Ha mensen,
Ik zou graag mijn voorgenomen zonnepaneelinstallatie (3x woordwaarde) aan jullie willlen voorleggen. Ons dak van onze middenwoning (naast de rechterhoek vanaf de westkant gezien) staat vrijwel exact oost-west georienteerd, en ik kan ivm dakramen en -kappellen niet meer dan 6 panelen per kant kwijt. Er komen dus 12 panelen in totaal, 6 aan elke kant.
Aan de westkant zit er een dakkapel waar één paneel schaduw van heeft in de ochtend, aan de oostkant zit een pijp waar één paneel schaduw van heeft in de middag, plus de dakkapel van de buren, waar een ander paneel schaduw van krijgt een paar uur per dag.
Dakhelling is 52 graden
Vanwege deze obstakels en het steile dak wil ik graag met optimizers gaan werken (Solaredge)
Mijn jaarverbruik is ongeveer 4500kwh, dus om toch een groot gedeelte met zonneenergie op de vangen wil ik panelen met een hoog rendement. Ze moeten wel zwart zijn, want ik heb van die mooie zwarte glanzende pannetjes.
Het plan is als volgt:
12 x TRINA SOLAR VERTEX ALL BLACK 390WP (€ 1698,60)
1 x Solaredge 3,68KW HD Wave omvormer (€855,36)
12 x Solaredge P404 optimizers (€606)
1 x Soleredge wifi antenne (€32)
12 x bevestigingsset , kabels, automaat voor de meterkast, kleinmateriaal, etc (€500 bij benadering)
totaal rond de €3700.
Ik hoop hiermee toch boven de 3200kwh per jaar te halen.
Doe ik hier domme dingen of zie ik wat over het hoofd? Andere tips of opmerkingen?
Ik hoor het graag :-)
Ik zou graag mijn voorgenomen zonnepaneelinstallatie (3x woordwaarde) aan jullie willlen voorleggen. Ons dak van onze middenwoning (naast de rechterhoek vanaf de westkant gezien) staat vrijwel exact oost-west georienteerd, en ik kan ivm dakramen en -kappellen niet meer dan 6 panelen per kant kwijt. Er komen dus 12 panelen in totaal, 6 aan elke kant.
Aan de westkant zit er een dakkapel waar één paneel schaduw van heeft in de ochtend, aan de oostkant zit een pijp waar één paneel schaduw van heeft in de middag, plus de dakkapel van de buren, waar een ander paneel schaduw van krijgt een paar uur per dag.
Dakhelling is 52 graden
Vanwege deze obstakels en het steile dak wil ik graag met optimizers gaan werken (Solaredge)
Mijn jaarverbruik is ongeveer 4500kwh, dus om toch een groot gedeelte met zonneenergie op de vangen wil ik panelen met een hoog rendement. Ze moeten wel zwart zijn, want ik heb van die mooie zwarte glanzende pannetjes.
Het plan is als volgt:
12 x TRINA SOLAR VERTEX ALL BLACK 390WP (€ 1698,60)
1 x Solaredge 3,68KW HD Wave omvormer (€855,36)
12 x Solaredge P404 optimizers (€606)
1 x Soleredge wifi antenne (€32)
12 x bevestigingsset , kabels, automaat voor de meterkast, kleinmateriaal, etc (€500 bij benadering)
totaal rond de €3700.
Ik hoop hiermee toch boven de 3200kwh per jaar te halen.
Doe ik hier domme dingen of zie ik wat over het hoofd? Andere tips of opmerkingen?
Ik hoor het graag :-)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cH0hZVDbOmQwFQCGQkdJQZE9.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/o0MMWgCCZtJWVZIyD0J7JBlq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q84nf2n15poW57Tvt8z1mHmP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/08OI4mh5Zv0I5lrmeklXRbkS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/prpL24LzdHZEnJKPw9bpyYna.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yB9FmZPZHMNFjJ2SN2aZMx5e.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oDNh2Y5JEXP4fBLQKS1djg5l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e52oBmvDAq4rkMp9efyUiiXa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mpEcsbhjgQi8hg17PYqFT1L7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Gn8m1Vcvyqaxs0PbumRgLht.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VESGWL7tlW8qF91DraABwYzp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cx9dLr3xBnSfokwiUxhAvGzS.jpg?f=fotoalbum_large)