• BenjaminP
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 26-08 00:15
Hallo,

Ik heb een oudere game pc die nodig aan vervanging/verbetering nodig is.
Zelf heb ik een kast die net aan een jaar oud is die ik wel zou willen houden.

Momenteel heeft mijn pc:

- Intel I5 4690;
- Gigabyte G1.Sniper B6-CF;
- 2x8GB DDR3 Kingston HyperX Fury 1866MHz;
- NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB;
- Samsung SSD 840 EVO 250GB;
- Seagate ST1000Dm010;
- Samsung HD502HJ;
- PSU?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er fatsoenlijk op kunnen gamen, spellen zoals AC Valhalla, F1 2021 en COD moet er goed op te doen zijn dat het oog ook nog mag genieten. Daarnaast moet het ook veel info kunnen verwerken door meerdere programma's (niet perse games) tegelijk te laten draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit tussen de 1500 - 2000,-. Het in elkaar zitten word zelf voor gezorgd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast die ik heb neem ik graag over:
- Cooler Master MasterBox - MB520;
Daarnaast ook mijn SSD + HDD:
- 250GB Samsung SSD 840EVO;
- Seagate ST1000DN010 HDD;
En mijn beeldschermen:
- 2x Iiyama PL2730H;

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een nieuwere, goede Videokaart;
- Een nieuwe processor (momenteel een I5);
- Een nieuw moederbord;
- Nieuwe RAM? Heb momenteel 2x8GB DDR3 Kingston HyperX Fury 1866MHz;
- Processor koeler;
- M.2 SSD > Deze wellicht ter vervanging van de eerdere genoemde Samsung SSD;
- Nieuwe PSU;

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart zou ik graag een GeForce willen, als er een beter/goedkoper alternatief is sta ik daar ook voor open;

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluid van de machine moet laag liggen gezien hij de hele dag staat te loeien tijdens het thuiswerken

Ga je overklokken?
Dat is niet de bedoeling.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een 'boodschappenlijstje' krijgen met producten die goed op elkaar aansluiten en passen bij mijn wensen om een nieuwe pc in elkaar te steken.

Onderstaande is een voorbeeld welke een paar maanden geleden mij is aangeboden door een kennis.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700 Boxed€ 294,65€ 294,65
1MoederbordenAsus PRIME Z390-A€ 173,55€ 173,55
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 535,-€ 535,-
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50€ 53,59€ 53,59
2Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 94,90€ 189,80
1VoedingenAerocool VX-750W€ 67,51€ 67,51
1Solid state drivesKingston KC2500 1TB€ 123,63€ 123,63
Totaal€ 1.437,73
Voor een cpu zonder HT/SMT zou ik niet meer warm lopen en die Aerocool voeding kan helemaal niet. Werp eens een blik op de BBG. met inachtneming dat de 11700 met igpu nu goedkoper is dan die zonder.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee