Windows 10 wil niet updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:01
Legitieme Windows 10 Pro licentie 64-bit wil niet meer updaten.

Wat heb ik al geprobeerd?

Probleemoplosser Windows
Reset Windows Update Tool (alle combinaties die mogelijk zijn, dus ook eventueel beschadigde mappen/bestanden reparatie etc.)
Gereset naar eerdere update

Foutmeldingen:

Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x80070003)

Tevens breekt Windows de installatie/update bij 7% af.

Het gaat hier om de update KB5005033. Iemand enig idee hoe ik mijn Windows goed kan updaten zonder dat de machine de boel afbreekt tijdens het uitvoeren van de update?

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens de Windows 10 update assistant

Heeft voor mij altijd goed gewerkt als de interne Windows Update voor de zoveelste keer weer eens weigerde te updaten naar een nieuwere Windows 10 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 16:45
Windows update heeft ook een update troubleshooter ingebouwd. Werkt niet altijd, maar soms heb je geluk.

Windows Update-probleemoplosser voor Windows 10

Volgens mij doet die probleem oplosser niets anders dan wat standaard stappen waarover je wel eens tips krijgt, zoals de update service herstarten, de map met reeds gedownloade updatebestanden legen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52
Wellicht het volgende eens proberen:

Download KB5005033 handmatig van de Windows Update site en plaats deze in (bijvoorbeeld) c:\temp

Voer daarna onderstaande sequence uit:

a. Dism /online /add-package /packagepath:”path of cab file” (in dit geval dan C:\Temp\<naamfile>.cab)
b. Cab file location – It will be present in the folder created after expanding the package.
c. Example - c:\temp\Windows8.1- KB4503290 -x64.cab

Hiermee voer je handmatig de update uit via het DISM commando.

EDIT:

Zie net dit topic voorbij komen. Misschien is dat ook de oplossing voor jou ?

[ Voor 38% gewijzigd door nextware op 19-08-2021 05:44 ]