Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megjayrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-02 08:25
Mijn vraag
Na het veranderen van Samsung Cloud heb ik de foto’s moeten downloaden.
Nu ik in de galerij kijk staan er veel foto’s niet meer op datum. Wat kan ik hier aan doen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Samsung J 6
...

Beste antwoord (via rens-br op 24-08-2021 12:17)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:53
Je zou kunnen kijken naar andere galerij-apps, en er dan ééntje zoeken die kijkt naar de datum waarop de foto genomen is, niet de datum waarop het bestand aangemaakt is. Volgens mij zit dat in de EXIF-data van die foto, dus als je een app vindt die daarop kan sorteren ben je er weer.

That being said, als de backups op de Samsung Cloud niet het originele bestand opslaan, maar een gecomprimeerde versie, dan heb je ook kans dat ze die data eruit slopen, want dat scheelt opslagruimte en de meeste mensen boeit dat toch niet. In dat geval ben je inderdaad gewoon echt klaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Waarschijnlijk is de datum van de bestanden veranderd waardoor dit niet meer klopt.

Je moet er waarschijnlijk mee leren leven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:53
Je zou kunnen kijken naar andere galerij-apps, en er dan ééntje zoeken die kijkt naar de datum waarop de foto genomen is, niet de datum waarop het bestand aangemaakt is. Volgens mij zit dat in de EXIF-data van die foto, dus als je een app vindt die daarop kan sorteren ben je er weer.

That being said, als de backups op de Samsung Cloud niet het originele bestand opslaan, maar een gecomprimeerde versie, dan heb je ook kans dat ze die data eruit slopen, want dat scheelt opslagruimte en de meeste mensen boeit dat toch niet. In dat geval ben je inderdaad gewoon echt klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megjayrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-02 08:25
Dank je voor de reacties. Ik ga eens proberen met een andere galerij app. Want ik vind het fijner dat het op datum staat.