Ik ben op zoek naar 2 QHD monitoren van 27" met daisy chaining support.
Het liefst wil ik het volgende kunnen:
Mijn prive laptop op monitor 1 aansluiten met USB-C, daisy chain naar monitor 2.
Mijn werk laptop op monitor 2 aansluiten met USB-C, daisy chain naar monitor 1.
Nou heb ik er een paar op het oog:
pricewatch: Philips B-line 276B1/00 Zwart
pricewatch: ASUS ProArt PA278CV Zwart
pricewatch: Samsung S60UA 27" Zwart
Alleen is er telkens iets wat net niet kan volgens de handleiding:
Bij de Philips is de max resolutie 60Hz bij daisy chaining volgens de handleiding, iemand hier ervaring mee?
Bij de Asus werkt het alleen als je hem via DP aansluit en niet via USB-C.
Bij de Samsung staat dat als je hem via DP aansluit je 2x QHD met 75Hz kan doen, maar bij USB-C staat er dan weer niks vermeld, moet dat ook kunnen?
De Philips of de Samsung hebben wel mijn voorkeur omdat die ook meteen LAN hebben
Dan natuurlijk nog de beeldkwaliteit, iemand daar ervaring mee met deze drie monitoren? Of heeft iemand nog een andere suggestie? Liefst wel rond de 400 euro maximaal, goedkoper altijd goed
Ter info:
Prive laptop = Lenovo Legion 5 Pro (RTX 3060), heeft USB-C en HDMI, geen DP
Werk laptop = Lenovo ThinkPad L490 (Intel UHD 620), heeft 2x USB-C (USB-C to DP: 4096 x 2304 pixels, 60 Hz) en HDMI, geen DP
Het liefst wil ik het volgende kunnen:
Mijn prive laptop op monitor 1 aansluiten met USB-C, daisy chain naar monitor 2.
Mijn werk laptop op monitor 2 aansluiten met USB-C, daisy chain naar monitor 1.
Nou heb ik er een paar op het oog:
pricewatch: Philips B-line 276B1/00 Zwart
pricewatch: ASUS ProArt PA278CV Zwart
pricewatch: Samsung S60UA 27" Zwart
Alleen is er telkens iets wat net niet kan volgens de handleiding:
Bij de Philips is de max resolutie 60Hz bij daisy chaining volgens de handleiding, iemand hier ervaring mee?
Bij de Asus werkt het alleen als je hem via DP aansluit en niet via USB-C.
Bij de Samsung staat dat als je hem via DP aansluit je 2x QHD met 75Hz kan doen, maar bij USB-C staat er dan weer niks vermeld, moet dat ook kunnen?
De Philips of de Samsung hebben wel mijn voorkeur omdat die ook meteen LAN hebben
Dan natuurlijk nog de beeldkwaliteit, iemand daar ervaring mee met deze drie monitoren? Of heeft iemand nog een andere suggestie? Liefst wel rond de 400 euro maximaal, goedkoper altijd goed
Ter info:
Prive laptop = Lenovo Legion 5 Pro (RTX 3060), heeft USB-C en HDMI, geen DP
Werk laptop = Lenovo ThinkPad L490 (Intel UHD 620), heeft 2x USB-C (USB-C to DP: 4096 x 2304 pixels, 60 Hz) en HDMI, geen DP
/f/image/Bel5PBH0DKEARtK3zQGldaJk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZS808Dhm1N3P1UsseLXJb5Bm.png?f=fotoalbum_large)