Belasting op minen (Helium)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Mijn vraag is het verkrijgen van HNT crypto door middel van minen met een Helium miners zoals een RAK, Bobcat, Nebra etc. onder BOX 3 valt of in BOX 1?

Hoe zit het als je via helium.bar een plan(abo) neemt waarbij je dagelijks een opbrengst in HNT krijgt?
...

In het eerste geval zou ik denken/hopen BOX 3 want je weet niet hoeveel je per dag gaat minen want het is een totaal andere technologie als het minen van ETH. Tevens krijg je een beloning voor het uitbreiden en in stand houden van een 5G netwerk. Er is geen specifieke kennis die je kan helpen om de opbrengst te vermogen. En daarnaast speculeer je ook nog eens op de prijs van HNT.

In het tweede geval heb je imo een investering gedaan in een miner (je betaalt eigenlijk de prijs van 2) en je krijgt daarvoor een beloning. De miner is niet in jouw bezit en de de opbrengst per dat verieert tussen 0.5 en 2 HNT. Daar heb je geen enkele invloed op en tevens weet je ook niet waar de miner zich bevindt.
...

Ik heb geen enkele probleem om de crypto als vermogen transparant in BOX 3 te betalen maar heb wel moeite met 49% in BOX 1. Wat is jullie mening hierover?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Hoe je je geld verdient en welke doelen het dient lijkt mij niet zo relevant.
Waar de boxes voor staan is prima terug te lezen op website van de belastingdienst.

Indien je het wilt opgeven lijkt box 3 mij het meest relevant. Box 1 is het sowieso niet, en box 2 lijkt mij niet aan de orde bij een 'abonnementsdienst'. Ik zie het als een investering en daar krijg je een vorm van dividend uit dat een vermogen/waarde oplevert -> box 3.

In mijn optiek is box 1 voornamelijk voor loonwerk dat je doet, box 2 voor groot aandeelhoudersschap en box 3 voor vermogen dat je (op een bepaald moment) bezit.

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 15-08-2021 22:40 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:54
Om te beoordelen of 'iets' in box 1 valt moet je toetsen of er sprake is van een bron van inkomen. Er is sprake van een bron van inkomen als je arbeid verricht, deelneemt aan het economisch verkeer, je beoogt voordeel te behalen en dat voordeel ook redelijkerwijs te verwachten is. M.i. verricht je geen arbeid en is voordeel ook niet redelijkerwijs te verwachten. Ik snap niet helemaal hoe dit minen werkt, maar het lijkt me ook dat de crypto die je krijgt meer een onkostenvergoeding is voor je eigen apparatuur die je ter beschikking stelt en dat de echte verdiensten eventueel uit koersstijgingen van die crypto moeten komen. Ik denk dus geen box 1. Uiteraard wel box 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Box 1 mits je opbrengsten hoger zijn dan je lasten (energiekosten, afschrijving etc):
Ik ben particulier en ik mine cryptovaluta of handel in cryptovaluta

Voor het minen is veel computercapaciteit nodig. De kosten die daarmee samenhangen zullen vaak zo hoog zijn dat niet snel sprake zal zijn van een voordeel. Daarbij speelt ook een rol dat u maar een beperkte hoeveelheid cryptovaluta per dag kunt minen. Daarom hoeft u de opbrengst van het minen zelf niet aan te geven. Dat wordt anders als uw opbrengst hoger is dan uw kosten. In dat geval kan er sprake zijn van inkomsten uit overig werk of winst uit onderneming en moet u uw inkomsten aangeven in uw aangifte.
Maar bij dat laatste moet je vooral denken aan mensen die duizenden euro’s per maand ermee verdienen via professionele installaties (dan ook wel logisch $$$ belasting betalen). De gemiddelde particulier zal het niet veel voordeel opleveren als je versnelde afschrijving van je videokaart enz mee rekent, zeker gezien de videokaart prijzen atm.

Zie: https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 15-08-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran
BLACKfm schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:37:
Hoe je je geld verdient en welke doelen het dient lijkt mij niet zo relevant.
Waar de boxes voor staan is prima terug te lezen op website van de belastingdienst.

Indien je het wilt opgeven lijkt box 3 mij het meest relevant. Box 1 is het sowieso niet, en box 2 lijkt mij niet aan de orde bij een 'abonnementsdienst'. Ik zie het als een investering en daar krijg je een vorm van dividend uit dat een vermogen/waarde oplevert -> box 3.

In mijn optiek is box 1 voornamelijk voor loonwerk dat je doet, box 2 voor groot aandeelhoudersschap en box 3 voor vermogen dat je (op een bepaald moment) bezit.
Dit staat letterlijk op de website van de belastingdienst:

Voor het minen is veel computercapaciteit nodig. De kosten die daarmee samenhangen zullen vaak zo hoog zijn dat niet snel sprake zal zijn van een voordeel. Daarbij speelt ook een rol dat u maar een beperkte hoeveelheid cryptovaluta per dag kunt minen. Daarom hoeft u de opbrengst van het minen zelf niet aan te geven. Dat wordt anders als uw opbrengst hoger is dan uw kosten. In dat geval kan er sprake zijn van inkomsten uit overig werk of winst uit onderneming en moet u uw inkomsten aangeven in uw aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Harm2211 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:51:
Om te beoordelen of 'iets' in box 1 valt moet je toetsen of er sprake is van een bron van inkomen. Er is sprake van een bron van inkomen als je arbeid verricht, deelneemt aan het economisch verkeer, je beoogt voordeel te behalen en dat voordeel ook redelijkerwijs te verwachten is. M.i. verricht je geen arbeid en is voordeel ook niet redelijkerwijs te verwachten. Ik snap niet helemaal hoe dit minen werkt, maar het lijkt me ook dat de crypto die je krijgt meer een onkostenvergoeding is voor je eigen apparatuur die je ter beschikking stelt en dat de echte verdiensten eventueel uit koersstijgingen van die crypto moeten komen. Ik denk dus geen box 1. Uiteraard wel box 3.
Ik heb geen enkele probleem met BOX 3. Echter met minen van HNT zit je binnen 30 dagen al op winst. En dan zegt de balastingdienst:
Dat wordt anders als uw opbrengst hoger is dan uw kosten. In dat geval kan er sprake zijn van inkomsten uit overig werk of winst uit onderneming en moet u uw inkomsten aangeven in uw aangifte.

