Toon posts:

Asus AGP V7700, problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

net een nieuwe AMD 1,4 met Asus AGP V7700 gekocht. Ik heb problemen met games als Max Pane en Train Simulator. Na een tijdje wordt ik er gewoon uitgegooid of TS blijft hangen.

Ik heb gekeken wat de temperatuur is van de videokaart, ik schrok me wild, want die is 61 graden. Klopt dat wel??? Kan dit het probleem zijn of heb ik ergens verkeerde instellingen staan?

Victor

Verwijderd

op die temp moet je niet letten das normaal welke drivers gebruik je ?

Verwijderd

Temperatuur is normaal, zie [topic=189805/1/25]

Voor max pain heb je een patch, heb je ook de nieuwste drivers geïnstalleerd? (v7700>12.90) moederbord etc. etc...

Verwijderd

Bios flashen doet soms ook wonderen.

En je hebt tog niet jke videoplank flink overgeklokt, nwant dat wil ook niet altijd goed gaan. Zeker als je te rap overklokt.

Verwijderd

ik heb gelukig geen stabiliteist problemen maar de mijne haalt maar 3700 in 3dmark2001 op een 1,4 ghz en dat mag best wat hoger

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Te lichte voeding???

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Even alle vragen beantwoorden,

ik heb net de nvidia drivers gedownload, versie 12.41. Een bios update voor de videokaart kan ik niet vinden. Mn voeding is 300watt en de kaart is niet overgeklokt want ik ben absoluut geen tweaker.

Iemand nog een tip?

Vic

Verwijderd

Wat zijn de game-settings:

Resolutie, detail, 16/32-bits ???

Daar mee rommelen kan je ook veel problemen me oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Het laagste van het laagste natuurlijk eerst geprobeerd. 640/480 16. 3dMark2001 klapt er tijdens test 2 ook uit.

Verwijderd

via4in1 geinstalleerd??
weghalen!!
tip: zet eens de agp apenture in de bios op 32mb of 4mb.

Verwijderd

Heb ik hiero ook mee lopen kloten :(
Uiteindelijk clean install win2k gedaan , sp1 ( sp2 was ook nix ) en toen de 12.90 drivers en nu loopt alles als een speer :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die apenture op 32mb gezet en toen duurde het langer voordat het probleem ontstond. Ik kon hem niet op 4mb zetten.

Alleen wat is precies de Via4in1?

Vic

Verwijderd

Dat zijn drivertjes voor je chipset op je mobo.

-PCI,AGP,ISA bus
-IDE controller voor je Harde schijven en ga zo maar door.

ALS je ze niet geinstalleerd heb doe dat even.

je kan ze in de driver & bios updates sectie van tweakers.net vinden. :)

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Nog even voor de duidelijkheid hier. Amd schrijft al 400 Watt voedingen voor vanaf een 1 GHz TB. Dus 300 is te licht. Zeker als je nog een Geforce hebt zoals ik gaat dit voor problemen zorgen. Ook ik was eigenwijs, maar nadat ik een enermax 430 Watt erin had gedaan, was alles voorbij.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

vertel dat mijn 300W voeding dan maar, die draait hier gewoon lekker. ik maak niet eens 250W op, 400W is echt overdreven, das alleen nodig als je tig casefans en tig HDDs wil aansluiten.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 02:11 schreef GambitRS het volgende:
vertel dat mijn 300W voeding dan maar, die draait hier gewoon lekker. ik maak niet eens 250W op, 400W is echt overdreven, das alleen nodig als je tig casefans en tig HDDs wil aansluiten.
Dit wordt echt een beetje een UTFS reactie,
omdat er al tig keer is uitgelegd dat het niets met die 235/250/300/400 watt heeft te maken.

Preciezer gesteld is de 3.3 & 5 volt sectie de boosdoener. Dat is een aparte sectie in de voeding, en moet voor de zware AMD CPU's wat stroomverbruik aangaat, meer dan 25 en 20 amperes aan kunnen op de 5 en 3 volt lijnen respectievelijk.

Dat wordt dus niet door de fans en HD's verbruikt, maar hoofdzakelijk door de CPU, het geheugen, en een eventuele Geforce of VooDoo 5 kaart.

Volgende keer s.v.p. het search knopje gebruiken voor je op een topic gaat reageren waar je niet zoveel van af weet.

Verwijderd

Topicstarter
Al met al heb ik het nu helemaal gehad met die $%#@(*&^ kaart. Drie keer een schone install gedaan, bios settings veranderd. Alle drivers geinstalleerd die je maar kan hebben in verschillende combinaties. Ik ben het zat. Volgens mij zijn de V7700 gewoon ruk kaarten waar je maar van geluk moet spreken als hij bij je werkt. Ik heb er nu mn hele weekend aan verpest.

Vic

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 20 augustus 2001 07:38 schreef victor22 het volgende:
Al met al heb ik het nu helemaal gehad met die $%#@(*&^ kaart. Drie keer een schone install gedaan, bios settings veranderd. Alle drivers geinstalleerd die je maar kan hebben in verschillende combinaties. Ik ben het zat. Volgens mij zijn de V7700 gewoon ruk kaarten waar je maar van geluk moet spreken als hij bij je werkt. Ik heb er nu mn hele weekend aan verpest.

Vic
verkoop je hem aan mij vrienden prijsje 100,- :9
Pagina: 1