Laptop hulp voor school met specifieke programma's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemie
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-05-2022
Beste Mede Tweakers,

Mijn jonge zusje begint eindelijk met een opleiding die ze al erg lang wou doen.
Hiervoor dient zij een goede laptop aan te schaffen, Als goede broer wil ik haar natuurlijk het perfecte advies geven.
Vanuit school hebben ze natuurlijk een specificatie lijst met en een paar eisen wat de laptop zou moeten kunnen runnen.

Het betreft een opleiding als interieur ontwerper.
Hier word vooral veel met het programma Sketch up gewerkt. (Dit zegt mij persoonlijk iets minder, vandaar het gewilde advies!). Ook zou er waarschijnlijk gebruik gemaakt worden van standaard programma's die wat minder vermogen zouden vereisen.

Specificaties
Ook hebben ze een specificatie lijst aangegeven:

IOS: Windows 10
Processor: Intel i5 3.2GHZ
Geheugen: 8GB (16GB wordt echter nadrukkelijk aanbevolen)
Grafische kaart: AMD radeon HD8570 2GB of vergelijkbaar merk (Bij zwaar gebruik van Cad programma's is ook 4GB te overwegen)
Harde schijf: 250GB SSD

Wat mij in de twijfel brengt is de specificaties die Sketchup zelf vraagt op de site.

Budget
Het Budget is ongeveer €1250,- Indien dit iets meer of minder zal zijn is dit geen probleem.

Het meenemen van de laptop
Doordat ze wat meer tijd in de trein zal doorbrengen zal de laptop ook wel wat vaker onderweg gebruikt worden. Ook moet hij dan niet te zwaar en te groot zijn (Max 15 inch)

Design
Zelf heeft ze niet perse een merkvoorkeur, Ze vind wel de look van een Apple Macbook zeer mooi.
Wel is me verteld dat de "air" waarschijnlijk niet snel genoeg zal zijn.

Ook vindt ze de nieuwe Microsoft service laptops ook erg mooi.

Zelf zou ik erg dankbaar zijn met het eventuele advies wat u/jij me kunt geven!

Alvast hartelijk bedankt!

Jemie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Jemie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:12:
Design
Zelf heeft ze niet perse een merkvoorkeur, Ze vind wel de look van een Apple Macbook zeer mooi.
Wel is me verteld dat de "air" waarschijnlijk niet snel genoeg zal zijn.

Ook vindt ze de nieuwe Microsoft service laptops ook erg mooi.
Zowel de macbook air als de surface pro heeft geen dedicated videokaart. In de system requirements van Google Sketchup en die van haar school wordt hier wel om gevraagd. Dus die vallen af.

Je kan naar een compacte gaming laptop kijken. Workstation laptops voldoen uiteraard ook, maar zijn relatief zwaar en duur. Een tweedehands Lenovo Yoga op de kop tikken (let wel op een model met dedicated gpu) kan ook als de looks zo belangrijk zijn voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:28
interne gpu van moderene cpu's is voor CAD programma's sterk genoeg.
Sterke cpu en voldoende ram is veel belangrijker.

Dit jaar is Lenovo wel lekker bezig met:
pricewatch: Lenovo ThinkBook 14s Yoga ITL (20WE002DMH)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (82MS001TMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH)

Let wel op dat van de Yoga Slim en Ideapad Pro het geheugen niet uitbreidbaar is.

[ Voor 72% gewijzigd door wappiewappie op 18-08-2021 22:29 ]