[PC] War Selection (AoE look-a-like)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvesL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 00:56
Geen draadje over War Selection? Dat lijkt me toch iets waar medeTweakers interesse in kunnen hebben.

Wat is het?

War Selection (beetje maffe naam) is een RTS spel verkrijgbaar op Steam met elementen van Age of Empires, Rise of Nations, Empire earth etc. Standaard begin in de steentijd en via ongeveer 7 stappen kom je in de late indrustriele tijd terecht. Qua ontwikkeling zit het spel op dit moment in de alpha fase, en ik vind zelf dat het op dit moment goed speelbaar is. Het spel is zelf is gratis, maar je kunt wel extra facties kopen via een in-game store of door keihard de in-game currency te grinden. Bepaalde game-modi zijn alleen met echt geld verkrijgbaar.

Wat is er speciaal aan?

Voor mij was het meest opvallende is dat je vrij vroeg een bepaalde cultuur (bijv. west Europees of Aziatisch) moet kiezen om uiteindelijk bij een specifiek land terecht te komen (Let op: de specifieke landen moet je wel aanschaffen via echt geld / flink grinden). Heb je geen landen gekocht dan krijg je een generieke versie van de door jou gekozen cultuur).

Wat kun je zoal spelen op dit moment?

Multiplayer Team Match
Multiplayer Free-for-All (in theorie met 62 spelers tegelijk ... moet ik nog meemaken)
Multiplayer 1v1
Singleplayer Sandbox mode

Single and Multiplayer "Survival mode" Moet je wel apart aanschaffen

Later komen ze nog met een Skirmish mode en er word aan een Campaign gewerkt.

Wat zijn mijn eigen ervaringen?

Ik heb het spel de afgelopen maanden een paar keer per week gespeeld en ik vind dat het zeker veelbelovend is. Alpha versie heeft uiteraard de nodige haken en ogen maar het spel is absoluut goed speelbaar, crasht niet en heeft een redelijke spelersbasis. Grafisch ziet het er vergelijkbaar uit met AoE, met een prima kwaliteit (niet geweldig, niet slecht). Voor liefhebbers van de Age of Empires, Rise of Nations, Empire earth games is dit zeker een aanrader.

De specifieke landen die je kunt kopen (echt geld of via grinden), zijn een stuk sterker dan de generieke versie van een bepaald tijdperk. Logisch, anders gaat natuurlijk niemand daar tijd en / of geld in steken. Niet onmogelijk om met de generieke versie een potje te winnen, maar het is zeker een extra uitdaging.

Een land koop je voor 10.000 punten (of 8 USD/EUR). Per dag krijg je 50 punten (wel inloggen natuurlijk), en na een multiplayer potje van ongeveer een uur verdien ik meestal iets meer dan 100 punten. Met 2 potjes per dag is dat dan 250 punten, wat betekent dat je na 40 dagen spelen een "gratis" land kunt uitkiezen.

Samengevat: War Selection (Steam, alpha fase) is een veelbelovend AoE-achtig spel met een interessante manier van door de verschillende tijdperken te gaan. Goed speelbaar en zeker leuk voor af en toe een potje.

meer info: https://war-selection.fandom.com/wiki/War_Selection_Wiki en natuurlijk op de Steam pagina van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 13:03
Populair draadje :)

Ziet er een beetje maf uit. Hij is vooralsnog iig gratis dus zal het eens proberen.