Vraag

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:47
Hi,

Ons zoontje is bijna 8, en we zitten er aan te denken om voor hem toch ook maar een mobiele telefoon beschikbaar te stellen.
Jong? Ja... zijn we ons van bewust, maar hij heeft ook al een tijdje een iPad en dat gaat prima.
Reden waarom: We hebben geen vaste telefoonaansluiting thuis, en als hij even alleen thuis is (al is dat maar hooguit kwartier/half uur) willen we dat hij ons kan bereiken. Ook zijn we sinds kort begonnen met geo-cachen en dat is natuurlijker leuker met je eigen device dan met de telefoon van papa of mama.

Wat we zoeken is in de eerste plaats dus een degelijke smartphone, die nog even meekan. Aan de andere kant heeft mijn vrouw nog een S10 liggen die niet gebruikt wordt. We twijfelen nu dus of we voor een 'goedkope' low/mid range telefoon zouden gaan, of de S10 doorschuiven (waarvan ik vermoed dat die updatetechnisch bijna EOL is). En nog de keuze tussen een iOS of Android. Op zich maakt dat weinig uit, hij heeft die dingen zo door ;)

Tips?

Life is what happens while you're busy making other plans

Alle reacties

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00

weebl

YARR!

De S10 krijgt nog de update naar Android 12, daarna ws. alleen nog een tijdje security updates. Dus echt EOL qua updates is ie nog niet echt hoor m.i.

Ik gebruik mijn S10 nog steeds naar alle tevredenheid en is waarschijnlijk voor een jongen van 8 echt een prima telefoon. Minecraft draait er ook prima op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door weebl op 13-08-2021 13:02 ]

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:36
Ik heb vorig jaar nog een nieuwe S10 voor mijn vrouw gekocht, nog steeds snel en goede camera. Sowieso nog de android 12 update en idd nog enkele jaren security updates. Voor een kind van 10 zou ik niet direct een nieuwe kopen. (Mijn dochters zijn 9 en 10 maar laten regelmatig de oude mobiel vallen, ze delen een oude s8 van mij. Heb er wel een case omheen, scherm is nog heel gelukkig)

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
S10 is niet bijzonder stevig. Dus een juiste case kan veel gedoe schelen. Ik zou daar zeker rekening mee houden.

Daarbij een gekregen telefoon, ipv een zelf gekocht (en gespaart) telefoon maakt in zijn ogen ook een hoop uit.
"Krijg ik een nieuwe als hij stuk gaat?"

-edit:
Ik zou ouderlijk toezicht voor de Play store ook even aanzetten. Dan aprove je installatie's van alleen de juiste apps.

[ Voor 19% gewijzigd door Blasterxp op 13-08-2021 13:38 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
frumper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:57:
Aan de andere kant heeft mijn vrouw nog een S10 liggen die niet gebruikt wordt. We twijfelen nu dus of we voor een 'goedkope' low/mid range telefoon zouden gaan, of de S10 doorschuiven (waarvan ik vermoed dat die updatetechnisch bijna EOL is).
De S10 is begin 2019 gelanceerd. Ondertussen heeft Samsung officieel bekent gemaakt vanaf de S10 serie de telefoon 4 jaar beveiligingsupdates te garanderen. Dus deze telefoon kan nog2 jaar mee qua updates, en misschien wel langer, bijvoorbeeld de S7 kreeg in de praktijk in zijn 5de jaar ook nog updates waar toen 3 jaren gegarandeerd waren.

Een goede hoes en screenprotector kunnen uiteraard geen kwaad, als je gaat geocachen is de val kans wat groter dan met een iPad op de bank.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Als die S10 toch niet in gebruik is dan zou ik daar een stevig hoesje voor aanschaffen en verder de telefoon even degelijk instellen. Dan kan je er zo een jaar of twee mee vooruit. Tegen die tijd zie je wel weer.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:47
Bedankt allen!

Dat wordt een goede case kopen en de S10 houden dus.
Ik ben niet heel erg op de hoogte van Android updates, dus mijn kennis gaat niet verder dan dat een Android na 2 jaar uitgefaseerd wordt.
Minecraft doet ie maar op de Switch ;) Sowieso is het niet de bedoeling dat hij hem dag en nacht tot zijn beschikking krijgt.

Life is what happens while you're busy making other plans

Pagina: 1