Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Crap. Was op zoek naar een partij die kwalitatief goede hardware en service levert en na een aantal jaar nog bestaat, zodat je ook wat aan 10/25jr garantie hebt. Laagste prijs is niet belangrijk.
Heb veel tijd gestoken in het voorwerk van vervangen van onze keuken en kozijnen. Veel verschillende bedrijven over de vloer gehad en lang speurwerk gedaan. Nu had ik er voor de zonnepanelen niet zo’n trek in en meteen maar bij Coolblue aangeklopt. Helaas, afgewezen. Hieronder de reactie:

Ik heb het juiste dak bekeken en gezien dat je een dakraam hebt. Dit heb je waarschijnlijk zelf ook gezien. ;)

We moeten tijdens het installeren rekening houden met onder andere windmarges. We moeten bijvoorbeeld 20cm afstand van de nok/goot houden en 20cm vanaf elke erfgrens. Ook moeten we 10cm afstand houden van eventuele dakramen.

Met deze afstand houden we simpelweg te weinig ruimte over om onze panelen te kunnen installeren. Deze hebben namelijk een afmeting van ongeveer 1mx1.7m.

Excuses, maar ik denk dat Coolblue niet de juiste aanbieder is voor jouw dak.

Voorafgaand van deze reactie heb ik ook nog een foto van ons huizenblok met ze gedeeld (zie hieronder, rood omcirkeld is ons huis), waarbij meerdere woningen zijn voorzien van panelen. Blijkbaar hanteren ze bij CB andere afmetingen en marges. Oké, het voelt als naar de bekende weg vragen, maar wat zijn nu vergelijkbare leveranciers zoals Coolblue? Of nog andere tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpzuzAy_ZpRKq0LmqcuJxDyRfxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9USzQMwFrrRhulACl6noy42.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rare vraag, maar waarom bel je niet bij de buren aan en vraag je wie de leverancier van hun is geweest? Dan kun je die opzoeken en kijken of het een betrouwbare partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:37
Daarnaast vooral bij buren met een legplan die je zelf ook wilt aanbellen om te vragen welk type paneel en vooral afmeting paneel ze hebben liggen.
Bijvoorbeeld de buren met 2xportrait + landscape boven elkaar. Ik ben benieuwd hoe groot die panelen zijn, als die maat panelen nog leverbaar is zou dat voor jou denk ik optimaal zijn.

Meerdere buren hebben ook enkele panelen op het andere dak zie ik. Zie jij dat ook zitten? Is het zuidelijkste
van je twee daken precies op ZW gericht of toch iets anders? Wat is de helling van je dak?

https://3dbag.nl/en/viewe...344&oz=123.40761164673313 kan je eventueel helpen

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
busscherski schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:28:
Daarnaast vooral bij buren met een legplan die je zelf ook wilt aanbellen om te vragen welk type paneel en vooral afmeting paneel ze hebben liggen.
Bijvoorbeeld de buren met 2xportrait + landscape boven elkaar. Ik ben benieuwd hoe groot die panelen zijn, als die maat panelen nog leverbaar is zou dat voor jou denk ik optimaal zijn.

Meerdere buren hebben ook enkele panelen op het andere dak zie ik. Zie jij dat ook zitten? Is het zuidelijkste
van je twee daken precies op ZW gericht of toch iets anders? Wat is de helling van je dak?

https://3dbag.nl/en/viewe...344&oz=123.40761164673313 kan je eventueel helpen
Thx voor jullie reacties! Zou alleen kunnen checken bij de buren die ook panelen op andere dak hebben. De rest woont er net en zonnepanelen zijn geplaatst door vorige bewoners.

Zuidelijkste deel is inderdaad ZW en de helling is 30gr. Wel hebben we door een dakopbouw van de buren wat schaduw in de avond. Ben wel benieuwd of het interessant is om andere dak ook te voorzien van panelen. Het voelt zo raar, zeker omdat de zon rond middaguur aan de andere kant staat,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:37
Ik gebruik deze altijd. https://tweakers.net/g/fo...RGEX601F18EaSx%2Ffull.jpg
Ik begrijp dat de ongunstige richtingen nog net iets meer opleveren dan deze tabel aangeeft.

Met 30 graden is zijn de daken vrij plat, dat is gunstig voor dat noordoost dak. Het ongunstige dak haalt per paneel ongeveer 70% van de opbrengst dat het goede dak haalt.
Maar als je ZW en NO tegelijk laat aanleggen zullen die NO panelen relatief goedkoop zijn omdat je maar 1x installatiekosten en wat schaalvoordeel van je omvormer behaalt. Als je verbruik er naar is dan zou de tvt van een systeem op beide daken zelfs korter kunnen zijn.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)