Was voornamelijk benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
CyberMania schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:56:
Box 1 mits je opbrengsten hoger zijn dan je lasten (energiekosten, afschrijving etc):

[...]

Maar bij dat laatste moet je vooral denken aan mensen die duizenden euro’s per maand ermee verdienen via professionele installaties (dan ook wel logisch $$$ belasting betalen). De gemiddelde particulier zal het niet veel voordeel opleveren als je versnelde afschrijving van je videokaart enz mee rekent, zeker gezien de videokaart prijzen atm.

Bij het minen van helium kost het apparaat je 400 dollar en verbruikt amper stroom. De opbrengsten zij in Nederland op het ogenblik met gemak 600-1000 euro per maand. Verder hoef je geen arbeid voor te verrichten. Het kastje is te vergelijken met een TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:32
Volgens https://www.lansigt.nl/nl...ngifte-inkomstenbelasting :
Voor de aangifte inkomstenbelasting moet worden bepaald of mining kan worden gezien als bron van inkomen. Hiervan is sprake als wordt voldaan aan drie voorwaarden: (1) deelname aan het economische verkeer, (2) de miner beoogde een voordeel en (3) dit voordeel kon redelijkerwijs ook worden verwacht.
Ga je HNT verkopen voor de verwachte ''winst'' gedurende jaar (box 1) of houd je de HNT vast als een investering/belegging (box 3).

Ben zelf geen belastingexpert, maar zo interpreteer ik die tekst. Je neemt bij het minen en verkopen deel aan het economisch verkeer, de miner beoogd zeker een voordeel en dit verwachtte jij ook al.

Veiligste gok, als je onder de 50k zit qua crypto ''winst'', gooi alles in box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Het is box 1 (overige werkzaamheden). Het woord minen (werkwoord) zegt het al: door iets actiefs te doen ben je bezig geld te verdienen. Minen duidt op een inspanning. Je moet het ding ook op je raam plakken, van stroom voorzien, monitoren of ie nog goed werkt en als ie crasht herstarten enz.

Als je waarde daarna, nadat je het eenmaal gemined hebt, daalt of stijgt valt het uiteraard wel in box 3.

[ Voor 64% gewijzigd door CyberMania op 15-08-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:54
Elke nuance mist hier. Logisch ook op een forum. Het is behoorlijk complexe materie.

Gelukkig heeft toenmalig staatssecretaris Snel
Aan de kamer verteld hoe de belastingdienst erover denkt in 'brief van 28 mei 2018, 2018-0000082316' (Excuus link werkte niet dus zelf even googlen) bij puntje 1.1.

Kan je ook gelijk zien hoe complex het is en hoe zoiets beoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

CyberMania schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:50:
Het is box 1 (overige werkzaamheden). Het woord minen (werkwoord) zegt het al: door iets actiefs te doen ben je bezig geld te verdienen. Minen duidt op een inspanning. Je moet het ding ook op je raam plakken, van stroom voorzien, monitoren of ie nog goed werkt en als ie crasht herstarten enz.

Als je waarde daarna, nadat je het eenmaal gemined hebt, daalt of stijgt valt het uiteraard wel in box 3.
Ik vind een 'computer' het werk laten doen (of een derde dienst of persoon) nou niet bepaald getuigen van eigen actieve inzet.

De 'opbrengsten' (/besparing) die ik heb door elke dag 'actief' de lampen uit te zetten als ik niet in een donkere kamer in mijn huis ben nou niet bepaald arbeid. Maar het vermogen dat ik hiermee opbouw moet ik wel gewoon in box 3 melden (niet dat een lamp uitdoen zoveel opbrengt, maar het gaat om het idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
BLACKfm schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:30:
[...]

Ik vind een 'computer' het werk laten doen (of een derde dienst of persoon) nou niet bepaald getuigen van eigen actieve inzet.

De 'opbrengsten' (/besparing) die ik heb door elke dag 'actief' de lampen uit te zetten als ik niet in een donkere kamer in mijn huis ben nou niet bepaald arbeid. Maar het vermogen dat ik hiermee opbouw moet ik wel gewoon in box 3 melden (niet dat een lamp uitdoen zoveel opbrengt, maar het gaat om het idee).
Daarom gelden er ook die voorwaarden (hier boven genoemd); wat niet op gaat bij je lamp.
: (1) deelname aan het economische verkeer, (2) de miner beoogde een voordeel en (3) dit voordeel kon redelijkerwijs ook worden verwacht.
Met je lampen aan of uit doen beoog je niet deel te nemen aan het economisch verkeer. Met minen wel, immers dat is voor verreweg de meeste mensen nou juist ook het belangrijkste doel: geld verdienen op de economische markten.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 16-08-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Harm2211 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:23:
Elke nuance mist hier. Logisch ook op een forum. Het is behoorlijk complexe materie.

