Op mijn buitenunit zit een temperatuursensor en zodra deze aanvoelt dat het meer dan 30 graden is werkt de buitenunit niet meer. Daikin geeft aan dat dit klopt en dat dit by design is. Dit gebeurd al snel omdat het apparaat in de zon staat en de temperatuursensor aan de buitenkant hangt.
Elke dag doet hij bij mij een geplande SWW run in de middag om savonds lekker heet badwater te hebben. Nu doet hij dit dus op het elektrische component als de zon schijnt.
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder...
Zijn er mensen met ervaringen of tips?
Wat er al is geprobeerd:
1: externe sensor bijplaatsen; helpt niet de temperatuursensor op buitenunit blijft actief en kan niet uitgeschakeld worden
2: temperatuursensor onder kap brengen aan de oostzijde; werkt ook niet want door opwarmen wordt hij nog warm.
Elke dag doet hij bij mij een geplande SWW run in de middag om savonds lekker heet badwater te hebben. Nu doet hij dit dus op het elektrische component als de zon schijnt.
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder...
Zijn er mensen met ervaringen of tips?
Wat er al is geprobeerd:
1: externe sensor bijplaatsen; helpt niet de temperatuursensor op buitenunit blijft actief en kan niet uitgeschakeld worden
2: temperatuursensor onder kap brengen aan de oostzijde; werkt ook niet want door opwarmen wordt hij nog warm.
[ Voor 3% gewijzigd door Johann0r op 12-08-2021 18:45 ]