Mijn vraag
Sinds 1 jaar hapert mijn cursor om de zoveel seconden gedurende een halve seconde ongeveer. Het is me niet duidelijk om de hoeveel seconden dit gebeurt.
Toetsenbord, geluid, systeem blijft verder lopen, enkel muis hapert. Kliks of bewegingen komen niet vertraagd binnen, deze zijn verloren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 64bit (up to date)
- Oculus Rift
- Cpu: AMD Ryzen 5 3600X
- Ram: 16GB
- Gpu: AMD Radeon RX 5700XT
-mobo: Gigabyte X570 UD (up to date)
- Muis: Nu gebruik ik een Aorus M5 (bedraad via usb), daarvoor gebruikte ik een logitech muis (draadloos). Bij beide muizen bestaat het probleem.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Complete herinstallatie van het systeem (wipe)
Muis vervangen (idem keyboard)
Drivers vervangen van muis in Windows
Firmware muis vervangen
Bios settings nagekeken
In andere poort gestoken
Alle usb toestellen behalve muis uitgetrokken
Al veel zitten zoeken wat het zou kunnen zijn, meeste informatie vind ik echter over draadloze muizen, wat hier niet het geval is.
Ben op zoek naar nog nieuwe dingen die ik kan proberen, beetje zonder inspiratie gevallen...
Sinds 1 jaar hapert mijn cursor om de zoveel seconden gedurende een halve seconde ongeveer. Het is me niet duidelijk om de hoeveel seconden dit gebeurt.
Toetsenbord, geluid, systeem blijft verder lopen, enkel muis hapert. Kliks of bewegingen komen niet vertraagd binnen, deze zijn verloren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 64bit (up to date)
- Oculus Rift
- Cpu: AMD Ryzen 5 3600X
- Ram: 16GB
- Gpu: AMD Radeon RX 5700XT
-mobo: Gigabyte X570 UD (up to date)
- Muis: Nu gebruik ik een Aorus M5 (bedraad via usb), daarvoor gebruikte ik een logitech muis (draadloos). Bij beide muizen bestaat het probleem.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Complete herinstallatie van het systeem (wipe)
Muis vervangen (idem keyboard)
Drivers vervangen van muis in Windows
Firmware muis vervangen
Bios settings nagekeken
In andere poort gestoken
Alle usb toestellen behalve muis uitgetrokken
Al veel zitten zoeken wat het zou kunnen zijn, meeste informatie vind ik echter over draadloze muizen, wat hier niet het geval is.
Ben op zoek naar nog nieuwe dingen die ik kan proberen, beetje zonder inspiratie gevallen...