Toon posts:

Webserver via ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Weet er iemand of het mogelijk is om een webservertje
te draaien via (64k) ik weet dat het heel traag is, maar het is puur hobby-isme, ik heb een pentium pro 180 mhz, 2 gb hdd. en 16 mb ram.

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz,

Mr_Chapel

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Tuurlijk is dat mogelijk. Zeker als je linux erop gaat draaien dan heb je helemaal geen hoge systeem eisen. Alleen moet je wel beseffen dat als je website ook daadwerkelijk bereikbaar moet zijn dat je webserver altijd aan moet staan (en dus via ISDN verbonden dient te zijn met het internet). Lijkt me een dure bezigheid!!!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aangezien je maar 16MB ram hebt, zou ik voor een (non-X) linux of *BSD gaan. Dat zal in principe wel werken

Als je er nog 16 (liever nog 48) MB bij weet te vinden zou je er ook nog een databaseje bij kunnen draaien.

ISDN is opzich zat voor een "nauwelijks bezochte" site ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar hoe moet ik de server aan het internet koppelen? zijn er sites over waar ik dit soort dergelijke info kan vinden?

Verwijderd

dus je internet delen met computer zodra hij online gaat is de server ook online.... of een via een aparte lijn geconnect blijven (zeer duur).

Win2k is het zeer makkelijk....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gewoon de internet delen zodra de server online gaat. Is dat mogelijk denk je? Nou kan de server ook als firewall fungeren, neem ik aan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op maandag 20 augustus 2001 11:10 schreef Mr_Chapel het volgende:
Ja, gewoon de internet delen zodra de server online gaat. Is dat mogelijk denk je? Nou kan de server ook als firewall fungeren, neem ik aan.
Jahoor, en tamelijk simpel ook.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Besef goed dat de telefoonkosten HARD gaan lopen. Misschien is het beter een accountje te nemen bij f2s of zo als je wat wilt spelen.

Lama. Ik ging slapen. Welterusten. Als ik morgen dit nog niet vergeten ben kom ik er wel even op terug...

You can't have everything. Where would you put it?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Bij fs2 kun je niet oeffenen met je opzetten van een webserver :?

Verwijderd

jewel hoor.... ff een paar dingen invullen en done :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Heb je er wel bij nagedacht hoeveel dat kost? Dat wordt al gauw 25 duizend gulden per jaar aan telefoonkosten. Dan is ergens anders hosten toch een stuk goedkoper.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als je wilt gaan oefenen zet je een machine apart neer en sluit je deze aan op je netwerk.
Als het een en ander daarna werkt en secure is, dan kan je 'm aan het Internet hangen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens een server bij een backbone staan:), maar ik vind het leuk om thuis wat te gaan experimenten met een servertje. Dus een f2s accountje heeft voor mij weinig zin.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Owh dus geen 24/7 server, ik schrok al van de kosten :)
Pagina: 1