Vragen over Xs4all account en Newzilla

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Na diverse bemoedigende verhalen over Xs4all en zijn bekende Newszilla server denk ik erover binnenkort abonnement te nemen bij Xs4all provider.

Dit om toegang te maken tot Newszilla server.
Volgens sommigen zou Newszilla 7 dagen lang de newsposts bewaren. En dat je via login vanuit b.v. Chello ook daar vanaf kunt halen.

De vraag is alleen of er ook geen beperkingen zijn bij Newszilla. Bijvoorbeeld download limieten en zo.

Laat me graag informeren zodat ik beter weet wat ik moet opletten bij Xs4all newsservers.

Alvast dank.

Verwijderd

Wij hebben een tijd een Xs4all-abonnement gehad en vonden de snelheid niet echt om over naar huis te vragen...
Weet niet precies wat voor abonnement je gaat nemen....

Verwijderd

Limieten zijn er bij een dialup abbo in elk geval niet.
Ben zelf wel te spreken over Newszilla :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:38
Op zondag 19 augustus 2001 11:44 schreef MrDummy het volgende:
Volgens sommigen zou Newszilla 7 dagen lang de newsposts bewaren. En dat je via login vanuit b.v. Chello ook daar vanaf kunt halen.
Dat laatse is voor zover ik weet NIET waar! Je kunt alleen aan newszilla connecten als je bij Xs4all ingelogd bent.

Oh en als je van plan bent er DivX'en en VCD's te halen: dat gaat niet, want die groepen zijn gedeactiveerd op Newszilla :)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:51
Ik heb twee maanden geleden ook een abonnement op XS4ALL afgesloten, omdat ik via mijn @Home kabelverbinding wilde inloggen op de Newszilla-server.

Met mijn @Home-account kan ik, door het ingeven van mijn username/password van XS4ALL, inloggen op de server. De berichten in de groepen blijven ong. 7 a 8 dagen op de server staan. In enkele veel geraadpleegde niewsgroepen stonden vanmorgen nog alle postings vanaf 11-08. :)

De snelheid waarmee je binaries kunt downloaden varieert nogal. Op een rustige morgen haal ik de binaries op met een gemiddelde van ong. 30 Kb/s. 's Avonds is echter een ander verhaal, dan gaat het best wel langzaam, ong. 9/10 Kb/s.

Daarnaast heb ik het een aantal keer meegemaakt, dat de server op drukke tijden overbelast raakt, waardoor je de onterechte melding krijgt dat bepaalde binaries niet meer op de server aanwezig zouden zijn. Mijn advies is om in je usenet-programma zo in te stellen, dat gedownloade postings niet uit je programma mogen worden gefilterd. Op die manier kan je 's morgens alsnog de niet gedownloade postings naar je toe halen.

Samengevat: Als je een 24/7-internetverbing hebt en je kan veel 's nachts/'s morgens downloaden, dan is Newszilla erg goed. :9 Als je veel 's avonds met Newszilla wilt bezig zijn, dat is het voordeel van Newszilla naar mijn mening alleen de erg lange tijd waarop postings op de server bewaard blijven.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:51
Op maandag 20 augustus 2001 08:08 schreef Mr Magic het volgende:

Oh en als je van plan bent er DivX'en en VCD's te halen: dat gaat niet, want die groepen zijn gedeactiveerd op Newszilla :)
Oh nee? Kijk maar eens in alt.chello.binaries. >:)

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 20 augustus 2001 @ 10:30:
[...]

Oh nee? Kijk maar eens in alt.chello.binaries. >:)
Op newszilla :? , vertel mij daar is meer over dan 8)

Verwijderd

de snelheden bij newszilla zijn erg goed te noemen vergeleken met andere providers, newzilla capt de snelheid tot 75kb/s per thread, en 3 threads max dus 225kb/s zeg maar. De retentie is zo'n 4 dagen in de dumgroepen en hoger in de kleinere groepen.
Newszilla is op best effort basis bij xs4all, dus het kan wel eens een dag duren (in het weekend) voordat problemen zijn opgelost.
Ik leech nu al sinds vorig jaar, en kan eigenlijk alles downen wat ik wil, er is op dit moment geen betere newsserver icm provider te krijgen, demon met supernews kan max 100 kb/s en een heeft een slechte retentie in de dumpgroepen, en ook daar lig het erwel eens uit.
Als je een hogere snelheid wilt halen en een hogere retentie ben je toch gebonden aan een payserver.
Op newszilla zijn de groepen, a.b.movies.dvdr en images geblocked, maar daar heb ik geen last van gehad, 99% procent wordt toch ergens anders gepost.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Die kick was dus nergens voor nodig, bijdehand reageren op iets dat 3 jaar geleden gewoon correct was is nou niet echt zinvol :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.