Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SolarEdge optimisers, minder efficient door ouderdom?

Pagina: 1
Acties:

• 01001000
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 18:26
Ik had een kapotte optimizer in m'n setup en er vielen me een paar dingen op, zo geven ze geen notificatie of waarschuwing als een optimizer niets meer opleverd of geen data terugstuurd.

Maar wat me nog het meeste opvalt is dat de panelen waar nu de optimizer is vervangen over de huidige maand 2,75% meer opleveren. Eerder was de variatie tussen panelen op dezelfde hoogte altijd binnen de 1,5%.

Gaan optimizers als ze ouder worden minder opleveren, net als panelen? Ik heb daar nooit iets over gehoord

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:21
Of is een nieuwere batch efficiënter?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
Welk type optimizer had je en welke heb je nu? van P250 naar P370?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• 01001000
Volgens mij zelfde type, p600, maar ik kan dat volgens mij niet checken (zou het eea wel verklaren inderdaad)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Optimizers die niet leveren zouden door het monitoring portaal van de installateur aan het licht moeten komen.

Ik ben zelfinstallateur met Solaredge installateurs account en kan gewoon instellen dat installateur, of zelfs de eigenaar direct op de hoogte gebracht wordt van kapotte optimizers.

Dat Solaredge installateurs dat niet gebruiken is een ander verhaal... 👎🤔🤬

P600? Dat is toch een model waar 2 panelen op horen?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• 01001000
Er zitten inderdaad twee panelen per optimiser, met een se15k omvormer.

Verbaasd me ergens weer niet dat dat per installateur verschilt, goed om te weten

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
01001000 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:33:
Er zitten inderdaad twee panelen per optimiser, met een se15k omvormer.

Verbaasd me ergens weer niet dat dat per installateur verschilt, goed om te weten
Ah lekker groot systeem *O*

Gezien wat er in topics langs komt lijkt het er op dat veel te veel Solaredge installateurs onvoldoende kennis hebben... Wordt zeker niet geholpen door het feit dat ze installateurs accounts min of meer bij een pakje boter geven (ik heb de online training gedaan... Die is ruim onvoldoende.)

Dus leg de vraag bij de installateur neer die je systeem 'in beheer heeft'. Hij zal een (notificatie, niet gebruiker) profiel moeten maken, maar jij als eigenaar kan door Solaredge gemaild worden bij problemen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1