heb je load belast nodig voor Laadpaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11-2021
Mijn vraag gaat over de Siemens load balast meter

ik heb een offete gekregen van edi voor een laadpaal van 22kw men raad aan om er een load bast er tussen te zetten, zelf snap ik niet waarom.

ik heb 3 fase 40a binnen komen .

en heb 2 omvoormers van de zonenpanellen ik denk zelf niet dat dit iets uitmaarkt. toaatl 10KW

de vraag is dus de auto laad 22kw max verdeeld over 3 fase begrijp ik, dus 7,4kw per fase.

ik heb ooit eens een meting gedaan en op 1 fase zag ik op 19A met heel wat apparaten aan, de ander 2 waren zeer laag 4 an 5A

ik zou dit nog wat beter kunnen verdelen maar als ik het zo zou houden hou ik per fase toch 7,4kw over.
is het dan echt nodig dat ik een duur load balast in de meterkast laat plaatsen?

en is er al iets dat simpels om de laadpaal aan te zetten als er veel zone is ? ik heb solar edge de laadpaal zal van EDI zijn en ik heb een ogelijkheid om via Z-wave (Fibaro) Schakelingen te do

Beste antwoord (via nozamen op 16-08-2021 17:25)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Reken je nu alsof 1A hetzelfde is als 1KW? Want dat is iets heel anders...

W=VxA, dus bij 240V geldt dat 1A genoeg is voor 240W (oftewel 0,24KW).

Wat betekent mijn avatar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

Pinobigbird

doesn't share food!

De 22kw is 3x32A. Zowat alle huishoudelijke driefaseaansluitingen zijn 3x25A, waarbij je loadbalancing nodig zult hebben.
Je zegt dat je een 3x40A aansluiting hebt (officieel gekenmerkt als een 3x35A, maar uitgevoerd in 3x40A automaten), waarbij je dat dus minder snel nodig zal hebben, afhankelijk van je andere gebruikers.
Je betaalt voor de 3x35A-aansluiting echter wel € 1047,20 vastrecht per jaar i.p.v. € 274,18 voor de 3x25A-aansluiting *. Ik ga er dus vanuit dat je, naast je laadpaal, ook andere grote gebruikers hebt (waarom heb je anders voor een € 773,02/jr duurdere aansluiting gekozen?) Dan dus de vraag die je je moet stellen: welke andere grote gebruikers kunnen naast de laadpaal ervoor zorgen dat je over de 40A gaat?

Andere gedachten. Laat je aansluiting verlichten naar 3x25A voor eenmalige kosten à € 324,97 en stel loadbalancing in op je laadpaal. Scheelt je € 773,02 per jaar.

* tarieven van netbeheerder Liander

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:43
Volgens mij klopt je berekening niet.
Je zegt: ik zou dit nog wat beter kunnen verdelen maar als ik het zo zou houden hou ik per fase toch 7,4kw over.

Echter 40-19 is 21A dus 4,83kW. Dat is geen 7,4kW. Daarom moet hij er dus tussen. Weet je overigens zeker dat de auto met 22kW laadt? Renault Zoe?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Je kan de laadpaal meestal ook simpel cappen op een aantal Ampere.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
De auto is audi etron ja is 22kw.

En 3x 40a is waar nu 1 faze 19A gebruikt alls ik alles in huis aan zet.
dan hou ik op die fase toch nog 21kw over dus zou technische gezien toch daar bijna al 22kw van kunnen laden maar dat doe je niet je verdeeld je laadvermogen toch over 3 fase dus 3x 7.4A.

Dus zou ik toch op de fase waar 19A trek toch nog eens 7.4 bij tellen is 26.4A dus rum onder de 40A.

En de ander fase heb ik dus ook genoeg ruimte.

Of zie ik dit verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
Hey ik snap je berekening.
Ik woon in belgie daar is dat toch andet je betaald ooit voor je aansluiting veder niks meer.
En ik had 3x25A maar met de staat her aanlegen heb ik een nieuwe meter gekregen waar 3x40A in is gezet.
Dus een voor deel voor mijn.

Ander na deel is dat ik in de ander borden wel heb moeten aan passen. Maar dat te zijden.

Dus lijkt me loadbalancing on nodig.

Veder heb ik niet veel grote gebruiker die alle tesamen aan staan.
Een 3 fase omvormer die juist op brengt.
Warmtepomp van het zwembad en we kooken elektrische.
Veder valt het allemaal wel mee.

En ja me kinder die energie vreten hihi.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Reken je nu alsof 1A hetzelfde is als 1KW? Want dat is iets heel anders...

W=VxA, dus bij 240V geldt dat 1A genoeg is voor 240W (oftewel 0,24KW).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
Dido,

Je hebt gelijk ik vergis me dus als ik het zo uit reken is het wel slim hem er tussen te zetten. En dan ook enkel als ik echt alles aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:43
Als je echt alles zou aanzetten kom je nog wel boven de 19+4+5A hoor. 28A is niet veel voor een complete woning.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
Jim423

Ik heb alles na gemeeten en kom niet hooger dan dat.
Pagina: 1