Casejunky schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:08:
[...]
Snap prima hoe koeling werkt, maar men vergeet regelmatig dat de kaarten meest ideaal benut worden wanneer er genoeg airflow rondom is. Daarom zeg ik ook(en terecht trouwens) kijk daar eerst eens naar.
Het hele idee en het fenomeen van jankende fans en de herrie die er mee gepaard gaat is mij om het even, dat is een ding dat had je op voorhand kunnen voorspellen of uitzoeken dus dat is dan een consequentie die je aan gaat bij de koop dus een compleet invalide argument.
Al helemaal dat je aangeeft dat de kaart dus bekend staat om de dingen die je aanhaalt, is dan misschien niet de kaart geweest die je moest hebben.
Let wel even, dit soort kaarten zijn ook gewoon niet bedoeld in alles anders dan big towers met genoeg afvoer van warme lucht. En dit wil men nog wel eens vergeten.
Aanhalen dat iemand iets niet snapt wil niet zeggen dat jij gelijk hebt he
Wat lul jij nou uit je nek, kerel. Je argumenten zijn absurd;
"
Je had het kunnen weten"
"
Kaarten zijn bedoeld voor big towers"
Het is heel eenvoudig, ik vind de geluidsproductie te hoog en heb een aanpassing gemaakt dat niet alleen de geproduceerde db positief beïnvloedt, maar ook de maximale temperatuur.
Bovendien wordt er verondersteld dat de case niet voldoende airflow heeft; dit is niet het geval.
Waarom doe je niet een beetje onderzoek, voor je poogt te reageren op een topic waar je klaarblijkelijk niks over weet. YouTube staat letterlijk vol video's van owners die niet alleen een vergelijkbare oplossing voor deze kaarten vinden, maar ook undervolten en zelfs zover gaan de kaart te strippen om de thermal pads te vervangen. Ik heb geen probleem met hoge temps, ik heb een probleem met geluidsproductie en daar gaat een (nog) grotere case niks aan veranderen.
Het zijn firmware instellingen die luiden dat als de chips een temperatuur van X °C bereiken, de fans direct op 70% moeten draaien, wat voor mij VEEL te luid is.
Niet zo op je pik getrapt zijn als iemand je neus op de feiten drukt. Zeg: "
Oh, nu snap ik het, dank je wel" en ga verder met je leven of houd gewoon je muil.