Gelukkig heeft toenmalig staatssecretaris Snel
Aan de kamer verteld hoe de belastingdienst erover denkt in 'brief van 28 mei 2018, 2018-0000082316' (Excuus link werkte niet dus zelf even googlen) bij puntje 1.1.

Kan je ook gelijk zien hoe complex het is en hoe zoiets beoordeeld wordt.
Goeie! Hier ook een mooie scriptie over het onderwerp: https://scripties.uba.uva.nl/document/668424

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 16-08-2021 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Tja, het is met zoveel onduidelijkheid (als ik alle reacties en bronnen zo nog eens bestudeer) eigenlijk gewoon niet goed te doen. Of je bent het beste jongetje van de klas en doet jezelf te kort (aangifte voor box 1 voor de inkomsten en box 3 voor het vermogen dat je mogelijk aan het eind van het jaar hebt opgebouwd) of je doet alleen box 3 voor het uiteindelijke resultaat en betaald mogelijk helemaal niks.

Zit je voor box 3 vóór het minen al boven de grens betaal je voor elke euro die je aan winst maakt met minen al vermogensrendementsheffing. En dat is 31% voor 2021 voor alles boven de 50K.

Zit je onder de 50K vermogen dan zou alleen box 1 gelden voor de inkomsten uit 'overige arbeid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Jaïr.exe schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:46:
Volgens https://www.lansigt.nl/nl...ngifte-inkomstenbelasting :

[...]

Ga je HNT verkopen voor de verwachte ''winst'' gedurende jaar (box 1) of houd je de HNT vast als een investering/belegging (box 3).

Ben zelf geen belastingexpert, maar zo interpreteer ik die tekst. Je neemt bij het minen en verkopen deel aan het economisch verkeer, de miner beoogd zeker een voordeel en dit verwachtte jij ook al.

Veiligste gok, als je onder de 50k zit qua crypto ''winst'', gooi alles in box 3.
Het leuke onder het 50k is dat je helemaal niets hoeft op te geven. Je krijgt bij de aangifte de vraag of je meer dan 50k aan vermogen heb. Als je nee egt worden er geen vragen verder gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Interessant. Het grappig is als je dan je munten laat staan na het minen dan is het BOX 3 maar als je ze direct verkoopt dan is het BOX 1. Gezien de fluctueren aard van de crypto wat is dan de tijd span? 1 uur, 1 dag, 1 week, 1 maand, 1 jaar?

Het lijkt er op dat je aan de wil van de belastinginspecteur wordt overgelaten omdat er nog weinig jurisprudentie is terwijl de technologie zich razend snel ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
BLACKfm schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 01:08:
Tja, het is met zoveel onduidelijkheid (als ik alle reacties en bronnen zo nog eens bestudeer) eigenlijk gewoon niet goed te doen. Of je bent het beste jongetje van de klas en doet jezelf te kort (aangifte voor box 1 voor de inkomsten en box 3 voor het vermogen dat je mogelijk aan het eind van het jaar hebt opgebouwd) of je doet alleen box 3 voor het uiteindelijke resultaat en betaald mogelijk helemaal niks.

Zit je voor box 3 vóór het minen al boven de grens betaal je voor elke euro die je aan winst maakt met minen al vermogensrendementsheffing. En dat is 31% voor 2021 voor alles boven de 50K.

Zit je onder de 50K vermogen dan zou alleen box 1 gelden voor de inkomsten uit 'overige arbeid'.
BOX 3 is geen probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfpZTLhNGEjKk63cf3kdK8qXv8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bVKH0BezVGYlQcSlHoLUoTRM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
CyberMania schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:56:

[...]

Daarom vind ik Helium zo interessant. De opbrengsten zijn al snel hoger dan de kosten. Het kastje zelf kst maar 400 dollar en kan je per maand al gauw 800 dollar opleveren. Maar dan:

1) Onzekerheid hoeveel precies het gaat worden en wat de koerst zal zijn en dus speculatief
2) Verrichte werkzaamheden en benodigde kennis zijn minimaal. Eenmalig neerzetten, op een app aansluiten en gaan. Meer dan dat is het niet.
3) Belastingdienst vergelijkt het met daytraden. Wat ik ook interessant vind is wat precies daytraden dan is. Is dat 1 transactie per dag of zijn dat bv 10 of 100 transacties. Of is het 1 keer per week enzo voort...

Wat mij betreft gaat alles naar box 3 en als ze dan aankloppen kan het altijd worden aangepast. Niet vermelden is geen optie. Echter tot 50k hoef je het niet eens te melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Over scams bestaat er gelukkig wel duidelijkheid bij de belastingdienst.

