Ik kom er even niet uit met mijn huidige camera. Met mijn Nikon D5600 ervaar ik het volgende: Sinds ik een nieuwe laptop heb aangeschaft weigert de download van foto's van camera naar computer. Mijn camera wordt door Windows 10 gezien, ik kan de foto's bekijken in de map verkenner maar daarna houdt alle functionaliteit op. Ik kan niet verwijderen of downloaden of de foto openen. Ik dacht, dit moet liggen aan de USB aansturing van de nieuwe laptop. Tegelijkertijd weigerde mijn Snapbridge app om ook foto's te downloaden naar de telefoon. Dat zou niet moeten liggen aan de USB aansturing. Op mijn oude laptop kan ik de foto's nog steeds van de camera downloaden. Ik heb geprobeerd om de firmware van de camera te updaten. Dit lukte niet via de nieuwe laptop maar wel via de oude laptop. De camera heeft nu de laatste firmware. Sinds de update doet Snapbridge het weer, gelukkig. Met goede moed opnieuw geprobeerd om foto's te downloaden naar mijn nieuwe laptop maar hierbij blijft Windows dezelfde melding weergeven: 'een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet'. Herkent iemand dit probleem en is er een (makkelijke) oplossing voor? Mijn nieuwe laptop heeft geen mogelijkheid tot SD card invoer.
Nieuwe laptop: Lenovo Legion7 2021 model
Oude laptop: Clevo P650RP6-G GTX 1060
Nieuwe laptop: Lenovo Legion7 2021 model
Oude laptop: Clevo P650RP6-G GTX 1060