nieuwe 1050 Ti wil niet werken op B450 moerdebord

Pagina: 1
Acties:

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 18:12
Hi MedeTweakers,

Voor mijn neefje heb ik begin mei een computer in elkaar gezet op basis van onderstaande componenten:
- Gigabyte B450M S2H v2
- Ryzen 5 3400G
- Kingston A2000 500 GB M.2 SSD
- 8 Gb ddr geheugen
- Coolermaster MWE 450 Watt voeding

alles draait goed op IGP van de Ryzen en hij kan lekker minecraften. Omdat hij toch wat zwaardere games wil spelen heeft hij onlangs een losse videokaart, de MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP gekocht. Je zou zeggen, videokaart inbouwen, drivers installeren en klaar maar helaas.

Ik krijg de videokaart niet aan de praat in combinatie met het moederbord, ik denk dat het moederbord niet compatible is met de videokaart.

Ter informatie wat de symptomen zijn / geprobeerd is:

- na het inbouwen van de kaart en opstarten van de pc, start de pc niet op. BIOS benaderen is ook niet mogelijk.
- na uitbouwen kaart, BIOS moeten resetten om via IGP beeld te krijgen en PC weer operationeel te maken
- BIOS F61a geínstalleerd (was F60), helaas werkte dit ook niet.
- geprobeerd met UEFI of Legacy in BIOS om op te starten, helaas.
De kaart is getest in een andere computer en zou moeten werken.

Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:16
Zou gewoon moeten werken inderdaad. Misschien is de voeding niet helemaal ok en kan deze de extra load niet aan? Als het kan even checken met een andere voeding. Anders zou ik een kapot moederbord / pcie slot verdenken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:00
Onmogelijk dat het moederbord incompatibel is.

Videokabel aangesloten op de videokaart?

Welke monitor en met welk soort videokabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
450 W voeding, zou je toch denken dat dat genoeg is maar zou kunnen, lastige is dat ik niet ff een voeding heb liggen. ik begin inderdaad eerder te denken aan het moederbord.
Videokabel aangesloten op de videokaart?

Welke monitor en met welk soort videokabel aangesloten?
videokabel is aangesloten op videokaart :)
en we hebben verschillende hdmi kabels getest.
de monitor is een 1920x1080 versie.

we zouden nog een andere monitor kunnen testen maar ik geloof niet dat dat de oorzaak is. Ik veronderstel dat de computer wel doorstart als er geen hdmi / videokabel kabel in zit maar dat gebeurt al niet. (usb muis licht niet op),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
F-16 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:58:
ik begin inderdaad eerder te denken aan het moederbord.
Waarom zou de videokaart niet defect kunnen zijn? DOA komt wel vaker voor.

Zet in het BIOS de grafische output op zowel de igpu als PCI-e ipv automatisch. Houdt de monitor aangesloten op het moederbord. Installeer de videokaart en zie of deze wordt herkend in het BIOS en in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:46

OMD

Moet je niet aangeven in de Bios dat de IGPU niet meer gebruikt wordt? Dus:
-> BIOS -> IGPU uitschakelen -> Opslaan -> Uitzetten -> Videokaart inbouwen -> Aanzetten.

Geen idee of dit nog moet hoor bij recente mainboards, ben gewoon gedachtes aan het spugen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:46

OMD

Uszka schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Waarom zou de videokaart niet defect kunnen zijn? DOA komt wel vaker voor.
Hij geeft aan dat de kaart getest is in een andere pc dus het kan nog steeds maar de kans is wel heel erg klein.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
OMD schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:54:
Moet je niet aangeven in de Bios dat de IGPU niet meer gebruikt wordt? Dus:
-> BIOS -> IGPU uitschakelen -> Opslaan -> Uitzetten -> Videokaart inbouwen -> Aanzetten.

Geen idee of dit nog moet hoor bij recente mainboards, ben gewoon gedachtes aan het spugen.
Juist aangeven dat de igpu altijd aan moet staan.
OMD schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Hij geeft aan dat de kaart getest is in een andere pc dus het kan nog steeds maar de kans is wel heel erg klein.
Aha, geen nieuwe maar een gebruikte videokaart dus. Tja, een verkoper kan zoveel zeggen maar of het waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Heb je wel beeld via de onboard videochip?

Als je daar wel beeld heb, dan lijkt het inderdaad een BIOS instelling te zijn.
Als je daar ook geen beeld hebt, dan staat vermoedelijk in het BIOS het wel goed.

Heb je alle HDMI poorten getest van de videokaart?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
F-16 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:04:
- na het inbouwen van de kaart en opstarten van de pc, start de pc niet op. BIOS benaderen is ook niet mogelijk.
Als in:
- er gebeurt niks?
- fans starten, maar gaan meteen weer uit?

Heb je error ledjes op moederbord?

Er wordt een kaart herkend, want systeem schakelt naar videokaart.

Kaart er in, en videokabel op igpu laten doet ook niks?
in oude situatie bios wijzigen naar videokaart, PC uitzetten, dan kaart er in geprobeerd?
De kaart is getest in een andere computer en zou moeten werken.
op basis van eigen waarneming?

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 13-08-2021 10:07 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
Tens schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Als in:
- er gebeurt niks?
- fans starten, maar gaan meteen weer uit? fans gaan aan maar geen beeld. ook niet met een monitor aangesloten op de IGP.

Heb je error ledjes op moederbord? nope

Er wordt een kaart herkend, want systeem schakelt naar videokaart. Dat lijkt er wel op

Kaart er in, en videokabel op igpu laten doet ook niks? Nee, in basis niet. Ik heb wel bios een keer forced gezet op IGP met de videokaart erin maar dan geeft windows errors, opnieuw installaren/repareren en lijkt er iets niet goed te gaan met geheugen adressen. Vervolgens kaart eruit, bios reset en alles werkt weer naar behoren met de IGP. het vreemde is echt dat wanneer je de kaart in het moederbord stopt, en daarna eruit haalt, je een bios reset moet doen anders blijft ie dood.

in oude situatie bios wijzigen naar videokaart, PC uitzetten, dan kaart er in geprobeerd? Ja, dit werkte ook niet.

[...]
op basis van eigen waarneming? Nee, hij is teruggestuurd naar de winkel en zij hebben em daar getest. Ik mag er toch vanuit gaan dat Megekko weet wat ze doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
F-16 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:22:
Tens schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:05:
hij is teruggestuurd naar de winkel en zij hebben em daar getest. Ik mag er toch vanuit gaan dat Megekko weet wat ze doen ;)
Over het algemeen wel....
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
kaart zou voldoende moeten hebben aan de power die van het moederbord komt volgens de specs.

opties:
- andere voeding proberen
- andere videokaart proberen.

ver gezocht,maar check toch eens of al de pinnen van je voedingskabel nog goed zitten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F-16
Ter informtatie: pc + videokaart opgestuurd naar de leverancier en vandaag terug ontvangen. Bleek dus dat er een defect geheugen module in zat. Deze is nu omgewisseld en alles lijkt goed te werken. Daar was ik zo snel niet opgekomen, een defect geheugen. Fingers crossed dat ie goed blijft werken :)

[ Voor 17% gewijzigd door F-16 op 06-09-2021 19:41 ]

Pagina: 1