Zo lang als nog niet bewezen is dat de cryptomunt een scam is, zal je elk jaar belasting in box 3 moeten betalen over de voorgespiegelde waarde. Die betaalde belasting krijg je niet terug op het moment dat de scam uitkomt en de betreffende cryptomunt geen waarde meer heeft (en eigenlijk nooit gehad heeft).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
mcaran schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:27:
Hoe zit het als je via helium.bar een plan(abo) neemt waarbij je dagelijks een opbrengst in HNT krijgt?
...
Helium.bar is een scamsite. Helium kan niet gemined worden via cloudmining. Deze info kan je ook vinden op de Helium Discord server in het #known-scammers kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Je wil weten of het scam is of niet? Imo "nog niet". Om te testen heb ik er zelf eentje genomen en tot nu toe worden alle vragen keurig in zeer goed Engels zowel via e-mail als via de chat beantwoord. En de inkomsten worden dagelijks keurig uitbetaald. Als het een scam is dan is het wel een goeie. Ik dacht ga er wel 700 euro op gokken. Na ja gokken, maat van mij deed het al een week of twee en tot nu toe ook alles keurig uitbetaald gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Niann-Tsyr schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Helium.bar is een scamsite. Helium kan niet gemined worden via cloudmining. Deze info kan je ook vinden op de Helium Discord server in het #known-scammers kanaal.
Ik ben er mee eens met je stelling over cloud mining. Echter nu een weekje bezig en krijg keurig mijn dagelijkse uitbetaling. Ik denk dat de woord cloud mining ongelukkig is gekozen omdat je feitelijk met helium bezig ben om een netwerk uit te breiden en in stand te houden.
Op discord heb ik het ook gelezen maar het zijn letterlijk 2 mensen die daar een ongefundeerde en niet onderzochte discussie met elkaar voeren. Ik heb het namelijk uitgetest en tot nu toe geen enkel sein van scam. Wie weet komt het er nog wel maar dat is voor iedere crypto te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
aawe mwan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:33:
Over scams bestaat er gelukkig wel duidelijkheid bij de belastingdienst.

Zo lang als nog niet bewezen is dat de cryptomunt een scam is, zal je elk jaar belasting in box 3 moeten betalen over de voorgespiegelde waarde. Die betaalde belasting krijg je niet terug op het moment dat de scam uitkomt en de betreffende cryptomunt geen waarde meer heeft (en eigenlijk nooit gehad heeft).
Helium HNT is als munt en project zeker geen scam. Helium.bar zou dat eventueel kunnen worden. Tot nu toe heb ik echter geen enkele bewijs voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Je wil weten of het scam is of niet? Imo "nog niet". Om te testen heb ik er zelf eentje genomen en tot nu toe worden alle vragen keurig in zeer goed Engels zowel via e-mail als via de chat beantwoord. En de inkomsten worden dagelijks keurig uitbetaald. Als het een scam is dan is het wel een goeie. Ik dacht ga er wel 700 euro op gokken. Na ja gokken, maat van mij deed het al een week of twee en tot nu toe ook alles keurig uitbetaald gekregen.
Vraag je af:
Je koopt een abonnement en krijgt gelijk al geld. Dat betekent dat de apparatuur al draait.

Waarom zou ik als bedrijf jou dan nog geld geven? Ik heb het netwerk al en kan toch ook al lekker alles zelf houden?

Maar ja; er zijn ook nog mensen die geloven in Onecoin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
jeroenkb schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:06:
[...]

Vraag je af:
Je koopt een abonnement en krijgt gelijk al geld. Dat betekent dat de apparatuur al draait.

Waarom zou ik als bedrijf jou dan nog geld geven? Ik heb het netwerk al en kan toch ook al lekker alles zelf houden?

Maar ja; er zijn ook nog mensen die geloven in Onecoin 8)7
Ten eerste je betaalt niet de originele miner kosten a 400$ maar je betaalt er feitelijk twee want de abonemen is 825$. Daarnaast krijg je een percentage van de inkomsten van die miner en dus niet alles.
Het antwoord op je vraag zou kunnen zijn. Ze verdienen hun investering terug 2x waardoor ze verder kunnen uitbreiden en als dank daarvoor krijg je een deel van de inkomsten. Nogmaals tot nu zijn ze op alle vragen erg transparant over geweest en ik krijg dagelijks mijn deel uitbetaald.

En ja er zijn ook nog steeds mensen die in DOGECOIN geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Ten eerste je betaalt niet de originele miner kosten a 400$ maar je betaalt er feitelijk twee want de abonemen is 825$. Daarnaast krijg je een percentage van de inkomsten van die miner en dus niet alles.
Het antwoord op je vraag zou kunnen zijn. Ze verdienen hun investering terug 2x waardoor ze verder kunnen uitbreiden en als dank daarvoor krijg je een deel van de inkomsten. Nogmaals tot nu zijn ze op alle vragen erg transparant over geweest en ik krijg dagelijks mijn deel uitbetaald.

En ja er zijn ook nog steeds mensen die in DOGECOIN geloven.
dank voor je antwoord.

Blijft de vraag of je dagelijks betaalt krijgt uit echte coins of uit de inleg van andere gebruikers van hun dienst (klassiek pyramide scheme)

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Ik ben er mee eens met je stelling over cloud mining. Echter nu een weekje bezig en krijg keurig mijn dagelijkse uitbetaling. Ik denk dat de woord cloud mining ongelukkig is gekozen omdat je feitelijk met helium bezig ben om een netwerk uit te breiden en in stand te houden.
Op discord heb ik het ook gelezen maar het zijn letterlijk 2 mensen die daar een ongefundeerde en niet onderzochte discussie met elkaar voeren. Ik heb het namelijk uitgetest en tot nu toe geen enkel sein van scam. Wie weet komt het er nog wel maar dat is voor iedere crypto te zeggen.
Een site die abonnementen verkoopt op Helium miners en in de VAE zit... Prijs van Bobcat is 697 dollar als ik het goed heb? (Dit is echt afzetterij, want zelf een miner kopen is goedkoper en levert je meer op.) Op de site staat dat je ze kan bellen, echter geen telefoonnummer te vinden. Verder ook geen achtergrondinformatie over het bedrijf zelf. Heel transparant dit.
Je moet het zelf weten, maar als deze site op gegeven moment verdwijnt, ben je wel je geld kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran
Niann-Tsyr schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:25:
[...]

