Contractkosten (gedeeltelijk) terugvorderen bij huurbaas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 12:21
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 15:58
wil je ook graag dat als de kraan lekt dat dit tergend langzaam word opgelost?
dan vooral doen.

anders gewoon volwassen zijn en accepteren dat die kosten er zijn, je wist het van te voren en door al dit soort gezeik met huurders betalen ze met ze allen teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

Denniz0229 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:31:
wil je ook graag dat als de kraan lekt dat dit tergend langzaam word opgelost?
dan vooral doen.

anders gewoon volwassen zijn en accepteren dat die kosten er zijn, je wist het van te voren en door al dit soort gezeik met huurders betalen ze met ze allen teveel.
Hanteer je dezelfde maatstaven als een ambtenaar om smeergeld zou vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-05 13:35
Het YouTube programma boos is hier heel erg mee bezig geweest. Zoek eens op dat kanaal, kijk of er meer gedupeerden zijn en kom als groep (eventuele juridische kosten zijn te delen).

Succes met de strijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17
Ze heeft minder dan een jaar in die studio gewoond (inmiddels sleutels aan nieuwe huurder overgedragen). En nu heb je ontdekt dat ze een jaar geleden waarschijnlijk teveel contractkosten heeft betaald.
Jij wilt daarom direct maar alle contractkosten terugvorderen.

Ten eerste het bedrag is zo klein, en de casus zo onduidelijk.dat het weinig zin heeft om het voor de rechter te brengen. We hebben geen "small claim court" in Nederland.
Als je iets wilt zul je moeten inspelen op "Dan ben ik van het gezeur af" bij de verhuurder.
Je zou iets kunnen sturen van. De kosten zijn te hoog, rechters in Nederland vinden contractkosten van 50-150 euro normaal (met linkje naar internet). De nu gerekende kosten zijn veel hoger. Het lijkt me alle zinds redelijk als u ... terugstort op rekening en dan is de zaak daarmee afgedaan. Ik zou niet te hoog gaan zitten, b.v. 100. Als de huisbaas niet meewerkt dan geef ik je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 12:21
MeTooPV schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:45:
Als je iets wilt zul je moeten inspelen op "Dan ben ik van het gezeur af" bij de verhuurder.
Je zou iets kunnen sturen van. De kosten zijn te hoog, rechters in Nederland vinden contractkosten van 50-150 euro normaal (met linkje naar internet). De nu gerekende kosten zijn veel hoger. Het lijkt me alle zinds redelijk als u ... terugstort op rekening en dan is de zaak daarmee afgedaan. Ik zou niet te hoog gaan zitten, b.v. 100. Als de huisbaas niet meewerkt dan geef ik je weinig kans.
Bedankt voor je opmerking! Dit vind ik inderdaad ook een betere aanpak. Ik ga er van het weekend even voor zitten om het bericht wat aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

MeTooPV schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:45:
Ten eerste het bedrag is zo klein, en de casus zo onduidelijk.dat het weinig zin heeft om het voor de rechter te brengen. We hebben geen "small claim court" in Nederland.
We hebben de kantonrechter. Die is vrij laagdrempelig en behandelt deze zaak voor 85 euro. Dat vind ik niet veel.

Ik heb laatst iemand bijgestaan met een vergelijkbare zaak maar dan met bemiddelingskosten van een makelaar. Dat ging om ongeveer 350 euro. De rechter was daar heel snel mee klaar. De makelaar wilde na het vonnis nog steeds niet betalen maar kwam snel bij zinnen toen de deurwaarder beslag aankondigde. Kosten voor cliënt: 0 euro. Kosten voor de makelaar: ~850 euro.

Ik zou hem eerst het bericht uit de OP mailen, dan bellen dat hij voor 200 kan schikken. Als hij dat afwijst, direct iets mailen in de trant van 'We hebben net aan de telefoon gesproken en hebben helaas geen overeenstemming bereikt. Zoals gezegd blijf ik vasthouden aan de termijn van 7 dagen die in de e-mail stond genoemd'. Dan houd je in ieder geval je opties open.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1