Hi MedeTweakers,
Voor mijn neefje heb ik begin mei een computer in elkaar gezet op basis van onderstaande componenten:
- Gigabyte B450M S2H v2
- Ryzen 5 3400G
- Kingston A2000 500 GB M.2 SSD
- 8 Gb ddr geheugen
- Coolermaster MWE 450 Watt voeding
alles draait goed op IGP van de Ryzen en hij kan lekker minecraften. Omdat hij toch wat zwaardere games wil spelen heeft hij onlangs een losse videokaart, de MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP gekocht. Je zou zeggen, videokaart inbouwen, drivers installeren en klaar maar helaas.
Ik krijg de videokaart niet aan de praat in combinatie met het moederbord, ik denk dat het moederbord niet compatible is met de videokaart.
Ter informatie wat de symptomen zijn / geprobeerd is:
- na het inbouwen van de kaart en opstarten van de pc, start de pc niet op. BIOS benaderen is ook niet mogelijk.
- na uitbouwen kaart, BIOS moeten resetten om via IGP beeld te krijgen en PC weer operationeel te maken
- BIOS F61a geínstalleerd (was F60), helaas werkte dit ook niet.
- geprobeerd met UEFI of Legacy in BIOS om op te starten, helaas.
De kaart is getest in een andere computer en zou moeten werken.
Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?
Voor mijn neefje heb ik begin mei een computer in elkaar gezet op basis van onderstaande componenten:
- Gigabyte B450M S2H v2
- Ryzen 5 3400G
- Kingston A2000 500 GB M.2 SSD
- 8 Gb ddr geheugen
- Coolermaster MWE 450 Watt voeding
alles draait goed op IGP van de Ryzen en hij kan lekker minecraften. Omdat hij toch wat zwaardere games wil spelen heeft hij onlangs een losse videokaart, de MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP gekocht. Je zou zeggen, videokaart inbouwen, drivers installeren en klaar maar helaas.
Ik krijg de videokaart niet aan de praat in combinatie met het moederbord, ik denk dat het moederbord niet compatible is met de videokaart.
Ter informatie wat de symptomen zijn / geprobeerd is:
- na het inbouwen van de kaart en opstarten van de pc, start de pc niet op. BIOS benaderen is ook niet mogelijk.
- na uitbouwen kaart, BIOS moeten resetten om via IGP beeld te krijgen en PC weer operationeel te maken
- BIOS F61a geínstalleerd (was F60), helaas werkte dit ook niet.
- geprobeerd met UEFI of Legacy in BIOS om op te starten, helaas.
De kaart is getest in een andere computer en zou moeten werken.
Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?