[Ziggo GigaNet] Lage verbindingssnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:53

St@m

@ Your Service

Topicstarter
TLDR:
Ziggo GigaNet abbo. Haal op mijn netwerk niet meer dan ~250Mb down (up wel goed 50Mb).
Monteur haalt met zijn speciale apparatuur ~950Mb, op zijn eigen laptop ~250Mb.
Voorheen had ik KPN, moeiteloos 500/500Mb.

Ziggo zegt; Monteur haalt met zijn speciale apparatuur 950Mb, case closed.

Lange versie.
Per 1 juli j.l. overgestapt naar Ziggo. Ik kom van een 500/500Mb KPN glasvezelverbinding. Geen problemen gehad met de snelheid in mijn thuisnetwerk. Nadat ik Ziggo had aangesloten een speedtestje gedraaid. Raar, ~250Mb down, op de kabel. WiFi ~400Mb (direct van het modem). Op de AP's in huis die bekabeld zijn aangesloten ook maar ~250Mb (logisch als de verbinding via de kabel niet sneller loopt).

Vandaag een monteur over de vloer gehad, die meette met zijn speciale apparatuur ~950Mb down. Modem in bridge laten zetten, monteur meet met de speciale apparatuur ~250Mb down. Beide keren op zijn werklaptop ook ~250Mb down.
Monteur kan verder geen gekke dingen zien en gaat naar de volgende klant.

Ik blijf vervolgens in raadsels achter. Waarom haal ik direct op het modem niet de snelheid die ik zou verwachten? Ik heb een courante Elitebook uit 2020. Snel genoeg zou je zeggen. Is ook het enige device dat ik bekabeld kan aansluiten overigens. Overigens is mijn thuisnetwerk gewoon 1Gb, en heb ik intern geen problemen.

Iemand een idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:28
Welke modem heb je staan? wel een Connectbox Giga?

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 13-08-2021 15:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Connectbox Giga

En als aanvulling op de TS, meerdere kabels geprobeerd.

[ Voor 66% gewijzigd door St@m op 13-08-2021 15:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:40

lier

MikroTik nerd

Kan je in de Connectbox zien met welke snelheid hij verbonden is?
Modem in bridge suggereert een eigen router, klopt dat?
Wat bedoel je "met speciale apparatuur"?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:31:
Kan je in de Connectbox zien met welke snelheid hij verbonden is?
Modem in bridge suggereert een eigen router, klopt dat?
Wat bedoel je "met speciale apparatuur"?
Hij had een speciaal doormeet ding mee waarmee hij een Ookla Speedtest kon uitvoeren. Groot apparaat. Geen idee wat het precies was.

Voor de test hebben we de modem even in bridge gezet, inmiddels draait die weer in router modus.
Als ik in de Connectbox kijk bij Primaire Downstream Service Flow staat daar 1070000000 bij maximale snelheid. Ik weet niet of je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:40

lier

MikroTik nerd

Ben niet bekend met Ziggo apparatuur, zie wel dat er de nodige up- en downstream informatie getoond wordt in het modem.

Maar als ik het zo terug lees kan je Gigabit ontvangen maar is je modem de beperkende factor. Ook de monteur liep met het modem tegen een beperking aan van 250Mbps. Dan lijkt het erop dat je weer met Ziggo contact op moet nemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:28
lier schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:04:
Ben niet bekend met Ziggo apparatuur, zie wel dat er de nodige up- en downstream informatie getoond wordt in het modem.

Maar als ik het zo terug lees kan je Gigabit ontvangen maar is je modem de beperkende factor. Ook de monteur liep met het modem tegen een beperking aan van 250Mbps. Dan lijkt het erop dat je weer met Ziggo contact op moet nemen.
Hij heeft een connectbox giga dat is de juiste maar ik zou het inderdaad daar zoeken (Vreemd dat de monteur dat niet gedaan heeft trouwens)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Monteur gaf aan dat zijn laptop altijd maar ~250Mb haalt.. vaag verhaal, ook een courante Dell.

Ik ga wel weer net ziggo aan de gang :)

Pagina: 1