Google Backup and Sync naar Google Drive for desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• using
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Ook mijn Google Backup en Sync komt met de notificatie dat de Drive voor Desktop app er aan komt.
Het is me ondanks de berichtgeving van Google en ander websites nog niet duidelijk wat dit nu gaat inhouden wat ik met mijn huidige instellingen dan ga krijgen.
Een handmatige installatie van de app baarde mij meteen zorgen betreft de instellingen dus meten stopgezet
...

1- Komt er nu een automatische (wizard) update voor de Backup en Sync gebruikers of moet ik nu zelf, voor oktober, de setup verrichten

2- Kan ik, zie bijlage, mijn instellingen behouden. Dat is foto's, RAW foto's en video's (NEF) vanaf de de locale PC gebackuped worden naar de Drive (met behoud van folder structuur) en gelijktijdig in google photos te zien.

3- ik wil niet dat bestanden gewijzigd in de cloud de lokale situatie veranderen, Google is namelijk voor mij een backup. Eventueel kan ik met de telefoon (ook nu) foto's verwijderen in google photos maar dat moet lokaal op de bron dan blijven staan

4- hoe zit het nu met de drive letter (g:) hoe moet ik de werking daarvan gaan zien en kost mij dit lokale opslagruime

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2kDbjh11ft4FDQKxPkN5ViesL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZLibCShPBa2nmqtkfFQSled4.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• using
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Inmiddels (geforceerd) over maar daarmee ook op het punt te stoppen met Google opslag abonnement, ondanks de fijne AI betreft foto's zoeken er nu helemaal klaar mee.

De GDFD app is verschrikkelijk. Het voorgaande toepassen van alle foto's (en folders) in de drive zetten en daarmee dus ook op Google foto's dat werkt niet meer. Of je kiest drive of foto's of je moet werken met dubbele opslag om wel beide te doen...en waarom?

De app geeft tevens niet aan wat hij aan het doen is, Ook als hij eenmaal (op de achtergrond) bezig is geeft hij alleen aan met welk bestand hij aan het overzetten is maar niet wat nog volgt.
Na een nieuwe (systeem) start kun je niet zien wat hij aan het inlezen is en of hij nieuwe files ziet.
Tevens kunnen de bewerkte foto's in je fotomap niet meegenomen worden zodra ze een ander extensie hebben zoals Affinty etc.

Nu heb ik vandaag nieuwe foto's in de betreffende pc foto folder geplaatst en doet niets "everything up to date" maar niet heus, Onderwater is hij wat aan het doen maar wat, niets na 1 uur, niets na een pauze resume, niets na het uitloggen en niets na een disconnect en al helemaal niet na een systeem herstart.

Het werkt gewoon niet en alle bestanden 1,5 Tb aan het inlezen is blijkbaar ondoenlijk geworden
Ook nu is er geen status, geen log oid..

Plots ziet hij na zeer lange tijd wel wat maar dat is een bestand die al van google photos's was gehaald, herkent en aangegeven in de app dat hij deze ook niet meer zou back-uppen maar alsnog dat nu wel gaat doen. Weg ruimte, je moet dus op 2 plekken (lokaal en cloud) gaan opschonen want het is niet gesynchroniseerd

Oude google sync en backup kun je niet meer draaien, er komt een melding dat het niet meer werkt en dat je hem kan verwijderen. En zelfs dat doet hij niet de app blijft bij ok gewoon staan en het standaard windows programma's verwijderen haalt het uit de lijst en dus blijf je met de helft zitten.

Het is werkelijk een waardeloos programma zodra je van google sync en backup overstapt en je google drive gebruikte voor synchonisatie/backup foto's in de drive, met pc folder maar daar geen opslag in gebruik werd genomen en ze meteen ook in google foto's stonden.

Ik hoop dat er nog iemand wat als partij kan programmeren want dit is onbruikbaar en 10 stappen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:03
Even nieuw leven inblazen hier want "per ongeluk" ingelogd (oude manier backup and sync werkt niet meer) op de nieuwe Google Drive application en het is bagger van de bovenste plank.
Wtf een virtuele drive erbij en ook nog eens telkens een nieuwe voor IEDER separaat Google Drive account dus 3 accounts dus 3 virtual drives???
Gauw gede-installeerd en gebruik voorlopig Goodsync Free hiervoor.
Op het support forum van Google is GEEN ENKELE respons positief en velen hebben hun abo opgezegd:

https://support.google.co...google-drive-drive-letter

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 06-10-2021 09:41 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja die virtuele drive had wel even bij het overzicht van veranderingen tussen de programma's mogen staan.
Dat is inderdaad een onaangename ervaring.
Sowieso is het hele programma minder qua mogelijkheden.
En je hebt sneller dubbele ruimte nodig.