Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een werkstation voor het draaien van zware software welke het meeste werkt op RAM. Deze kracht heb ik nodig voor mijn werk - windows
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal wat ik uit wil geven is 5000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk RAM sloten. In het moederbord dat ik heb gekozen zitten er 24. Daarnaast is het handig om later uit te breiden wanneer ik meer RAM erbij wil zetten. Ook twee processor sloten zijn handig maar niet perse nodig, tevens voor later om te upgraden (handig).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD qua processor. Tja, goedkoper en werkt even goed voor mij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid is het beste
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dus research gedaan naar de verschillende onderdelen. Ik kom er alleen niet achter of de onderdelen ook echt bij elkaar passen en het systeem zou werken. Zo heb ik op de pc onderdelen site waar je compatibiliteit kunt checken een aantal onderdelen moeten missen omdat die, zo ware het, niet zouden passen op dit moederbord. Dit zou bijvoorbeeld het RAM zijn. Maar, dit klopt niet toch? Ik zou graag willen weten of dit systeem bij elkaar past. Zo niet, zou ik graag aanbevelingen krijgen. Graag met zoveel mogelijk sloten in het moederbord.
Het is een werkstation voor het draaien van zware software welke het meeste werkt op RAM. Deze kracht heb ik nodig voor mijn werk - windows
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal wat ik uit wil geven is 5000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk RAM sloten. In het moederbord dat ik heb gekozen zitten er 24. Daarnaast is het handig om later uit te breiden wanneer ik meer RAM erbij wil zetten. Ook twee processor sloten zijn handig maar niet perse nodig, tevens voor later om te upgraden (handig).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD qua processor. Tja, goedkoper en werkt even goed voor mij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid is het beste
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dus research gedaan naar de verschillende onderdelen. Ik kom er alleen niet achter of de onderdelen ook echt bij elkaar passen en het systeem zou werken. Zo heb ik op de pc onderdelen site waar je compatibiliteit kunt checken een aantal onderdelen moeten missen omdat die, zo ware het, niet zouden passen op dit moederbord. Dit zou bijvoorbeeld het RAM zijn. Maar, dit klopt niet toch? Ik zou graag willen weten of dit systeem bij elkaar past. Zo niet, zou ik graag aanbevelingen krijgen. Graag met zoveel mogelijk sloten in het moederbord.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper PRO 3955WX Boxed | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Moederborden | Supermicro X10DRC-LN4+ (Retail Pack) | € 892,48 | € 892,48 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 146,93 | € 146,93 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Totaal | € 2.704,05 | |||
[ Voor 3% gewijzigd door Videokaartwaar op 12-08-2021 19:44 ]