Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer.Bob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Mijn vraag

Waarom krijgt mijn Eufy 2K deurbel geen stroom meer via de kabel? Heb ik de beltrafo verkeerd aangesloten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Eufy 2K deurbel
Eufy Homebase 2
Eufy app (iOS)
ABB Ts8/8 SWW beltrafo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb een Eufy 2K deurbel met Homebase 2. Deze heb ik aangesloten ipv de standaard bel die ik met oplevering kreeg. Bij deze standaard drukbel zat een klassiek (en keiharde) tring gong, die ik er tussen uit heb gehaald, gezien ik het een irritante en veels te hard geluid vind. Ik hoor de gong van de Homebase prima, plus ik heb mijn mobiel praktisch altijd op zak, dus ik zie daar de notificatie ook.

De oude deurbel was aangesloten met een stroomkabel in de beltrafo. Er was een 2e stroomkabel aangesloten tussen de gong en de trafo. Deze kabel heb ik er tussen uit gehaald, zodat er alleen een stroomkabel tussen de Eufy deurbel bij de voordeur en de beltrafo zit. Echter, is de Eufy deurbel overgegaan op de batterij, en krijgt de deurbel geen voeding meer via de stroomkabel. Het is een rode en een blauwe kabel. De rode kabel heb ik op plek 4 gedaan van de beltrafo, en de blauwe op plek 3 (zie foto). Plek 1 is afgeschermd door de aannemer (zit een dopje oid in) en plek 2 zat de rode kabel in van de gong. Plek 3 was een gebundelde blauwe kabel van beide stroomkabels, die nu nog maar 1 stroomkabel heeft van buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-K7NWHDM6pETe54asFiRrt-4axU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q8l6jjwYkZ0d74PAB4kHDQyP.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Gamer.Bob op 15-08-2021 15:16)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Plek 3 is een lege klem. De spanning komt uit 2 en 4, zoals ook is af te lezen op de voorkant.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Plek 3 is een lege klem. De spanning komt uit 2 en 4, zoals ook is af te lezen op de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-07 08:44
Werkt de bel wel met 8 volt? Mijn Google Nest werkt op 24 volt. Nieuwe beltrafo geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Klem 3 is inderdaad een loze klem welke alleen werd gebruikt om een draad naar de drukker door te verbinden met een draad naar de gong. Uit klem 2 en 4 komt 8VAC.

Maar zie dit topic eerst: Edwin Eagle in "Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong."

Als je deze Eufy aansluit zonder gong, zal iedere keer dat je op de belknop drukt de transformator worden kortgesloten. Blijkbaar kunnen sommige transformators daar best goed tegen (getuige de succesverhalen in dat topic) maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Als je de Eufy aansluit zonder een gong in serie, zou je de gong moeten vervangen door een weerstand.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer.Bob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Het moest idd plek 2 zijn, dit werkt. Ik heb getest door aan te bellen, en de trafo wordt niet kortgesloten. Iig nog even kijken naar een plaatsen van een een weerstand, maar de deurbel werkt voor nu.

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gamer.Bob schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:17:
Het moest idd plek 2 zijn, dit werkt. Ik heb getest door aan te bellen, en de trafo wordt niet kortgesloten.
Natuurlijk wel.

Dat is de reden dat de gong voorheen werkte, op het moment dat je op de drukker drukt worden de contacten van de Eufu kortgesloten (weerstand verwaarloosbaar laag) en daardoor loopt er genoeg stroom om de gong te laten klinken.

Wat je nu hebt moet je vergelijken met een ouderwetse drukknop direct aangesloten op de transformator. Ja, dat vormt een kortsluiting wanneer je het bedient.

De meeste transformatoren zijn echter kortsluitvast en hebben hier weinig last van. Nu alleen de vraag hoe vaak hij dit volhoudt...

Kun je misschien in de software de fysieke gong ook uitschakelen? Dat zou helpen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Ha allen,
Ik gebruik een honeywell beltrafo 8V 2A maar de eufy 2K battery powered krijgt hiermee geen stroom en werkt dus ook alleen op de accu.
Wie weet er wat de minimale specs zijn voor een compatible bel transformator?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwLmzuVHSj7ViXOzxCzHkBGCSyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8X5vvZOFyVpsHhS9D5AS30L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
thezahir schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:26:
Ha allen,
Ik gebruik een honeywell beltrafo 8V 2A maar de eufy 2K battery powered krijgt hiermee geen stroom en werkt dus ook alleen op de accu.
Wie weet er wat de minimale specs zijn voor een compatible bel transformator?

[Afbeelding]
Misschien nuttig om erbij te melden dat ik geen gong in het circuit heb, dus moet ik dan een resistor / weerstand gebruiken? Zoja, weet iemand welk type / merk / specs die weerstand dan moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc Chang
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@thezahir bij Ring deurbellen wordt deze weerstand gebruikt: https://nl-nl.ring.com/co...istor-for-video-doorbells

Waarschijnlijk is het 25ohm 50watt.
https://community.anker.c...r-solo-installation/80115
Pagina: 1