ghostpress automatisch starten met windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empathizer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05-2023
Graag wil ik dat ghostpress met administrator bevoegdheden automatisch opstart bij een windows-opstart.

Op de ene computer van mij start ghostpress wel automatisch bij het opstarten van windows en op de andere computer niet.

Een snelkoppeling in de volgende map zetten heeft bij mij niet tot gevolg dat ghostpress automatisch opstart met windows: C:\Program data\Microsoft\Windows\Menu start\Programma's\Opstarten

Ik kan het opstarten met administrator bevoegdheden ook niet voor elkaar krijgen via de map opstarten!

Waarom start het niet automatisch?

Ik zet nu iedere keer handmatig ghostpress met administrator bevoegdheden aan. Dat vind ik niet handig. Ik vind het wel veiliger overigens.

[ Voor 40% gewijzigd door empathizer op 14-08-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Kan je vermelden welke versie van je Windows je draait? Ik ga tegenwoordig namelijk automatisch uit van Windows 10, maar het pad dat je vermeldt klinkt als Windows 7.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empathizer
win 10

deze windows gebruikt ook het bovenstaande pad

[ Voor 80% gewijzigd door empathizer op 15-08-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

empathizer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:00:
win 10

deze windows gebruikt ook het bovenstaande pad
Ik heb er mijn (Engelse) Win10 eens naast gehouden... en ik geloof dat je even terug moet naar de tekentafel.

Jij zegt:
C:\Program data\Microsoft\Windows\Menu start\Programma's\Opstarten
Ik heb twee folders "Program Files", maar geen "Program data". Die folders "Program Files" hebben allebei geen sub-folder "Microsoft".

Daarnaast is het opstarten van programma's over verschillende locaties verdeeld tegenwoordig. Mogelijk bedoel je "C:\Users\empathizer\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup", maar dat is zoals @g0tanks al aangeeft een wat verouderde methode van programma's opstarten (bij mij staat er helemaal niets in die folder, terwijl ik zat dingen opstart met mijn Winsdows mee).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empathizer
Ik heb ook de folder program data. Deze is normaal gesproken hidden. Ik heb hidden folders als zichtbaar ingesteld.

Waar vind ik de moderne opstartplek die wel werkt?

Het gekke is dus dat bij mij de ene computer ghostpress wel automatisch opstart met windows starten en bij de andere niet. Bij de computer waar ghostpress eerst wel automatisch startte deed het dat in een keer niet meer. En ik heb zelf geen instelling veranderd. Heel vreemd.