Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-01 20:25
Zoals de titel zegt.

Is een box van Ziggo nog nodig?
We hebben al een hele tijd een Ziggo Horizon, maar de Ziggo Go app op de tv doet hetzelfde.
Opnemen, pauze, terugkijken etc.

Is er een reden denkbaar om toch de Horizon te blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
De ziggo app is maar 720p...dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Ok, als dat echt de enige reden is ga ik afscheid nemen vd Horizon =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Kijk weinig tv dus ik heb ook die antennekabel de deur uit gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Heb je wel de ziggo go app, zonder een tv abbo, dus (tenminste) een Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Wel de Ziggo Go app op de tv.
Ook een Ziggo tv abonnement.
Eveneens een Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
@sph1980 Je wilt er dus wel voor betalen, maar niet gebruiken? Ik vind de Horizon box toch vele malen beter werken dan met de app op tv. Maar idd, je kan de Horizon box dan in de doos laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Xtince schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:48:
@sph1980 Je wilt er dus wel voor betalen, maar niet gebruiken?
Wij hebben zeer recent een nieuwe contract verlening bij Ziggo gedaan. Je ontkomt niet aan de box als je fatsoenlijk TV wilt kijken.

Ik ben sinds dag 1 van het lanceren van de Ziggo Go app voor Android TV op zeer enkele keren na (momenten waarop de vertraging bij Ziggo Go niet wenselijk is bij grote sportwedstrijden) niet meer naar de kabel gaan kijken. Met de contract verlenging nu een Mediabox Next in bezit. De hoofdbewoner heeft er twee dagen gebruik van gemaakt maar vond de Android TV app op de NVIDIA Shield zoveel beter dat nu elk relevant scherm in dit huis nu een NVIDIA Shield heeft en de Mediabox Next lekker in de doos blijft.

Wij kunnen niet live pauzeren op het apparaat. Daar buiten om vind ik dit het fijnste manier om TV te kijken ooit.

@sph1980 Via de box kan je apps en kanalen bekijken die alleen op de box te zien zijn en verder nergens anders. Denk bijvoorbeeld aan een XITE app en enkele buitenlandse kanalen waar geen plek meer voor is op de kabel. Als dat je niet boeit en je bent gewoon prima met de Ziggo Go app, ga er gewoon voor. :) Wel bewaren zoals wij dat doen aangezien je het apparaat in bruikleen heb van Ziggo dus niet officieel de eigenaar voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sph1980 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:57:
Zoals de titel zegt.

Is een box van Ziggo nog nodig?
We hebben al een hele tijd een Ziggo Horizon, maar de Ziggo Go app op de tv doet hetzelfde.
Opnemen, pauze, terugkijken etc.

Is er een reden denkbaar om toch de Horizon te blijven gebruiken?
Over welke box heb je het eigenlijk?
De Horizon box is toch al minimaal 5 jaar geleden hernoemd naar Mediabox XL?

Of heb je het over de Next box? Die laatste kan overigens 4K zenders aan, iets wat met de Android app sowieso niet kan.

Wat hiervoor ook al benoemd is, de kwaliteit van de Android app streams niet kan tippen aan die van de normale boxen, maar als je dat niet uitmaakt zou ik lekker via de app kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet buiten beschouwing laten dat opnemen en opnames plannen/terugkijken via de ZiggoGo TV app enkel mogelijk is indien er MediaBox XL/Next op je abonnement geregistreerd staat.

Voor alle duidelijkheid, niet verplicht om deze te gebruiken, wel om deze in het bezit te hebben om die mogelijkheid te hebben via de ZiggoGo TV app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 06:39
polopolo150 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 04:18:
[...]

Wij hebben zeer recent een nieuwe contract verlening bij Ziggo gedaan. Je ontkomt niet aan de box als je fatsoenlijk TV wilt kijken.
Heb je een goede aanbieding gekregen om het contract te verlengen? Ik ben wel eens benieuwd naar wat anderen voor aanbieding krijgt.

Ontopic, je kan inderdaad gewoon TV kijken via de GO App zolang je maar een TV abonnement hebt. Hierop is weer een uitzondering, waarbij je een korting krijgt als je de GO app niet wenst te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
@sjtienuh ging ons voornamelijk om een (zeer) oud contract te vervangen met het abonement waar we gigabit internet konden krijgen. :) volgens mij de standaard korting die Ziggo aanbied zoals eerste maanden gratis of korting.

Interessante eraan is dat wij hiervoor nooit een box hebben gehad van Ziggo, alleen CI+ modules die we zelf hadden aangeschaft. Sinds het nieuwe contract is de Ziggo Go platform verbeterd waardoor we nu als gezin eigen profielen kunnen maken en in de cloud kunnen opnemen. Dit blijkt dus een feature te zijn die alleen bij Mediabox Next klanten mogelijk is. Alleen gebruiken we de box niet vanwege de mindere snelheid die de box levert dan wat wij gebruiken op de Android TV app.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 17-08-2021 17:37 ]

Pagina: 1