Toon posts:

Vreemd gedrag Ryzen 3 1200AF.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs dit beestje van een processor aangeschaft en zie vreemd gedrag.

De specificaties van deze cpu staan op 3.1Ghz en 3.4Ghz boost, maar de processor bevind zich constant op 3.4Ghz in mijn build en boost tot wel 4000Mhz op mijn Gigabyte B450 Elite V2.

Nu heb ik natuurlijk een 110W TDP koeler er aan hangen wat een tikkeltje overkill is en de VRM is meer dan genoeg voor het vermogen van deze chip, is dit waarom ik zulke goede snelheden aflees in de software?

Verwijderd

Als je deze waarde afleest in Windows task manager dan kan dat kloppen, die geeft in sommige gevallen een onjuiste waarde weer van de clock frequentie.
Probeer het eens met CPU-Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 04:53:
Als je deze waarde afleest in Windows task manager dan kan dat kloppen, die geeft in sommige gevallen een onjuiste waarde weer van de clock frequentie.
Probeer het eens met CPU-Z
I'm neem deze waarden waar in CPUID Hardware monitor. Onder volle belasting draait de cpu constant op 3,4GHZ.

Kan het kloppen dat deze boost snelheden niet kloppen? Ik zag pas nog een boost naar 4,5Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, deze boost snelheden blijken niet te kloppen. Het schijnt een bekende bug te zijn. Slotje kan er op.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waar heb je de snelheden van de 1200AF gevonden? Want ik vind andere waarden voor de AF ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 16-08-2021 06:23 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 06:22:
Waar heb je de snelheden van de 1200AF gevonden? Want ik vind andere waarden voor de AF ;)
Hardware monitor van CPUID.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik bedoel de specificaties. Want AMD heeft zelf geen pagina voor de AF.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, PBO is nogal zeer slim en boost dus zeker 1 core tot zijn max. ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 22:40
Damic schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 06:22:
Ik weet niet waar jij dan de snelheid vandaan haalt uit dat artikel.

Tenzij je “ 4.0 GHz overclock” iets over de standaard kloksnelheden vindt zeggen.

De kloksnelheden op Wiki komen van Tomshardware: https://www.tomshardware....-ryzen-3-1200-af-12nm-zen

Die zijn gewoon gelijk aan de reguliere 1200.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laat eens een foto zien van oa Ryzen Master met instellingen etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
De standaard snelheden van de Ryzen 3 1200AF staan op gelijk aan die van de oude 14nm 1200. 3.1 base en 3.4 Boost, maar mijn exemplaar draait onder belasting constant op 3,4Ghz onder belasting. De instellingen zijn standaard, geen overclock. Al heb ik die getest en mijn exemplaar kan draaien op 3.8Ghz en 1.3v.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

White Feather schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Ik weet niet waar jij dan de snelheid vandaan haalt uit dat artikel.

Tenzij je “ 4.0 GHz overclock” iets over de standaard kloksnelheden vindt zeggen.

De kloksnelheden op Wiki komen van Tomshardware: https://www.tomshardware....-ryzen-3-1200-af-12nm-zen

Die zijn gewoon gelijk aan de reguliere 1200.
Nu je het zegt, was blijkbaar nog niet goed wakker.

Pagina: 1