achteraf stucen plafonds sanitair

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06 13:42
Hoi Tweakers,

Bezig met een nieuwbouw woning hier. Toilet/badkamer inbegrepen in de oplevering.

Het plafond wordt door de aannemer niet gespoten of gestuct. Hierdoor zitten we in de situatie dat het sanitair volledig klaar is (betegeld + toilet e.d.) behoudens de plafonds.

Is het nog te doen om dit achteraf te stuccen & schilderen? Zijn er mede-tweakers die tegen eenzelfde situatie aan liepen (is dit gebruikelijk).

Hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jazeker is het achteraf te doen. Soms wordt juist geadviseerd om even te wachten met stucen aangezien een nieuwe woning nog wat kan werken, maar goed in de praktijk zal het niet veel uitmaken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:30
@besteller2019 Een beetje aannemer die spack plafonds spuiten doen niet anders dan spuiten in ruimtes waarbij sommige zaken niet onder het spack mogen zitten. Dus die zullen alles netjes afplakken.

Wel vreemd dat de plafonds niet gespoten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38
Zeker kan dat..
Sterker nog: dat is wat mij bij mijn renovatie was geadviseerd door de stucadoor:
Eerst wanden betegelen, daarna plafond uitrachelen, plafond-gipsplaten geplaatst, zodat daarna de stucadoor het plafond kon stuccen.

Daardoor kon hij de plafonds tot strak tegen de tegels aan stuccen, en kaarsrecht. De tegels lopen feitelijk boven/achter het stucwerk nog een stukje door naar boven.
Schilderen kan dan daarna natuurlijk ook heel makkelijk door gewoon even op de wand-tegels netjes af te plakken.

Andersom is juist veel lastiger: dan moet de tegelzetter de tegels gaan afsnijden langs de rand van het plafond... Dat krijgt ie nooit netjes precies recht, waardoor je dus met kitranden enzo moet gaan werken om de opening tussen wandtegels en plafond goed dicht te maken (en afhankelijk van je wandtegel kleur zie je dan dus de kitrand, en/of de snijrand van de tegels)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
BrainCrash schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:15:
Zeker kan dat..
Sterker nog: dat is wat mij bij mijn renovatie was geadviseerd door de stucadoor:
Eerst wanden betegelen, daarna plafond uitrachelen, plafond-gipsplaten geplaatst, zodat daarna de stucadoor het plafond kon stuccen.

Daardoor kon hij de plafonds tot strak tegen de tegels aan stuccen, en kaarsrecht. De tegels lopen feitelijk boven/achter het stucwerk nog een stukje door naar boven.
Schilderen kan dan daarna natuurlijk ook heel makkelijk door gewoon even op de wand-tegels netjes af te plakken.

Andersom is juist veel lastiger: dan moet de tegelzetter de tegels gaan afsnijden langs de rand van het plafond... Dat krijgt ie nooit netjes precies recht, waardoor je dus met kitranden enzo moet gaan werken om de opening tussen wandtegels en plafond goed dicht te maken (en afhankelijk van je wandtegel kleur zie je dan dus de kitrand, en/of de snijrand van de tegels)
Hier exact herzelfde inderdaad, zou me dus niet te druk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:33
Wat @BrainCrash schrijft adviseerde mijn stukadoor ook. Wanneer je het gewoon met gips glad laat stucen hoef je je ook geen zorgen te maken over vervuiling van je tegels en sanitair. Zelfs al zou je stukadoor wat slordig zijn geweest met alles afplakken, een beetje gisp poets je zo weer weg. Zeker wanneer je dit meteen doet nadat de stukadoor vertrokken is en het gips nog niet is uitgehard.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1