Een site die abonnementen verkoopt op Helium miners en in de VAE zit... Prijs van Bobcat is 697 dollar als ik het goed heb? (Dit is echt afzetterij, want zelf een miner kopen is goedkoper en levert je meer op.) Op de site staat dat je ze kan bellen, echter geen telefoonnummer te vinden. Verder ook geen achtergrondinformatie over het bedrijf zelf. Heel transparant dit.
Je moet het zelf weten, maar als deze site op gegeven moment verdwijnt, ben je wel je geld kwijt.
Dat snap ik. Echter als je het zelf koopt moet je 20 weken wachten nu. En dan is je locatie ook al iets. Dus die redenering van de hogere winst gaat niet helemaal op.

Wat de site betreft, mee eens, ik had ook bedenkingen. Echter tot nu toe heb ik via chat en mail altijd een zeer keurige antwoord gekregen en krijg dagelijks uitbetaald. Google is ook gevestigd in belastingparadijzen en niet via telefoon te bereiken. Maar het is een 700 euro gok en die heb ik gedaan op basis van 1 maat die het 2-3 weken doet en de 2/3 van zijn investering al terug heeft andere twee maten die ook al een dag of 10 bezig zijn en ook keurig iedere dag tussen de 1 en 2 HNT terug krigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
jeroenkb schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

dank voor je antwoord.

Blijft de vraag of je dagelijks betaalt krijgt uit echte coins of uit de inleg van andere gebruikers van hun dienst (klassiek pyramide scheme)

We gaan het zien...
Via de betalende adres kan je checken wat hun saldi en betalingen zijn op de HNT wallet die op het helium netwerk zit. Ze betalen je niet uit bv. een binance wallet. En op een helium HNT officiele wallet kan je geen andere crypto storten. Die is exclusief beschikbaar voor miners. Op de 2 wallets waar ze vandaan betalen zit ruim 250k aan HNT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wat ik nog mis in de discussie, is dat het niet gaat om een keuze tussen OF box 1 OF box 3.

In box 1 moet je eenmalig belasting betalen over geld dat je in dat jaar verdiend hebt met werken.
Ik box 3 moet je elk jaar opnieuw belasting betalen over geld dat je nog niet uitgegeven hebt.

De werkelijke vraag is dus of je wel of niet OOK in box 1 belasting moet betalen over minen.

Blijkbaar is daytraden (= aandelen kopen en verkopen op dezelfde dag) gewoon werken. Je bank laten kiezen wat goede beleggingen voor jou zijn (en ze daar goed voor betalen) is geen werken. Een criterium bij bijvoorbeeld verhuur is dat alleen als je anderen betaalt om al het werk te doen, dat je dan zelf niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
aawe mwan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:50:
Wat ik nog mis in de discussie, is dat het niet gaat om een keuze tussen OF box 1 OF box 3.

In box 1 moet je eenmalig belasting betalen over geld dat je in dat jaar verdiend hebt met werken.
Ik box 3 moet je elk jaar opnieuw belasting betalen over geld dat je nog niet uitgegeven hebt.

De werkelijke vraag is dus of je wel of niet OOK in box 1 belasting moet betalen over minen.

Blijkbaar is daytraden (= aandelen kopen en verkopen op dezelfde dag) gewoon werken. Je bank laten kiezen wat goede beleggingen voor jou zijn (en ze daar goed voor betalen) is geen werken. Een criterium bij bijvoorbeeld verhuur is dat alleen als je anderen betaalt om al het werk te doen, dat je dan zelf niet werkt.
Volgens mij raak je hier inderdaad het punt waar het over gaat. Wat daytraden betreft is ook weer de vraag in hoeverre jij het professioneel doet. 1-2 transacties per dag als hobby is heel iets anders dan tientallen aan transacties en volgen van candles en noem maar op. Echter wordt dit nergens gedefinieerd wanneer je de ene bent en wanneer de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Niann-Tsyr schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:25:
[...]

Je zou ook bij trustpilot kunnen kijken: https://uk.trustpilot.com/review/helium.bar
Tevens wacht ik nog op een antwoord op de mail van afgelopen zaterdag ik naar Freifunk heb gestuurd. Zij zouden met hen samenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ze hebben het ongeveer over een 600% ROI. Waarom zouden ze in hemelsnaam dat betalen wanneer ze ook voor 6% bij de bank geld kunnen lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Sissors schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:11:
Ze hebben het ongeveer over een 600% ROI. Waarom zouden ze in hemelsnaam dat betalen wanneer ze ook voor 6% bij de bank geld kunnen lenen?
Snap niet helemaal je redenering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Snap niet helemaal je redenering?
Ze vragen jou om een 'investering' van $600, en daarvoor krijg je een ~$3600 per jaar terug. Ze kunnen ook bij de bank een lening afsluiten voor $600, wat ze een $36 aan rente kost. Waarom zouden ze jou $3600 betalen als ze ook een bank $36 kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Sissors schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Ze vragen jou om een 'investering' van $600, en daarvoor krijg je een ~$3600 per jaar terug. Ze kunnen ook bij de bank een lening afsluiten voor $600, wat ze een $36 aan rente kost. Waarom zouden ze jou $3600 betalen als ze ook een bank $36 kunnen betalen?
Op die manier...We gaan het meemaken...Tot nu toe keurig alles betaald...En anders ben ik 400-500 euro kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerhatUzi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-03 03:28
Sissors schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Hoezo gaf PayPal tijdens haar startup geld uit aan mensen die een account aanmaakten, hoezo zetten ze dit niet op de bank om te verdienen met spaarrente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
SerhatUzi schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Hoezo gaf PayPal tijdens haar startup geld uit aan mensen die een account aanmaakten, hoezo zetten ze dit niet op de bank om te verdienen met spaarrente?
Ten eerste je betaalt voor 2 miners en je krijgt er een voor terug en deel in de inkomsten. Volgens mij een prima deal toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
aawe mwan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:50:

