Oplichting / misleiding in huidige populaire advertentie

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Weet even niet heel goed welk subforum deze heen moet, dus schop hem gerust naar de juiste plek.

Ik vermoed dat er opzettelijke misleiding / oplichting aan de hand is in de volgende advertentie:

V&A aangeboden: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10GB **Transport schade**

Een 3080 'kapot' voor 50 euro startbod - te mooi om waar te zijn.

Mijn vermoeden:

Verkoper heeft een dode kaart zelf verbogen om hem als 'transportschade' te kunnen verkopen, want dat levert meer op.

Motivering:

Bij te mooi om waar te zijn, check ik altijd de feedback. Zo ook hier, en ik vond deze:

Een 1-ster voor... een eerder door verkoper zelf aangekochte Geforce RTX 3080 Superim X 10GB! https://tweakers.net/aanbod/rating/960888/
Betreffende ad uit Mei: V&A aangeboden: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G

Het verhaal aldaar, kort samengevat; huidige verkoper kocht bij andere tweaker bovenstaande kaart voor mining, in goede orde. Verkoper destijds was een scalper, dat daargelaten. Huidige verkoper heeft de kaart gerepad, waarna deze de volgende dag op onverklaarbare wijze is overleden in zijn miningrig. Het conflict ontstond omdat de toenmalige verkoper wel RMA kon aanbieden, maar Amazon alleen refund aanbood en de toenmalige verkoper zijn winst niet wilde opgeven. Dat alles terzijde. Bijbehorende 1-ster review van huidige verkoper met hetzelfde verhaal: https://tweakers.net/aanbod/rating/960894/

Die kaart was dus dood, na een repad. Oorzaak gevolg in het midden gelaten. Transportschade is opzich raar, dat is meestal verzekerd door de webwinkel. In PB zei de huidige verkoper dat het een particuliere aankoop was en transportschade altijd risico koper is. De doos, echter, ziet er nog perfect uit, dus het is wel hele rare schade.

De smoking gun:

De doos van de toenmalige verkoper en de huidige verkoper zijn identiek. Let op de rechterbovenhoek van de doos:

Toenmalige ad: V&A aangeboden: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G
Huidige ad: V&A aangeboden: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10GB **Transport schade**
Foto vergelijk: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LAKYnT6lBB_HasLI6cQSe3K2Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avouzNi5tibhA4fHHze65uex.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden is dus dat de verkoper de kaart moedwillig heeft verbogen om hem te verkopen als 'transportschade'.

Wegens foto's, opmaak en motivatie heb ik via de meld-misbruik knop op de ad zelf naar dit topic gelinkt ipv het hele verhaal daar te plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boxman op 16-08-2021 15:00 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Wat is er nou precies misleiding dan? Hij meldt toch dat hij het niet doet en dat is waar. Dat er een soap-waardige backstory aan hangt maakt het nog geen oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:49

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Dit wekt de hoop dat de kaart het misschien nog kan gaan doen met wat soldeerwerk, terwijl vk weet dat deze al morsdood is..

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 16-08-2021 15:08 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alles is berust op aannames, er is geen hard bewijs. Daarnaast is het niet aan Tweakers om te bepalen of een advertentie correct is of niet, we kunnen moeilijk alle advertenties gaan napluizen en bij de gebruiker langs gaan.
De advertentie staat als "defect", dus ik zie er ook verder geen probleem mee.
Mocht bovenstaande conclusie toch waar blijken te zijn, dan merkt verkoper dat wel in zijn V&A beoordeling. Daar heeft hij dus met name zichzelf mee.
Ergo: ik zie geen reden om hierover te discussieren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.