Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor mijn zoon van 10, hij speelt nu op een oude laptop en heeft van een tante een mooie monitor kado gehad. Dus zijn wat mooiere beelden zijn wel gaaf.
De pc gaat gebruikt worden voor gamen en internetten, de games zijn World of Tanks en Minecraft op full HD met 75 FPS
Ik heb de laatste BBG gebruikt en daaraan lopen sleutelen, lees goedkopere alternatieven gezocht en alleen het geheugen behouden
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2021
Daarnaast nagedacht over 2de hands, dat scheelt 100-200 euro op deze built, maarja ik moet eerlijk zeggen, liever nieuw met garantie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 450euro, meer wil ik er niet aan uitgeven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het hele idee is geboren omdat ik nog een oude R9 R290 Gaming 4G van MSI heb liggen. Deze komt er dus in
Wat verwacht je van ons?
Wat ik vraag is, over mijn schouder meekijken, ben ik iets vergeten, heb ik wat over het hoofd gezien.
Mijn commentaar per onderdeel:
Processor: lijkt me voldoende, de i5 is toch snel 40 euro duurder
Moederbord: wederom afgeweken van de BBG, ik kan niet concreet zien wat 40 euro meer oplevert
Kast: zitten fans in en een raampje, dat vindt het kereltje gaaf
Koeler: ruim voldoende voor de 65W, komt met koelpasta, dat is nu makkelijk
Geheugen: BBG gevolgd, zie door de bomen het bos niet
Voeding: goede reviews en toch bijna 20 euro goedkoper als de BBG
Opslag: goed genoeg
Het systeem is voor mijn zoon van 10, hij speelt nu op een oude laptop en heeft van een tante een mooie monitor kado gehad. Dus zijn wat mooiere beelden zijn wel gaaf.
De pc gaat gebruikt worden voor gamen en internetten, de games zijn World of Tanks en Minecraft op full HD met 75 FPS
Ik heb de laatste BBG gebruikt en daaraan lopen sleutelen, lees goedkopere alternatieven gezocht en alleen het geheugen behouden
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2021
Daarnaast nagedacht over 2de hands, dat scheelt 100-200 euro op deze built, maarja ik moet eerlijk zeggen, liever nieuw met garantie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 450euro, meer wil ik er niet aan uitgeven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het hele idee is geboren omdat ik nog een oude R9 R290 Gaming 4G van MSI heb liggen. Deze komt er dus in
Wat verwacht je van ons?
Wat ik vraag is, over mijn schouder meekijken, ben ik iets vergeten, heb ik wat over het hoofd gezien.
Mijn commentaar per onderdeel:
Processor: lijkt me voldoende, de i5 is toch snel 40 euro duurder
Moederbord: wederom afgeweken van de BBG, ik kan niet concreet zien wat 40 euro meer oplevert
Kast: zitten fans in en een raampje, dat vindt het kereltje gaaf
Koeler: ruim voldoende voor de 65W, komt met koelpasta, dat is nu makkelijk
Geheugen: BBG gevolgd, zie door de bomen het bos niet
Voeding: goede reviews en toch bijna 20 euro goedkoper als de BBG
Opslag: goed genoeg
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-10100F Boxed | € 84,40 | € 84,40 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B560M D3H | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,23 | € 59,23 |
| Totaal | € 432,08 | |||