Blijkbaar is daytraden (= aandelen kopen en verkopen op dezelfde dag) gewoon werken. Je bank laten kiezen wat goede beleggingen voor jou zijn (en ze daar goed voor betalen) is geen werken.
Dit valt beide niet onder ' werken ' in Nederland, ook de behaalde winsten van daytraden vallen onder box 3.
Als ik voor jou beleggingen zou kopen en ik daarvoor een percentage krijg op jaarbasis, dan moet ik daar wel belasting over betalen in box1, bijvoorbeeld.
Sterker nog, over de kosten die ik reken in zekere zin moet btw worden afgedragen.

Nog leuk: tot een paar jaar geleden had je van die online ' hoger of lager casino ' websites, maar daarover hoefde je ook geen kansspel belasting te betalen.
De truc was koersen van valuta of aandelen voor ' het spel ' te gebruiken, zodat elke investering gok als derivaat werd gezien.
Uiteraard zat ( het bedrijf achter ) de website ergens op Malta o.i.d. waar ze een financiële toezichthouder hebben die voor onbepaalde tijd op vakantie is.
Deze constructie is inmiddels in Nederland en volgens mij ook heel Europa aan banden gelegd.

Maar het is nog steeds mogelijk om van dit soort constructies (mis)(ge)bruik te maken.
Het is nu dat TS zelf, met eigen apparatuur wil gaan minen.
Maar er zijn ook crypto coins/tokens waarbij het minen voor je wordt gedaan, staking, rente constructies etc.
Waar het eigenlijk op neer komt is, dat als jij je geld inlegt waarbij de investering zelf het middel is om rendement te creëren, je hier geen box1 belasting over hoeft te betalen.
Voor de goede orde: minen met eigen apparatuur zoals TS wil is dat niet, want daarvoor moet je dus zelf iets opzetten, heb je materiaal nodig, elektriciteit, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 16-08-2021 14:00 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SerhatUzi schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Dat is een vergelijking die absoluut nergens over gaat. PayPal zocht klanten, geen investeerders. Dit bedrijf zoekt geen klanten, maar investeerders. Waarom zouden ze die 600% ROI geven als ze ook tegen 6% bij de bank kunnen lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Sissors schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Dat is een vergelijking die absoluut nergens over gaat. PayPal zocht klanten, geen investeerders. Dit bedrijf zoekt geen klanten, maar investeerders. Waarom zouden ze die 600% ROI geven als ze ook tegen 6% bij de bank kunnen lenen?
Omdat ze op de miner al 100% winst maken en daarnaast nog een kleine percentage aan winst uit minen geven. Maar ik denk eerder dat ze voor crypto mining geen bank gaan vinden die ze geld voor wil lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
JohanNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Dit valt beide niet onder ' werken ' in Nederland, ook de behaalde winsten van daytraden vallen onder box 3.
Als ik voor jou beleggingen zou kopen en ik daarvoor een percentage krijg op jaarbasis, dan moet ik daar wel belasting over betalen in box1, bijvoorbeeld.
Sterker nog, over de kosten die ik reken in zekere zin moet btw worden afgedragen.

Nog leuk: tot een paar jaar geleden had je van die online ' hoger of lager casino ' websites, maar daarover hoefde je ook geen kansspel belasting te betalen.
De truc was koersen van valuta of aandelen voor ' het spel ' te gebruiken, zodat elke investering gok als derivaat werd gezien.
Uiteraard zat ( het bedrijf achter ) de website ergens op Malta o.i.d. waar ze een financiële toezichthouder hebben die voor onbepaalde tijd op vakantie is.
Deze constructie is inmiddels in Nederland en volgens mij ook heel Europa aan banden gelegd.

Maar het is nog steeds mogelijk om van dit soort constructies (mis)(ge)bruik te maken.
Het is nu dat TS zelf, met eigen apparatuur wil gaan minen.
Maar er zijn ook crypto coins/tokens waarbij het minen voor je wordt gedaan, staking, rente constructies etc.
Waar het eigenlijk op neer komt is, dat als jij je geld inlegt waarbij de investering zelf het middel is om rendement te creëren, je hier geen box1 belasting over hoeft te betalen.
Voor de goede orde: minen met eigen apparatuur zoals TS wil is dat niet, want daarvoor moet je dus zelf iets opzetten, heb je materiaal nodig, elektriciteit, etc.
Het grappige is dat de belasting dienst zegt dat het minen volgens hun niet voor een inkomen kan zorgen en het voorbeeld is dan videokaart mining. Maar die is een totaal andere dier. Hier heb je bv ook geen kennis voor nodig om de miner via een gelikte app aan te sluiten. Stroom is te verwaarlozen. Kastje is 20% van een video kaart maar levert een veelvoud ervan op...Ik denk dat het uncharted territory is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@JohanNL Op de site van de belastingdienst lees ik juist dat beleggen niet per definitie geen "werken" is.

In de openingspost las ik niet dat de TS eigenaar wordt van de Helium miner, maar dat lijkt wel het geval te zijn? Het is in elk geval een kleine eenmalige investering die elke dag een extreem hoge beloning gaat opleveren. Als het apparaat remote beheerd wordt, hoeft hij daar helemaal geen werk voor te doen.

