Barretje gekocht, vraag over bierkoeler en RVS schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Goedemorgen,

Ik heb een barretje met tap gekocht en heb een paar vragen.
Er zit een Gamko BK50/54H bierkoeler in. Ik denk dat het een waterbadkoeler is, maar ik weet dit niet 100% zeker. Ik kan ook bijna niks vinden als ik het typenummer invoer op Google. Zijn er hier mensen die me meer kunnen vertellen over deze bierkoeler?
Ook zitten er denk ik RVS buizen op gemonteerd rondom en deze hebben een soort wittige aanslag erop. Is dit nog eraf/schoon te krijgen? Zie de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RS7qmJ81zxsCbq8QjH9mHACjCSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JapiYMdeGs3eqpDlU8d2TE4C.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52

Reptile209

- gers -

Je grootste zorg is om de binnenkant van de tap/leidingen goed schoon te laten maken. Anders heb je 99% zeker bier wat niet te zuipen is (of het is Bavaria, dan kan de tap er ook niks aan doen :P). Neem even contact op met een schoonmaak-firma voor tapinstallaties (GOM Tapwacht bijv.),

Als het een waterkoeler is, heb je ergens een grote bak waar... water in moet. Daar loopt de bierleiding met een lange spiraal doorheen. Er zit ergens een thermostaat om de watertemperatuur in te stellen. En vaak is er een roerwerk om het water goed te mengen.

En veel spannender dan dat is het niet.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Is het harde aanslag, of zacht en kun je het met je nagel eraf krabben? In dat laatste geval wellicht iets van Dasty proberen. Als het verchroomde buizen zijn dan is het wellicht oxidatie en dat is lastig weer netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:37

Bob Popcorn

Plop!

Weet je zeker dat het RVS is en geen aluminium? Probeer anders een brillo pad.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Het kan inderdaad ook nog aluminium of verchroomd zijn.
Is daar nog achter te komen en is de manier van schoonmaken daar nog van afhankelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52

Reptile209

- gers -

Probeer even wat dingen uit aan de onderkant, dan zie je het in elk geval niet als je krasjes maakt. Eerst gewoon afwasmiddel, dan antikal, schuursponsje, enz, steeds wat agressiever.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50

talin

ES-MA

dat lijkt mij geen RVS ( meer dan 10 jaar praktijkervaring met RVS ) maar gegalvaniseerd iets.
hou er eens een magneet bij RVS behoort tot de minst magnetische metaal legering die er is.

en ga niet met een Brillo of ander schuurspons aan de slag want dan kan je net zo goed de schuurmachine pakken.

er bestaan legio RVS schoonmaakmiddelen, ff in laten trekken en dan zou het er zo af te poetsen moeten zijn.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1