Ik werk voor een bedrijf die van een bekende winkelketen dezelfde producten gebruikt maar niet van hun cms gebruik kan maken omdat de winkel waar ik werk een particuliere zaak is , maar dus wel met dezelfde prijzen en producten . Nu moeten ze altijd op hun website de prijzen van de producten aanpassen en met een winkel van 10 werknemers die goed loopt is dat natuurlijk een dagtaak omdat prijzen elke dag wijzigen . Hoe kan ik producten van de winkelketen met prijs en productinformatie overnemen op de website van mijn baas? Op zo'n manier dat het automatisch update met de andere website. Is dit te doen ? En waar moet ik dan naar zoeken ?
Vraag
Alle reacties
Kan je niet gewoon het beste contact opnemen met die winkelketen? Wellicht hebben ze al gewoon een API beschikbaar waar je gebruik van kan maken (dit gaat er natuurlijk wel van uit dat er een gezonde relatie is tussen jullie, wat niet echt duidelijk wordt uit je OP).
Trouwens, als ik het een keer goed heb gelezen mag je niet zomaar data welke vergaard is via scrapen gebruiken. Let daar wel op en lees je goed in voordat je dit gaat doen.
Trouwens, als ik het een keer goed heb gelezen mag je niet zomaar data welke vergaard is via scrapen gebruiken. Let daar wel op en lees je goed in voordat je dit gaat doen.
Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is, heeft het een systeem waar het de productinformatie in beheert.
Dat systeem heeft, vermoedelijk, een vorm van een API om data uit te lezen. Jouw platform zo inrichten, danwel (laten) bouwen, dat hij deze data kan uitlezen.
Uiteindelijk zal dat de efficiënte manier zijn om de data binnen te krijgen, omdat, je het kan automatiseren middels een nachtelijke/uurlijkse cron job.
Bij het schrapen de van data loop je altijd het risico dat de HTML veranderd, en jij je code moet passen. Middels API's is die kans veel minder groot.
Dat systeem heeft, vermoedelijk, een vorm van een API om data uit te lezen. Jouw platform zo inrichten, danwel (laten) bouwen, dat hij deze data kan uitlezen.
Uiteindelijk zal dat de efficiënte manier zijn om de data binnen te krijgen, omdat, je het kan automatiseren middels een nachtelijke/uurlijkse cron job.
Bij het schrapen de van data loop je altijd het risico dat de HTML veranderd, en jij je code moet passen. Middels API's is die kans veel minder groot.
Ik zou eens beginnen met die winkel vragen of dit mag, en zo ja: hoe dan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Contact opnemen, vragen of ze dit leuk vinden en wat dan een betrouwbare manier is. Een API, een dagelijks excelletje, wat dan ook. Het feit dat zij weten dat jij er gebruik van maakt betekent ook dat ze van tevoren kunnen laten weten als ze iets veranderen. Weten zij van niks of bieden ze geen ondersteuning, dan veranderen zij op vrijdagmiddag zonder aankondiging hun formaat en mag jij je scraper in het weekend weer gaan bijwerken omdat jouw prijslijsten ineens stuk zijn.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Je zou kunnen kijken of de winkelketen een affiliate feed heeft. Dit vind je terug bij partijen zoals Tradetracker of Daisycon.
@418O2 geeft al een richting waarin je kunt zoeken, namelijk het scrapen van data. De andere posters hebben een terrecht punt dat je beter met de leverancier om tafel kunt om te kijken of je een gestructureerde manier van data aanleveren kunt krijgen ( Als dat niet mogelijk is, is ook de vraag of het uberhaupt toegestaan is ).
Maar de reden dat ik dit topic ga sluiten is vooral omdat het in Softwareontwikkeling over het zelf ontwikkelen van software gaat, en op dit moment is er nog weinig concreet over het gedeelte wat je zelf wil ontwikkelen en wat de concrete problemen zijn waar je tegen aanloopt. Mocht je tegen concrete problemen aanlopen, dan staat het je natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen.
Maar de reden dat ik dit topic ga sluiten is vooral omdat het in Softwareontwikkeling over het zelf ontwikkelen van software gaat, en op dit moment is er nog weinig concreet over het gedeelte wat je zelf wil ontwikkelen en wat de concrete problemen zijn waar je tegen aanloopt. Mocht je tegen concrete problemen aanlopen, dan staat het je natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.