Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BARTishier
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07-2023
Hallo Tweakers,

Ik ben sinds een weken bezig met het ''slim'' maken van mijn huis. Nu was ik dus op zoek naar een manier om van mijn rolgordijn (zo een die naar beneden afrolt met een ketting eraan) een slim rolgordijn te maken. Deze wil ik dan bedienen met Google Home/ Assistant.

Ik heb zelf al meerdere producten gevonden zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl...n-alexa/9300000044727621/
Dit zijn losse apparaten die de ketting waar je normaal zelf aan moet trekken heen en weer beweegt. Het enige probleem wat ik hiermee heb is dat ik niet de optie heb om het gordijn bijvoorbeeld op een kier open te zetten. Je kan hem alleen helemaal dicht of helemaal open maken met dit soort apparaten. Wat ik jammer vind.

Korte samenvatting: Ik ben op zoek naar een manier om mijn bestaand rolgordijn slim te maken. Zonder hub, te bedienen met Google Home/ Assistant en met de mogelijkheid om verschillende "tussenstops" neer te zetten.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen! :)

Alvast bedankt

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Met assistent heb je hoe dan ook geen mogelijkheid om tussentijds te stoppen. Je zal dan met percentages moeten werken (zoals een dimmer), er zijn zover ik weet (nog) geen aftermarket bediening die een soort van learning ondersteund.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 14:21
Mocht je wel een motor zoeken voor een rolgordijn zoeken die werkt met google home/assistant. Dan zou je deze eens kunnen bekijken.

https://www.hornbach.nl/s...nen/10251929/artikel.html

En die kun je ook lokaal laten werken zonder server indien je dat wilt.
Motoren werken bi-directioneel en kan je dus op elke gewenste positie zetten.

Heb het werkend in Home assistant en werkt super in totaal zo'n 13 motoren voor verschillende soorten systemen.

Afhankelijk van je roldiameter van je buis kan je hem wellicht zelfs in je bestaande rolgordijn plaatsen.
25/28mm buis zou moeten passen.

• BARTishier
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07-2023
Jerry_bboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:37:
Mocht je wel een motor zoeken voor een rolgordijn zoeken die werkt met google home/assistant. Dan zou je deze eens kunnen bekijken.

https://www.hornbach.nl/s...nen/10251929/artikel.html

En die kun je ook lokaal laten werken zonder server indien je dat wilt.
Motoren werken bi-directioneel en kan je dus op elke gewenste positie zetten.

Heb het werkend in Home assistant en werkt super in totaal zo'n 13 motoren voor verschillende soorten systemen.

Afhankelijk van je roldiameter van je buis kan je hem wellicht zelfs in je bestaande rolgordijn plaatsen.
25/28mm buis zou moeten passen.
Wat zijn de voordelen van het kopen van de wifi bridge tegenover het gebruiken van een infrarood blaster? Kan je in de app meer favoriete posities instellen en deze gebruiken met Google Assistant of is 1 ook in de app het maximale?

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 14:21
@BARTishier een infrarood blaster ? De motoren die ik link werken op 433 en hebben een beveiligd protocol je kunt het commando niet kopieren om vervolgens het product te bedienen met ditzelfde commando.

In de app kun je 20 scenario's opslaan, deze zijn aan te roepen middels Google assistant.
De positie van het rolgordijn is verdeeld over 100% dus je kan tegen google zeggen

Hey google open rolgordijn 'woonkamer' naar x percentage.

De favoriete positie die opgeslagen zit in de motor is wel maximaal 1, maar door scenario's in de app kun je eigenlijk meer dan voldoende combinaties maken. En met home assistant kun je er oneindig veel maken.