Overigens is de keuze niet of je in box 1 OF in box 3 belasting wilt betalen.
Belasting betalen in box 3 doe je sowieso altijd, de rest van je leven, elk jaar opnieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door aawe mwan op 16-08-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
aawe mwan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:39:
@JohanNL Op de site van de belastingdienst lees ik juist dat beleggen niet per definitie geen "werken" is.

In de openingspost las ik niet dat de TS eigenaar wordt van de Helium miner, maar dat lijkt wel het geval te zijn? Het is in elk geval een kleine eenmalige investering die elke dag een extreem hoge beloning gaat opleveren.
Zo te zien hoeft hij daar helemaal geen werk voor te doen.

Overigens is de keuze niet of je in box 1 OF in box 3 belasting wilt betalen.
Belasting betalen in box 3 doe je sowieso altijd, de rest van je leven, elk jaar opnieuw.
Mits je boven de vrijstelling uitkomt. Ik heb voor de grap mijn aangifte van vorig jaar geopend. Als je aankruist dat overige bezittingen hebt word je een vraag gesteld: Heeft u meer dan 30200 euro aan overige bezittingen?

Als je JA zegt dan komen je banksaldi vooringevuld tevoorschijn. En dan moet je de crypto nog erbij als totaal bedrag opgeven.

Als je NEE zegt wordt verder geen enkele vraag gesteld en kan je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@aawe mwan Beleggen is inderdaad niet per definitie niet-werken, zoals het voorbeeld van als je voor iemand anders gaat beleggen.

Iets ( op afstand ) huren zou geen verschil moeten maken hierin.
Je kunt je natuurlijk wel afvragen óf TS hier überhaupt winst mee gaat maken, het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
En als er dan wel al winst is, of deze winst niet is gekomen uit de koerswinst van de muntjes zelf.
Het lijkt mij heel aannemelijk dat de verwachte opbrengst lager zal zijn dan dat TS investeert en - mocht er toch winst zijn - dit uit koerswinst van de muntjes komt en niet uit de oorspronkelijke verwachte opbrengst.

Over box 1 en 3 gesproken; als TS geld stopt in deze constructie, hoeft hij dat niet bij box 3 op te tellen.
Dat geld is hij namelijk kwijt voor de dienst.
Bij het aanhouden van cryptomunten zelf heb je er wel mee te maken.
Op die manier zou hij wat box 3 belasting kunnen besparen, alhoewel hij wel weer die muntjes geleidelijk ontvangt die hiervoor wel tellen.
Het kan dus zelfs zo zijn dat je box 3 belasting ( gedeeltelijk ) ontloopt tegen ( een lagere ) box 1 belasting afdracht.
Het kan dus wel of worden in dit geval, zeker ook gezien de peildatum op de eerste dag van het jaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Mits je boven de vrijstelling uitkomt. Ik heb voor de grap mijn aangifte van vorig jaar geopend. Als je aankruist dat overige bezittingen hebt word je een vraag gesteld: Heeft u meer dan 30200 euro aan overige bezittingen?

Als je JA zegt dan komen je banksaldi vooringevuld tevoorschijn. En dan moet je de crypto nog erbij als totaal bedrag opgeven.

Als je NEE zegt wordt verder geen enkele vraag gesteld en kan je verder.
Het is heel simpel: als je meer dan de vrijstelling hebt moet je belasting betalen en dan moeten de gegevens juist en volledig zijn. ( daaronder ook trouwens, maar daarvoor zijn zover ik weet geen consequenties, denk wel aan huurtoeslag, bijstand e.d. )
Dat de belastingdienst ( nog ) niet alles van je weet en/of jij op die ene vraag ' Nee ' beantwoord, maakt het nog niet dat jij geen belasting moet betalen.

Dus kortom, jij hebt 30K aan crypto en 30K aan anderen bezittingen.
De belastingdienst weet automatisch af van die 30K andere bezittingen, maar niet van de crypto, dan moet je die alsnog opgeven.
Die vraag moet je dan ook gewoon met ' Ja ' beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
JohanNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Het is heel simpel: als je meer dan de vrijstelling hebt moet je belasting betalen en dan moeten de gegevens juist en volledig zijn. ( daaronder ook trouwens, maar daarvoor zijn zover ik weet geen consequenties, denk wel aan huurtoeslag, bijstand e.d. )
Dat de belastingdienst ( nog ) niet alles van je weet en/of jij op die ene vraag ' Nee ' beantwoord, maakt het nog niet dat jij geen belasting moet betalen.

Dus kortom, jij hebt 30K aan crypto en 30K aan anderen bezittingen.
De belastingdienst weet automatisch af van die 30K andere bezittingen, maar niet van de crypto, dan moet je die alsnog opgeven.
Die vraag moet je dan ook gewoon met ' Ja ' beantwoorden.
Dat zeg ik ook. Ik heb bij NEE ook over een totale vermogen van onder de 50k...Als dat zo is inclusief crypto dan hoef je verder niets in te vullen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
BLACKfm schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 01:08:
Het is maar een zijspoor in deze discussie, maar vermogensrendementheffing van 31% voor alles boven de 50k klopt natuurlijk voor geen meter.

