Videokaart herkent monitor soms niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymzz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-07-2022
Hallo! Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe pc in gebruik. Op mijn pc gebruik ik de twee zelfde monitoren als op mijn vorige pc. Nu is het zo dat mijn hoofdscherm soms niet herkend wordt door mijn grafische kaart. De ene keer met opstarten gaat het goed. De andere keer detecteert windows mijn monitor niet. Op mijn vorige pc had ik dit probleem nooit.

Het gaat om een NVDIA GeForce RTX 3080 videokaart. Ik gebruik hierop 1x de hdmi aansluiting en 1x de displayport aansluiting.

Het probleem ligt aan de hdmi aansluiting aan de kant van de videokaart. Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is dat ik de aansluitingen omgedraaid heb, dus mijn beeldschermen omgewisseld van aansluiting. Dit had als resultaat dat mijn 1e monitor herkend werd en mijn 2e monitor niet. hierdoor weet ik dat er iets mis is met de hdmi aansluiting op de videokaart.

Wat het probleem oplost is het opnieuw opstarten van de computer (soms) of de kabel er een x-aantal seconden/minuten uittrekken. Beiden niet optimaal..

De drivers zijn up-to-date en windows troubleshooting helpt niet. Wellicht dat ik iets in de BIOS moet doen? Echter heb ik daar geen verstand van en wil daar niet zomaar in gaan prutsen.
...

[ Voor 6% gewijzigd door Raymzz op 16-08-2021 19:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Heb je een andere HDMI kabel geprobeerd?

Is het mogelijk om beide monitoren met een DP kabel aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymzz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-07-2022
Uszka schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:03:
Heb je een andere HDMI kabel geprobeerd?

Is het mogelijk om beide monitoren met een DP kabel aan te sluiten?
Mijn hoofdmonitor ondersteund enkel hdmi dus dan zal ik een hdmi naar displayport kabel aan moeten schaffen.

Ik heb een andere hdmi kabel geprobeerd, dit lost niets op helaas