Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan524
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn vraag

Één van mijn collega's heeft sinds een paar maanden problemen met z'n outlook. Na een tijdje gebruik kan Outlook op een willekeurig moment stoppen met werken en reageert hij niet meer (wel altijd tijdens gebruik). Na van alles te hebben geprobeerd hebben we gisteren een andere desktop ingericht. Het probleem is er nogsteeds. Nu hebben we de grafische kaart (gt 1030) er bij overgezet i.v.m. adobe apps draaien. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem, want dat is het enige onderdeel wat nog overeenkomst heeft met de vorige pc. Nu zijn de schermen aangesloten op de intel graphics en heb ik in de BIOS ingesteld dat alleen de intel graphics gebruikt kunnen worden. Ik weet nog niet of het nu wel werkt, maar zoek ik in de goede richting? Alle tips zijn welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Outlook 2013 / Outlook Office 365

Van HP desktop naar DELL desktop 8)7 (gewoon toeval hoor)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Outlook in safe mode starten
  • Andere mailbox verkregen
  • Hardware acceleration uitschakelen
  • Van office 2013 naar 365 gegaan
  • Driver updates gpu
  • En zojuist hebben we een andere computer geregeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Is dit met zijn profiel, of heeft iedere gebruiker op die PC er last van?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
En welke invoegtoepassingen zijn actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Heb je cache modes aanstaan in het profiel? zo ja zet het vinkje Gedeelde mappen downloaden eens uit.

Sowieso zit je met Outlook 2013 in het gevaren hoekje aangezien deze geen officiële ondersteuning meer heeft vanuit MS365 https://docs.microsoft.co...365-services-connectivity

[ Voor 51% gewijzigd door HKLM_ op 13-08-2021 15:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zie niet echt wat een gt1030 toevoegd, pas vanaf de gtx heb je hardware encoding. De beperkte cuda cores wegen ook niet op tegen avx2/quicksync. Dus als daar een mogelijke oorzaak zit zou ik eens zonder gpu proberen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan524
Volgensmij crasht hij alleen met dit gebruikersprofiel. Maar dat is wel een goede om uit te testen.
We hebben een aantal invoegtoepassingen maar die werken op alle andere pc's helemaal prima, in outlook safe mode crasht hij ook gewoon en daar in zijn geen invoegtoepassingen. Ik vermoed dat cache aanstaat. ik kan deze wel uitzetten om te proberen.

Het proberen zonder gpu heeft helaas geen toegevoegde waarde gehad. Hij crasht nogsteeds op alleen de intel graphics met hardware acceleration aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Nathan524 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:57:
Volgensmij crasht hij alleen met dit gebruikersprofiel. Maar dat is wel een goede om uit te testen.
We hebben een aantal invoegtoepassingen maar die werken op alle andere pc's helemaal prima, in outlook safe mode crasht hij ook gewoon en daar in zijn geen invoegtoepassingen. Ik vermoed dat cache aanstaat. ik kan deze wel uitzetten om te proberen.

Het proberen zonder gpu heeft helaas geen toegevoegde waarde gehad. Hij crasht nogsteeds op alleen de intel graphics met hardware acceleration aan en uit.
Hoe kom je eigenlijk bij dat hele GPU verhaal? Als ik Outlook troubleshoot komt het niet eens in mij op?
Cache, folders downloaden, Office repair, ondersteunende Office versie etc wel. Volgens mij zoek je gewoon in de verkeerde hoek.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:21
-Mappen met meer dan 10000 items vind Outlook ook niet leuk.
-Gekoppelde agenda's toevallig?
-Gekoppelde mailboxen?
-Iemand met aanvullende rechten op groepsmailboxen?

Nieuw profiel maken en langzaam opbouwen (dus niet in 1x weer alles eraanvast knopen)

-Ik noem het toch maar even; .PST bestanden niet gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan524
HKLM_ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Hoe kom je eigenlijk bij dat hele GPU verhaal? Als ik Outlook troubleshoot komt het niet eens in mij op?
Cache, folders downloaden, Office repair, ondersteunende Office versie etc wel. Volgens mij zoek je gewoon in de verkeerde hoek.
Het is wel bekend dat bij het gebruik van 2 verschillende videokaarten de hardware acceleration binnen office het soms niet meer snapt. Dat is wel eens een oorzaak geweest van outlook crashes. En aangezien de gpu de enige hardwarematige overeenkomst is met de oude pc was het het proberen waard toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan524
wmeester schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
-Mappen met meer dan 10000 items vind Outlook ook niet leuk.
-Gekoppelde agenda's toevallig?
-Gekoppelde mailboxen?
-Iemand met aanvullende rechten op groepsmailboxen?

Nieuw profiel maken en langzaam opbouwen (dus niet in 1x weer alles eraanvast knopen)

-Ik noem het toch maar even; .PST bestanden niet gekoppeld?
We hebben een nieuw profiel helaas al geprobeerd. Verder zijn hier geen koppelingen en pst bestanden.
Pagina: 1