder gaat. Dat zou softwarematig niet heel moeilijk moeten zijn...)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 14:58
Klinkt heel gek, want ik kan mijn filmpjes gewoon zachter zetten en dan blijft het volume van mijn iphone "op vol volume"

Eigenlijk zoals jou laatste zin.. welke iPhone heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Tiagoo schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:01:
Klinkt heel gek, want ik kan mijn filmpjes gewoon zachter zetten en dan blijft het volume van mijn iphone "op vol volume"

Eigenlijk zoals jou laatste zin.. welke iPhone heb je?
Klopt, dan heb je inderdaad het vinkje 'wijzig met knoppen' uit staan.

Maar soms wil je het belsignaal volume toch ook zachter? Dat kan dan alleen maar via het 'instellingen, horen en voelen' menu toch? Of kan je dit volume ook wijzigen op een andere manier? De knoppen van de zijkant werken dan alleen maar voor 'andere volumes dan belsignaal en meldingen' (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 15:05

Releases

Ja maar!

Dit is de enigste oplossing.
Ik heb in gezelschap gewoon lekker op trill stand, en anders op medium volume ofzo.
Zo belangrijk ben ik nou ook weer niet.

Scheelt dat mijn AppleWatch mij ook aardig op de hoogte houd van wat er binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:24
Ik heb het als volgt;

Bij instellingen/geluid heb ik "wijzig met knoppen" aan staan.
Op deze manier kan ik belsignaal met de knoppen wijzigen en media volume via het Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 14:58
Galois schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Klopt, dan heb je inderdaad het vinkje 'wijzig met knoppen' uit staan.

Maar soms wil je het belsignaal volume toch ook zachter? Dat kan dan alleen maar via het 'instellingen, horen en voelen' menu toch? Of kan je dit volume ook wijzigen op een andere manier? De knoppen van de zijkant werken dan alleen maar voor 'andere volumes dan belsignaal en meldingen' (?).
Edit; want ik verstuurde hem zonder tekst :)

Als je in een filmpje zit veranderd hij alleen het volume van het filmpje, zodra je uit het filmpje gaat zou hij dit automatisch om moeten zetten naar je bel signaal. (Dit staat ook bovenin als je je volume wijzigt "Bel signaal")

Zo werkt het bij mij, ik kan nu een film kijken volume ervan wijzigen, film sluiten en dan gewoon het bel signaal volume wijzigen

++
Zojuist getest met een youtube filmpje:
Hoofdscherm volume hoger gezet met zijkant knopjes, naar vol volume.
Youtube filmpje, met volume knoppen gewijzigd naar hoog laag.
Terug naar hoofdscherm en volume van bel signaal staat nog vol open en is dus niet meegewijzigd met het filmpje?
++

[ Voor 53% gewijzigd door Tiagoo op 17-08-2021 10:52 ]

Pagina: 1