Hallo beste Tweakers,
Na een aantal jaar genoten te hebben van mijn gamepc die op een 1070 draait ben ik van plan een nieuwe pc aan te schaffen met zijn grotere broer de 3070. ik heb nagenoeg een lijst gekopieerd van de best buy guide van een tijdje terug. hieronder vertel ik waar ik tegen aan loop en waar ik nog advies bij zoek, ik popel om weer na jaren het gamen op te pakken maar mijn kennis op het gebied van hardware is niet bijster groot.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen staat voorop, daarnaast de overige bezigheden voor school.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 euro, mag iets meer zijn. Mijn voorkeur gaat uit van een lijst die ik bij bijv. Azerty in elkaar kan laten assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn monitor: Dell S3220DGF - LED-Monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hier schiet mijn kennis mij te kort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
neen
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar hulp voor een gamepc waarbij ik op 1440p 144hz heerlijk kan genieten van de nieuwste spellen en hopelijk ook de spellen die de komende jaren uit gaan komen. ik heb al een lijst toegevoegd, deze is gekopieerd van de best buy guide. echter is deze kast niet te krijgen bij Azerty en zou ik graag hulp krijgen bij het uitzoeken van een kast die daar bijvoorbeeld wel leverbaar is zodat ik het in zijn geheel kan laten assembleren.
mis ik in deze lijst nog componenten om gameklaar te zijn? volgens mij mis ik nog de OS, maar verder?
daarnaast ben ik in gesprek met iemand uit vraag&aanbod over een 3070ti founders edition voor 850 eu, zou dit een betere keuze zijn dan de videokaart die hieronder gelinkt is?
mijn dank is groot!
Na een aantal jaar genoten te hebben van mijn gamepc die op een 1070 draait ben ik van plan een nieuwe pc aan te schaffen met zijn grotere broer de 3070. ik heb nagenoeg een lijst gekopieerd van de best buy guide van een tijdje terug. hieronder vertel ik waar ik tegen aan loop en waar ik nog advies bij zoek, ik popel om weer na jaren het gamen op te pakken maar mijn kennis op het gebied van hardware is niet bijster groot.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen staat voorop, daarnaast de overige bezigheden voor school.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 euro, mag iets meer zijn. Mijn voorkeur gaat uit van een lijst die ik bij bijv. Azerty in elkaar kan laten assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn monitor: Dell S3220DGF - LED-Monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hier schiet mijn kennis mij te kort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
neen
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar hulp voor een gamepc waarbij ik op 1440p 144hz heerlijk kan genieten van de nieuwste spellen en hopelijk ook de spellen die de komende jaren uit gaan komen. ik heb al een lijst toegevoegd, deze is gekopieerd van de best buy guide. echter is deze kast niet te krijgen bij Azerty en zou ik graag hulp krijgen bij het uitzoeken van een kast die daar bijvoorbeeld wel leverbaar is zodat ik het in zijn geheel kan laten assembleren.
mis ik in deze lijst nog componenten om gameklaar te zijn? volgens mij mis ik nog de OS, maar verder?
daarnaast ben ik in gesprek met iemand uit vraag&aanbod over een 3070ti founders edition voor 850 eu, zou dit een betere keuze zijn dan de videokaart die hieronder gelinkt is?
mijn dank is groot!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700F Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti EAGLE OC 8G | € 1.116,65 | € 1.116,65 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 86,16 | € 86,16 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,45 | € 24,45 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 157,75 | € 157,75 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 141,72 | € 141,72 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Totaal | € 2.119,63 | |||