Toon posts:

dhcp client krijgt geen ip van win2k server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 netwerk kaartjes, in voor chello vast ip met com21, tweede kaart voor lokaal naar win2k servertje waarop dhcp is geinstalled.
Zo werkt het wel: op win2k client tcp/ip verwijderen.
Dan weer installeren, op dit moment heeft het chello kaartje nog geen gegevens zoals ip, gateway dns servers enz.
Het lokale kaartje krijgt nu een ip en gateway enz. van de lokale win2k server, werkt prima.
Nu ga ik op het chello kaartje de chello gegevens invullen, dan na de verplichte reboot werkt chello perfekt, maar het lokale kaartje krjgt geen ip meer van de dhcp server.
ik word gek.
O ja ping naar 127.0.0.1 werkt dan ook niet

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

beetje wazige omschrijving... fff recap.

comp 1: 2 netwerkkaarten 1 voor extern naar chello 1 voor lokaal netwerk
comp 2: Win2K server

Nou moet comp 1 een IP krijgen van chello en een ander IP op de andere netwerk kaart krijgen van comp 2...

Ik weet niet of ik het zo goed hep begrepen????

Maar als dat zo is heb ik meteen een vraag: Is het nodig dat comp 2 Win2K server is want het is makkelijker (denk ik) als je Comp 1 Win2K server maakt.

oh, en BTW. Chello werkt niet met vaste ip adressen maar ook met een DHCP server... misschien dat daar dus een probleem ligt, 2 DHCP servers..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je goed begrepen.
Als de win2k server een beetje draait dan verhuis ik daar de chello kaart naar toe maar dat geeft extra zooi met routen en zo dat wil ik allemal niet in 1 keer doen.
BTW ik heb nog een chello modem (com21) dat alleen met vast ip adres kan werken

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nog een vraagje, de client wat voor een OS is dat? Zo te zien is dat Win2K professionel maar dat weet ik niet zeker.

Ik kan je wel alvast zeggen dat ik het zo heb gedaan dat op de comp waar chello binnenkomt (waar dus ook 2 netwerkkaarten inzitten), Win2K Advanced server draait en daar staat tevens een DHCP server en de hele mikmak te draaien en die geeft braaf IP adressen uit op mun lokale netwerkje (1 computer ;) )

En ik wist niet dat chello ook nog met vaste IP adressen werkte maar ik weet wel dat je leuke dingen kan/kon doen met een zo'n com21 modem.. maar daar zou ik even voor zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
klopt win2k pro. Het is maar tijdelijk en ik breng alles over naar de win2kserver maar heb nog niet zoveel ervaring ermee. Met welk programma route jij binnnen je server zodat je internet hebt op je client?
Maar het is toch raar dat zodra ik op de chello kaart de tcp/ip gegevens invoer het andere kaartje de dhcp server niet meer kan zien? of misschien is het gewoon win2k pro die dit niet kan. BTW op de server werkt het hier ook maar wist niet hoe ik zo snel moetst routen in de server om toch weer internet op de client te krijgen dacht ik, ik doe het ff zo. Die client is dus mijn snelste pc.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

binnen Win2K AV gebruik ik geen speciaal programma om te routen, alleen de standaard dingen van Win2K AV (waar hij voor gemaakt is!!!) geinstaleerd. Er draait een DHCP, DNS en Wins server en IP adressen voor de client (Win98) worden dus dynamisch uitgegeven. De snellere computer is bij mij de server.

Maar fff terug naar jouw probleem, Volgens mij moet Win2K prof het wel kunnen maar ik zou niet weten waarom het niet werkt. Misschien omdat je dan toch werkt met 2 servers, ik zou ut niet weten. Als je maar 2 comp. hebt kan je net zo goed fff de ip adressen hard inkloppen en kijken of het dan werkt.

Ik zou de config gewoon anders maken comp1 (snelle) Win2K server met 2 netwerk kaarten, dhcp, wins en dns server of iets proberen met internet connection sharing, en de client (langzamere comp) met 1 netwerk kaart daaraan hangen. Das dus bekant krek zoals ik ut hep!!!

iig veel suc6 nog... keep trying i'm doing the same.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al je info!
Pagina: 1