Het is 31% belasting op het forfaitaire rendement (of het "voordeel uit vermogen" zoals de belastingdienst het noemt). Op onderstaande pagina rekent de belastingdienst in een voorbeeldje uit wat dat betekent voor een alleenstaande met in totaal 150k vermogen.
Deze persoon moet daarover € 991 belasting betalen, oftewel nog net geen 1% van het vermogen boven de 50k.. Dat is nogal wat anders dan "31% over alles boven de 50k", dat zou namelijk neerkomen op €31000. Voor lagere vermogens is het percentueel nog minder.

https://www.belastingdien...leenstaande-met-spaargeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Dat zeg ik ook. Ik heb bij NEE ook over een totale vermogen van onder de 50k...Als dat zo is inclusief crypto dan hoef je verder niets in te vullen...
Okay, wat is je punt dan eigenlijk nog?
Als deze constructie volgens jou ' gratis geld ' oplevert moet je het gewoon doen, ook al betaal je er wat belasting over.
Je hebt je tijd en energie er zoals ik het begrijp al ingestopt en moet het enkel nog ten uitvoer brengen.
Blijven zeuren en het niet eens zijn met het mogelijk betalen van belasting mag, maar levert je uiteindelijk helemaal niets op.
Probeer eerst nou maar eens winst te behalen en maak je dan pas zorgen over de mogelijke belasting die je daar over verschuldigd bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
JohanNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:08:
[...]

Okay, wat is je punt dan eigenlijk nog?
Als deze constructie volgens jou ' gratis geld ' oplevert moet je het gewoon doen, ook al betaal je er wat belasting over.
Je hebt je tijd en energie er zoals ik het begrijp al ingestopt en moet het enkel nog ten uitvoer brengen.
Blijven zeuren en het niet eens zijn met het mogelijk betalen van belasting mag, maar levert je uiteindelijk helemaal niets op.
Probeer eerst nou maar eens winst te behalen en maak je dan pas zorgen over de mogelijke belasting die je daar over verschuldigd bent :)
Ik weet niet waar jij de conclusie vandaan trekt dat ik geen belasting over wilt betalen. Graag zelfs als het moet want dan heb ik inderdaad ook geld verdiend. Het enige wat ik aangeef is dat je de crypto pas in letter en nummers moet aangeven als je totale vermogen hoger is dan 50k op 1 januari van het jaar waarover je de aangifte doet.

Mijn vraag was echter of specifiek het zelf hebben van een Helium mining kastje en het minen onder BOX 1 of 3 valt. Dit omdat Helium een hele andere technologie is dan ETH waar je geen zware en dure hardware voor nodig hebt.

Het zelf minen van Helium is ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Een kastje kost je in de basis 400$ en levert als vanaf de eerste maand in Nederland tussen de 500 en de 1000 euro op. Maar toch is dat een feit die je kan op https://explorer.helium.com/ kan checken. Ik probeer niemand te overtuigen maar vraag om een mening wat voor een dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Ik weet niet waar jij de conclusie vandaan trekt dat ik geen belasting over wilt betalen. Graag zelfs als het moet want dan heb ik inderdaad ook geld verdiend. Het enige wat ik aangeef is dat je de crypto pas in letter en nummers moet aangeven als je totale vermogen hoger is dan 50k op 1 januari van het jaar waarover je de aangifte doet.

Mijn vraag was echter of specifiek het zelf hebben van een Helium mining kastje en het minen onder BOX 1 of 3 valt. Dit omdat Helium een hele andere technologie is dan ETH waar je geen zware en dure hardware voor nodig hebt.

Het zelf minen van Helium is ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Een kastje kost je in de basis 400$ en levert als vanaf de eerste maand in Nederland tussen de 500 en de 1000 euro op. Maar toch is dat een feit die je kan op https://explorer.helium.com/ kan checken. Ik probeer niemand te overtuigen maar vraag om een mening wat voor een dat ook is.
Die conclusie trek ik ook niet.
Ik zeg alleen dat als het volgens jou rendabel is, dat je het dan gewoon moet doen en dat je dan later nog kunt zien hoeveel belasting je daarover moet betalen.

Punt is wel dat dit een best wel ingewikkelde constructie is en het zowel eigenschappen van beleggen als ( investeren in ) het verkopen van eigen gemaakte goederen heeft.
Mijn eerste ingave zou zijn dat dit toch valt onder inkomsten uit overig werk: https://www.belastingdien...sten_uit_overig_werk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:34:
[...]
Mijn vraag was echter of specifiek het zelf hebben van een Helium mining kastje en het minen onder BOX 1 of 3 valt.
Weet je wel wat het verschil is tussen een „forfaitair rendement” en echt winst maken met minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
JohanNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Die conclusie trek ik ook niet.
Ik zeg alleen dat als het volgens jou rendabel is, dat je het dan gewoon moet doen en dat je dan later nog kunt zien hoeveel belasting je daarover moet betalen.

Punt is wel dat dit een best wel ingewikkelde constructie is en het zowel eigenschappen van beleggen als ( investeren in ) het verkopen van eigen gemaakte goederen heeft.
Mijn eerste ingave zou zijn dat dit toch valt onder inkomsten uit overig werk: https://www.belastingdien...sten_uit_overig_werk.html
Het laatste is mijn vermoede overigens ook. Gezien het aantal Helium miners in Nederland dacht ik misschien dat iemand hier ervaring mee heeft aangezien Helium mining als bijna een jaar bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibertos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Iemand die weet hoe dit in België zit met belastingen en crypto mining en helium hotspot mining?
Ik vind hier geen informatie over terug. Typisch belgisch, trek je plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Eerlijk gezegd lijkt me het niet verstandig om belastingvragen van België te combineren in een topic dat gaat over belastingen van Nederland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Ik zie dat de website down is. Zag op Trustpilot 4 dagen geleden veel reviews dat de site verdwenen is. Dus het is blijkbaar wel een scam.

Edit: hier een artikel: https://medium.com/@winka...s-continents-981ba8a85ef3
Meer dan 5 miljoen USD weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Niann-Tsyr op 13-09-2021 13:05 ]

Pagina: 1