Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 17:54
Al jaren wil ik zonnepanelen, maar altijd maar uitgesteld. Nu moet het er maar eens van komen! Ik heb 2 jaar geleden een offerte gekregen van Duranet, maar dat was vrij kostbaar. De offerte van Vereniging Eigen Huis een maand geleden was heel goedkoop, maar ik werd niet enthousiast over de uitvoerende partij. Dus nu maar bij een lokale aanbieder wat aanvragen. Ik heb pas 1 offerte, maar ik ben hier eigenlijk al best happy mee. Gedachten hierover?
Foto's
dak vanaf de straat, klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbYump7X4FbFe6YFUp-R7e-kK8A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZicHbIM4B0V5SyLVOMzPk6zz.jpg?f=fotoalbum_medium
waardeloze Google Earth satelliet foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf-rrw3P-UJaAZ-deZ9k62K5Sdc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88tVUhmMG2SbAr8G5bnL0VVB.jpg?f=fotoalbum_medium
Hellingsgraad 39,2 graden, Oriëntatie Zuid-Oost
Beschikbare (dak)ruimte
Een eerdere adviseur heeft 2 jaar geleden ingeschat dat er 8 panelen passen.
Schaduw
Schaduw als de zon achter een flat van 10 m komt, een paar kleine berkenboompjes die helaas wel groeien..
Jaarverbruik
2625 kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase (slimme meter, dubbel), geen eigen oprit dus ook geen interesse in 3 fase.
Budget en doel
jaarverbruik compenseren
Wie gaat het project uitvoeren
Een betrouwbare en lokale opdrachtgever, ik ga niets zelf doen.
Bijhouden van data
Wel interessant
Reeds verkregen offertes
8 x Talesun 365 Wp zonnepaneel(M;Black) € 1363,20
Montage materiaal€ 192,00
Montage kosten€ 440,00
Klein installatie materiaal€ 90,00
Trannergy SGN3000TL€ 539,24
Totaal excl. €551,13 BTW € 2624,44

Dit is €0,90/Wp
Regio
Zuid Holland, bollenstreek

What's in the case?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 21:16
Prima prijs.

Ik weet overigens niets over de Trannergy app.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19
Ik denk dat 6 om 6 ook nog wel interessant kan zijn; 6 op zuid-oost en 6 op noord-west. Is je opbrengst ook meer verspreid over de dag. Of kan je echt niks kwijt op de noord-west kant?

[ Voor 29% gewijzigd door GermanPivo op 14-08-2021 14:30 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Wat is het beoogde legplan? Mogelijk kan je voor weinig meer met grotere, hoger vermogen panelen werken.

Niet bang zijn voor meer neerleggen dan eigen verbruik. Teruglever vergoeding is samen met de kale stroomprijs lekker omhoog geschoten. Daarnaast meer eigen verbruik, dus minder energie belasting betalen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 17:54
mijn andere dakhelft heeft een dakkapel, een aantal pijpen en een flinke schoorsteen. Er kunnen misschien met moeite 3 panelen worden geplaatst, de vraag is of het de moeite waard is.

Ik was overigens nog steeds in de veronderstelling dat overproductie weinig zin had, maar als ik dit zo lees, dan is het meer = beter. Interessant. Mogelijk dat er wel 3x3 panelen kunnen worden geplaatst, ik ga de partij die een offerte uitbracht vragen om langs te rijden.

De Trannergy omvormer kan ik ook weinig over vinden.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:53
Ronald schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:30:
Wat is het beoogde legplan? Mogelijk kan je voor weinig meer met grotere, hoger vermogen panelen werken.

Niet bang zijn voor meer neerleggen dan eigen verbruik. Teruglever vergoeding is samen met de kale stroomprijs lekker omhoog geschoten. Daarnaast meer eigen verbruik, dus minder energie belasting betalen.
Ik zit in een vergelijkbare situatie met een jaar verbruik van ongeveer 2.500 KWh.
Kun je misschien beter uitleggen waarom je adviseert om meer te leggen?
Overigens, over 3-5 jaar wil ik een elektrische auto aanschaffen ( 3000 KWh per jaar extra)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
@DJ-B Diverse redenen:
Meer productie = meer direct eigen verbruik (verbruik dat niet door de meter gaat). De saldering zien de meesten hier op den duur verdwijnen, dus dan betekend het minder energie belasting betalen. Verdwijnen van saldering is wat mij betreft terecht.

We gaan meer stroom verbruiken: auto, warmtepomp etc.

Mijn systeem gaat afgeschreven over 20 jaar voor minder dan 5ct/kWh produceren. De stroom prijs is de afgelopen maanden enorm gestegen, en daarmee de teruglever tarieven. Ik krijg 11ct nu. Daarmee is het een goed langjarig rendement, heel veel beter dan geld op de bank, heel laag risico.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:53
Ronald schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:01:
@DJ-B Diverse redenen:
Meer productie = meer direct eigen verbruik (verbruik dat niet door de meter gaat). De saldering zien de meesten hier op den duur verdwijnen, dus dan betekend het minder energie belasting betalen. Verdwijnen van saldering is wat mij betreft terecht.

We gaan meer stroom verbruiken: auto, warmtepomp etc.

Mijn systeem gaat afgeschreven over 20 jaar voor minder dan 5ct/kWh produceren. De stroom prijs is de afgelopen maanden enorm gestegen, en daarmee de teruglever tarieven. Ik krijg 11ct nu. Daarmee is het een goed langjarig rendement, heel veel beter dan geld op de bank, heel laag risico.
Dank je wel voor de toelichting!
Pagina: 1