Laptop opleiding apothekerassistent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:45
Beste Tweakers,

Ik ga na lange tijd weer terug naar school :). Nu heb ik voor deze opleiding een laptop nodig. Via mijn werkgever kan ik een korting krijgen bij de Mediamarkt. Hoeveel deze korting is heb ik nog geen duidelijk antwoord op ontvangen.

Wat ga je met je laptop doen?

Alleen voor een opleiding. Powerpoint presentaties en dergelijke. Zie hieronder de adviezen van het Vista college:

Als je een opleiding volgt bij VISTA college wordt verwacht dat je een laptop hebt. Deze heb je nodig tijdens de lessen, het samenwerken met mede-studenten en voor je huiswerk.

Specificaties voor je laptop
Voor het volgen van een opleiding bij VISTA college is het noodzakelijk dat je een notebook hebt die voldoet aan de volgende specificaties. Sommige opleidingen stellen specifieke eisen aan het gebruik van digitale middelen op school. Dit staat bij de opleiding vermeld.

Je laptop beschikt over een goede accu: je moet hier soms een lesdag mee vooruit kunnen. Er zijn verspreid over de gebouwen en lokalen overigens tal van stopcontacten beschikbaar.
Een laptop met als besturingssysteem Windows 8 of hoger. Momenteel is Windows 10 het meest recente systeem. Let op: Windows 10S is niet geschikt voor gebruik.
Voor de opleiding mediavormgeving is het aanschaffen van een MacBook Pro gewenst, dit omdat je tijdens de opleiding werkt met het uitgebreide Adobe software pakket en deze software een zware laptop nodig heeft om op te draaien. Daarnaast worden de producten van Apple als bedrijfsstandaard in deze branche gebruikt. Werk je liever op PC? Dat kan en mag.
De laptop moet voorzien zijn van een actuele virusscanner. Windows 10 bevat standaard een gratis antivirusscanner, Windows Defender. Het wordt afgeraden om meerdere virusscanners naast elkaar te gebruiken!
De laptop moet voorzien zijn van een Office pakket zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 2016. Je krijgt het Office pakket via je Office 365 schoolaccount aangeboden.
Je laptop heeft een draadloze netwerkkaart volgens de N-of de AC-standaard. De beste snelheid krijg je met een 5 Ghz radioverbinding. Vraag dit goed na in de winkel! Er zijn ook losse USB draadloze netwerkkaarten te koop die een ingebouwde draadloze kaart kunnen vervangen.

Wat is je budget?

Eigenlijk de beste prijs/prestatie verhouding. Een vereiste is dat de laptop bij de Mediamarkt gekocht moet worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, iedere dag rond de 2 uur reizen en mogelijk in de toekomst nog langer. Gewicht en accuduur zijn voor mij van groot belang. Mocht iemand nog tips of adviezen over een goede laptoptas hebben hoor ik die graag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Een aantal jaren geleden heb ik gewerkt met een Lenovo Thinkpad. Wat een fijne laptop. Helaas gaan deze toch boven mijn budget uit en kon ik deze in de Mediamarkt niet vinden. Nu viel mijn oog op deze:

https://www.mediamarkt.nl...71-1693562.html#meer-info

Voelt erg licht aan en heeft ook meer dan voldoende opslag. De prijs vind ik zelf aan de hoge kant voor zijn doeleinden. Ik weet dan niet wat de mogelijke korting van mijn werkgever is. Mochten jullie betere alternatieven weten hoor ik dat graag :)

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De korting bij je werkgever zou misschien wel 21% kunnen zijn. :+

Prima laptop qua specs, 8GB is voor lichte taken prima. Mocht dat te krap worden, kijk even of er later nog een geheugenmodule bij in past voor totaal 16GB (of meer).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-11 11:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Aangezien we op tweakers zitten en je verder vrij weinig criteria opgeeft:

reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021

Dit is de best buy guide voor schoollaptops, hoef je verder niks meer uit te zoeken kun je gewoon bestellen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt ook één van de vele refurbished laptops kopen. Voor < 600 koop je niet heel veel. Vaak lever je in op toetsenbord, schermkwaliteit, bouwkwaliteit, bediengemak touchpad, upgradeability. Ergens moeten concessies gedaan worden. Dus soms zie je ook laptops die bovengenoemde punten beter op orde hebben, maar dan is de hardware weer slechter.

HP heeft hele leuke 12,5 inch laptops, net als Dell en Lenovo. De oudere E series van DELL hebben wel een mindere accuduur. Deze laptop wegen niks en met een nieuwe accu, doet een Lenovo X serie of HP Elitebook het makkelijk 6-10 uur. Oja, batterij is vervangbaar vanaf de buitenkant, dus je kunt nog altijd een extra batterij meenemen.

Ik ben me trouwens er van bewust dat het bij de MM gekocht moet worden. Maar wat heb je aan een gebakje als je daar zelfisschien nog 400-500 euro aan moet meebetalen, terwijl je voor 200 euro een geweldig refurbished exemplaar hebt

Trouwens 8GB RAM, i3 ryzen 3, en 256GB SSD zijn waarschijnlijk voldoende. Ik zou wel er voor zorgen dat 16GB mogelijk is in de toekomst.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 19-08-2021 10:16 ]

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:45
Bedankt voor jullie reacties. Helaas heb ik nog steeds geen informatie ontvangen over een mogelijke vergoeding. Een refurbished exemplaar voor rond de 200 euro zou natuurlijk ideaal zijn. Bedankt voor de tip.