Toon posts:

Lage kwaliteit videocamera met SD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mayra93
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 15-09 19:06
Hoi! Beginner hier ;-)

Voor een klein familieprojectje ben ik op zoek naar een videocamera (kleine handycam) waar ik ouderwetse familievideo's mee kan maken met een "analoge/vhs-sfeer uit de jaren 80/90", maar zonder het gedoe (en kosten) van vhs tapes of zeer veel editen. Voorkeur heeft dus een lage kwaliteit camera met SD kaart. Bestaat deze optie? En zo ja, welke opties zijn er?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je met een lage kwaliteit camera niet de 'vhs-vibe' krijgt, maar meer de 'aardappel telefoon-vibe'. Ik denk dat je beter af bent om gewoon een standaard filter over je materiaal heen te halen. Die zullen er vast wel zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk dat als je een hd-beeld terugbrengt naar sd en een beetje vintage-kleur en crackle toevoegt, je al een heel eind bent toch?

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Het is natuurlijk ook gewoon het feit dat je een lage resolutie groot projecteerd. Maar neem een simpele compact camera en je komt al een heel eind. Vooral zonder stabilisatie en uit de hand filmen dat is eigenlijk al genoeg.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:21

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Als je zin hebt om te hobbyen kan je ook overwegen een oude 8mm camera te kopen en met een raspberry pi + cameramodule er een digitale camera van te maken. Dan heb je deels dat oude effect.

Makkelijker zou inderdaad zijn gewoon filmen met je telefoon en er een filter overheen gooien.

3.14159265459 | Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee