Ik ga een tweede proxmox node opzetten voor HA.
Nu ben ik een beetje aan het bedenken hoe ik de opslag moet gaan indelen.
Momenteel draait er 1 node met 2x 500GB SSD in raid 1
Er staat een NAS te draaien met 2x 4TB in raid 1. De nas gaat weg en gaan virtualiseren in proxmox.
Ik wil de volgende opslagen gebruiken.
SSD voor proxmox en VM's
HDD voor opslag
HDD voor camerabeelden.
Nu kan ik in iedere node natuurlijk voor alle doeleinden twee schijven installeren in raid 1. Dan heb ik in totaal dus 12 schijven draaien waarvan ik er maar netto 3 gebruik. Dit lijkt mij wat overbodig.
Wat is slim?
Wel in iedere node 2xSSD in raid1 (Dus vier schijven totaal), maar per node maar 1 HDD voor opslag en 1 HDD voor camerabeelden? Kan ik bijvoorbeeld toch raid 1 draaien met twee schijven in verschillende nodes?
Nu ben ik een beetje aan het bedenken hoe ik de opslag moet gaan indelen.
Momenteel draait er 1 node met 2x 500GB SSD in raid 1
Er staat een NAS te draaien met 2x 4TB in raid 1. De nas gaat weg en gaan virtualiseren in proxmox.
Ik wil de volgende opslagen gebruiken.
SSD voor proxmox en VM's
HDD voor opslag
HDD voor camerabeelden.
Nu kan ik in iedere node natuurlijk voor alle doeleinden twee schijven installeren in raid 1. Dan heb ik in totaal dus 12 schijven draaien waarvan ik er maar netto 3 gebruik. Dit lijkt mij wat overbodig.
Wat is slim?
Wel in iedere node 2xSSD in raid1 (Dus vier schijven totaal), maar per node maar 1 HDD voor opslag en 1 HDD voor camerabeelden? Kan ik bijvoorbeeld toch raid 1 draaien met twee schijven in verschillende nodes?