Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Pierik
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-08-2021
We hebben een familie appgroep. Degene die de groep heeft aangemaakt is overleden. Zijn partner heeft echter het telefoon abonnement opgezegd en is daarmee het telefoonnummer kwijt. Als de nieuwe gebruiker van dat nummer Whatsapp gaat downloaden komen waarschijnlijk al de bestaande Whatsapp berichten in beeld bij de nieuwe gebruiker. Ikzelf ben ook als beheerder aangesteld, maar als ik de overledene wil verwijderen krijg ik de melding " U kun deze persoon niet verwijderen omdat hij/zij deze groep heeft aangemaakt.!!
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen

[ Voor 0% gewijzigd door Jos Pierik op 14-08-2021 15:31 . Reden: correctie van taalfout ]

Beste antwoord (via Jos Pierik op 15-08-2021 10:39)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jos Pierik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:21:
Beste Mrjraider,
weet je zeker dat de nieuwe gebruiker van het telefoonnummer niet de Whatsapp berichten krijgt te zien? Kan eventueel de provider dit bevestigen?
Ja dat weet ik zeker dat kan en hoeft geen provider te bevestigen. Je oude chat geschiedenis kan je alleen bewaren door deze via iCloud of Google Drive te backuppen en te herstellen. Dat kan dan overigens alleen weer als het toestel waar het nummer in komt ook inlogd op het zelfde account als waar de backup op is geslagen. Dus als de overleden familie op meneer@gmail.com was ingelogd dan staat de backup daar. Krijgt iemand anders het telefoon nummer en die logt in op zijn eigen account met mevrouw@gmail.com dan kan die persoon niet bij de backup. (is mijn ervaring althans).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:02
Een nieuwe familiegroep aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vrij simpel: nieuwe groep aanmaken minus de overleden persoon? In principe komen "oude" berichten niet meer op het telefoonnummer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Pierik
Beste Mrjraider,
weet je zeker dat de nieuwe gebruiker van het telefoonnummer niet de Whatsapp berichten krijgt te zien? Kan eventueel de provider dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je vergeet om het account te verwijderen dat aan je oude telefoonnummer gekoppeld is en je hebt geen toegang meer tot je oude telefoon, dan worden alle accountgegevens die gekoppeld zijn aan dat telefoonnummer verwijderd als de nieuwe eigenaar van je oude telefoonnummer WhatsApp na 45 dagen op een nieuwe telefoon activeert.
https://faq.whatsapp.com/...-changing-phones/?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-07 07:02

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, oude berichten kun je alleen terugzetten via een backup vanuit Google Drive of iCloud.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jos Pierik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:21:
Beste Mrjraider,
Ja dat weet ik zeker dat kan en hoeft geen provider te bevestigen. Je oude chat geschiedenis kan je alleen bewaren door deze via iCloud of Google Drive te backuppen en te herstellen. Dat kan dan overigens alleen weer als het toestel waar het nummer in komt ook inlogd op het zelfde account als waar de backup op is geslagen. Dus als de overleden familie op meneer@gmail.com was ingelogd dan staat de backup daar. Krijgt iemand anders het telefoon nummer en die logt in op zijn eigen account met mevrouw@gmail.com dan kan die persoon niet bij de backup. (is mijn ervaring althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28

FreakNL

Well do ya punk?

Dat klopt. De nieuwe eigenaar van het nummer gaat die berichten nooit te zien krijgen. Het heeft ook verder niks met een provider te maken.

Wel zal de nieuwe eigenaar weer lid zijn van de app-groep op het moment dat deze WA installeert en vanaf dat moment dus wel NIEUWE berichten zien.

Dus of een nieuwe groep maken of wachten tot de nieuwe eigenaar uit zichzelf uit de groep stapt.

Of contacteer de oude provider om het nummer opnieuw te claimen (daar zijn soms mogelijkheden toe).

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 14-08-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Pierik
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ben blij dat het zo opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FreakNL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:34:
Dat klopt. De nieuwe eigenaar van het nummer gaat die berichten nooit te zien krijgen. Het heeft ook verder niks met een provider te maken.

Wel zal de nieuwe eigenaar weer lid zijn van de app-groep op het moment dat deze WA installeert en vanaf dat moment dus wel NIEUWE berichten zien.

Dus of een nieuwe groep maken of wachten tot de nieuwe eigenaar uit zichzelf uit de groep stapt.

Of contacteer de oude provider om het nummer opnieuw te claimen (daar zijn soms mogelijkheden toe).
WhatsApp "reset" het account als het na 45 (dacht ik) dagen geactiveerd wordt op een ander toestel.

Maar.... kun je niet op de oude telefoon (waar dus geen actieve SIM meer inzit) in WhatsApp de procedure starten voor het registreren van een nieuw telefoonnummer? Volgens mij is het daarvoor niet vereist dat je dat nummer daadwerkelijk nog hebt namelijk. Het is volgens mij alleen vereist dat je de telefoon nog hebt met WhatsApp geïnstalleerd en geregistreerd op het oude nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Anoniem: 39993 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

WhatsApp "reset" het account als het na 45 (dacht ik) dagen geactiveerd wordt op een ander toestel.

Maar.... kun je niet op de oude telefoon (waar dus geen actieve SIM meer inzit) in WhatsApp de procedure starten voor het registreren van een nieuw telefoonnummer? Volgens mij is het daarvoor niet vereist dat je dat nummer daadwerkelijk nog hebt namelijk. Het is volgens mij alleen vereist dat je de telefoon nog hebt met WhatsApp geïnstalleerd en geregistreerd op het oude nummer.
Jawel.. Je krijgt toch een sms ter verificatie.. Als ze nog in de telefoon konden en whatsappen in de chat dan was het geen probleem geweest.. Dan was de man in kwestie gewoon uit de groep gestapt
Pagina: 1